slippende koppeling

Gestart door matRRR, 18-11-2005 23:17:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

matRRR

Hallo mede-liefhebbers,
ik heb een probleem dat ik graag hier in het forum aanbieden wil,

Sinds  mei 2005 is mijn 850R voorzien van een nieuwe koppeling plus drukgroep( 850R heeft hier een specifiek type voor), dat gelijktijdig vervangen is bij gehele revisie van de versnellingsbak.
aanvankelijk was er niets aan de hand, af en toe word er wel eens flink doorgetrokken met het beestje, maar verder in mijn ogen word er normaal met de auto gereden. Ben er zuinig met de wagen en bij het eerste spoortje onraad word er een trip naar de dealer gemaakt.

Nu is er een probleem dat wanneer ik volgas accellereer de auto wel in toeren doortrekt maar dat niet in passende versnelling weer te vinden is.
Het kan toch niet zijn dat de koppeling na nog geen half jaar naar de eeuwige jachtvelden is???

Heeft iemand hier ervaring mee? kan  het ook olie zijn die vanuit de sprieas op de koppelingplaten lekt?? Is denk ik van belang aangezien de onderdelen in dit geval al binnen een half jaar dienst weigeren en dit in principe dan een garantie-kwestie is. In geval van lekkage bij de sprieas zou dit gedeclareerd moeten worden bij de versnellingbakrevisie specialist...
Al met al een hoop vragen en flinke naweeen bij een pijnlijke portemonnee.. ::)

Dingende vraag aan iedereen die maar een goede suggestie heeft.
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

dennis850estate

Mat,

Ik wil je best helpen maar dan moet je me wel uitleggen wat 'volgas accellereer de auto wel in toeren doortrekt maar dat niet in passende versnelling weer te vinden is betekent. Bedoel je hier mee dat je auto niet accelereert maar het toerental van de motor wel toeneemt?


matRRR

Ja, bij volgas plots gaat de toerentellernaald rechtstreeks door naar 5000 toeren,terwijl de auto niet hard doortrekt.

de koppeling voelt niet zwaar aan , auto schakelt goed en bij tests bij de garage, waarbij laag in de toeren gereden is pakt de koppeling wel goed aan.
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

Jeroentjuh

Rij je dan niet gewoon met veel wielslip? ;)

matRRR

nee, wielspin ging eerder wel tot 110 km/u bij juiste omstandigheden.
Nu is dat veel minder, terwijl je juist nu minder grip hebt.
Daarnaast lijkt de koppeling de ene keer meer te slippen dan de andere keer.

hmm, hoop dat sinterklaas dit jaar iets leuks in de zak heeft!! :P
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

Taranis

Rare opmerking misschien, maar kan er geen olie tussen de platen gelekt zijn?