Baaaaaaaaandjes

Gestart door Esveldt, 02-12-2005 13:17:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Esveldt


Laserblue

na een harde leerschool ja ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Walter

CiteerOorspronkelijk gebruikten vooral mensen die naar de wintersport gingen de seizoensbanden, daarna zagen leasemaatschappijen het rendement er van in. In het buitenland kunnen winterbanden zelfs verplicht zijn. Dat geldt niet voor buitenlanders, maar als een Nederlander in dat land betrokken raakt bij een aanrijding en hij rijdt op normale banden, dan kan het zijn dat hij voor de schade opdraait, aldus een woordvoerder van de ANWB.

Dat laatste... Hier is het niet verplicht. De verzekeringen in DE stellen deze verplichting bij mijn weten. Wat heeft mijn verzekering daar mee te maken?? Ik weet dat deze regel voor Duitsers geld maar ook voor Nederlanders?? Kunnen ze dat verplicht stellen?? Moet iedere (Poolse  ;D) auto die in Nederland betrokken is bij een ongeval ook voldoen aan de Nederlandse APK? Dat lijkt me een logische vergelijking....

Ehhhh Bonkolok, weet jij hoe-en-wat  ???

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Derks

In Duitsland moet de auto "winterklaar" zijn, dat houdt niet direct in dat je verplicht bent winterbanden eronder te hebben. Geen ruitenwisservloeistof hebben, is bijvoorbeeld niet winterklaar zijn. In theorie kun je daar een ( kleine) boete voor krijgen ( ook de nederlanders).

Als in een ongevalsituatie, de niet schuldige partij geen winterbanden had, kan deze mede aansprakelijk gesteld worden. Het is dan van belang, of door het gebruik van winterbanden, het ongeval voorkomen had kunnen worden.
Zo kan het zo zijn, dat je op een voorrangsweg rijdt, geen voorrang krijgt, remt, maar er toch tegen aan zit , je voor een deel van de schade moet opdraaien.
Met winterbanden had je eerder stil gestaan en daarmee een ongeluk kunnen voorkomen.

Hoe dit in een ongevalsituatie in Nederland zit weet ik niet, een buitenlandse auto mag in ieder geval niet het wrak van de weg zijn, dan wordt tie er echt wel vanaf gehaald.


Gr derks