Beslagen ruiten

Gestart door Joris_Scholte, 24-11-2005 21:24:04

Vorige topic - Volgende topic

Aswin

Citaat van: Joris_Scholte op 24-11-2005 21:24:04
Constant beslaan bij mij de ruiten van de auto. Al schoongemaakt met Zep40, Eenzet Scheibeklar, Eenzet Ruitenpolish en wasbenzine, maar het helpt geen bal. Iemand enige suggesties?

Kleren aan, vriendin uit de auto zetten, starten, airco aan, 2 minuten rijden ;-)

hanszelf

Het schijnt bij de 850 wel voor te komen dat een afvoerslang voor condenswater verstopt raakt. Dat ding zit ergens onder je kachelradiator. Gevolg: water in de bak onder die kachelradiator, en als die radiator warm wordt blaas je dus vochtige lucht tegen je ruit.
Tot voor kort: 854 2.5 10V AUT. '94
Necam LPG-injectie, Deltamil airco, Xenon

animalT5R

:-\ ligt dus niet aan mij  :-\
Joris,zou het komen dat we allebei een italiaan heb  ;) ;D heb hier duz ook giga last van,en ik heb toen samen met Joris me afvoeren gecontroleerd bij  m a r c  in de hal ;) kan het duz ook niet zijn.
Heb ook alles al geprobeerd,maar die tip van reitse ga ik zeker uitvoeren(handdoekje mee  ;))heb het nou al x aantal keer gehad dat ik het eind van de straat haalde op de stevie wonder ( 8)) [size=0]zero visability[/size].
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Zippo

Constant beslaan bij mij de ruiten van de auto. Al schoongemaakt met Zep40, Eenzet Scheibeklar, Eenzet Ruitenpolish en wasbenzine, maar het helpt geen bal. Iemand enige suggesties?

"off topic" ;D

Van je vriendin afblijven?

;)

Boom

Dat had ik in mei 2003 ook. Bleek de kachelradiator lek. Daardoor kwam koelvloeistof op iets heetst en dat verdampte dus, waarna het lekker op de voorruit neersloeg. :-\
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

Joris_Scholte

Citaat van: Boom op 25-11-2005 13:12:23
Dat had ik in mei 2003 ook. Bleek de kachelradiator lek. Daardoor kwam koelvloeistof op iets heetst en dat verdampte dus, waarna het lekker op de voorruit neersloeg. :-\

Die is afgelopen zomer al vervangen, zat een haarscheur in de aanvoerbuisaansluiting.

Joris_Scholte

Citaat van: Zippo op 25-11-2005 09:52:46

"off topic" ;D

;)

In de auto wel ja, handjes aan t stuur  ;)  ;D  ;D

animalT5R

Citaat van: Joris_Scholte op 25-11-2005 16:56:32

"off topic" ;D

;)

en je vriendin handen aan het dashboard en blijven fluiten ;D
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Joris_Scholte

Citaat van: animalT5R op 25-11-2005 18:09:15

"off topic" ;D

;)

en je vriendin handen aan het dashboard en blijven fluiten ;D

;D LOL  ;D

Yackall

Moet eerlijk zeggen dat ik ook wel een beetje verbaasd ben dat zelfs de ECC het niet altijd goed voor elkaar krijgt. Heb het dan wel over echt natte omstandigheden. Bij mijn Lancia was het nooit een probleem. ECC aan en paar minuutjes later alles helemaal helder. De blower op de vooruit werkt wel prima als je hem in de ontwaseming-stand zet. Het zijn hoofdzakelijk de ruiten van de achterportieren die het langst beslagen blijven....waarschijnlijk ook wel logisch, want daar zijn geen blowers op gericht.

FelixB

"off topic" ;D

;)

Mede hierom rijd ik dus automaat, heb ik soms een hand 'vrij'...  :P :P
855R & C70 T5 cabrio automaat

Joris_Scholte

Citaat van: Yackall op 25-11-2005 19:28:17
Moet eerlijk zeggen dat ik ook wel een beetje verbaasd ben dat zelfs de ECC het niet altijd goed voor elkaar krijgt. Heb het dan wel over echt natte omstandigheden. Bij mijn Lancia was het nooit een probleem. ECC aan en paar minuutjes later alles helemaal helder. De blower op de vooruit werkt wel prima als je hem in de ontwaseming-stand zet. Het zijn hoofdzakelijk de ruiten van de achterportieren die het langst beslagen blijven....waarschijnlijk ook wel logisch, want daar zijn geen blowers op gericht.

Had tot voor kort ook geen problemen; denk dus ook dat er meer aan de hand is. Maandag maar eens naar de dealer....  :(

The Saint

Ik moet zeggen dat ik weinig reden tot klagen heb. Ik heb de airco knoppies allemaal op 'Aut' staan, en dat gaat prima. Alleen de 8erste zijruiten beslaan behoorlijk, maar daar hoef ik niet doorheen te kijken  :P

Nou moet ik wel zeggen dat als je na vertrek niet echt door kunt rijden/veel stilstaat, het wel wat beslaat. Maar nog altijd prima te doen.
No shirt no shoes, no pinball

airco service

werkt de recirculatie klep wel?

het stangetje wil wel eens los gaan en dan krijg je geen lucht meer van buitenaf

thuur

Citaat van: aircoservice op 25-11-2005 20:19:33
werkt de recirculatie klep wel?

het stangetje wil wel eens los gaan en dan krijg je geen lucht meer van buitenaf

Als het stangetje breekt (wat idd regelmatig gebeurt) dan valt de klep open ;)

Gr 8)