aanslaan van een pomp en ventilator

Gestart door wimr, 08-12-2005 15:33:21

Vorige topic - Volgende topic

wimr

Hallo; als trotse bezitter van inmiddels mijn derde R , 1 verkocht en 1 gestolen, heb ik een vraagje tav het aanslaan van de koelventilator terwijl de motor nog ijskoud is en als ik de interieur ventilator aan zet met de knop op ontwazemen van de voorruit hoor ik telkens een tik van het aanslaan van een pomp rechtsvoor.
Ik kan mij niet herinneren dat dit met mijn vorige rrrrrr ook het geval was.
Wie kan mij hier een verklaring voor geven?

mehn

Citaat van: wimr op 08-12-2005 15:33:21
Hallo; als trotse bezitter van inmiddels mijn derde R , 1 verkocht en 1 gestolen, heb ik een vraagje tav het aanslaan van de koelventilator terwijl de motor nog ijskoud is en als ik de interieur ventilator aan zet met de knop op ontwazemen van de voorruit hoor ik telkens een tik van het aanslaan van een pomp rechtsvoor.
Ik kan mij niet herinneren dat dit met mijn vorige rrrrrr ook het geval was.
Wie kan mij hier een verklaring voor geven?

Is de aircopomp. Als de airco uitstaat en je zet de ventilator op ontwasemen, gaat de airco automatisch aan.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

De ventilator draait altijd mee als de airco aanstaat omdat je daarmee het koelsysteem extra belast. Uit voorzorg wordt daarom de koelfan aangezet.

De airco springt aan omdat je de knop op 'ontwasemen' hebt gezet. Dit is een van de knoppen waarmee de airco altijd aan zal staan (evenals helemaal koud).

Gr 8)

Christiaan

Citaat van: thuur op 08-12-2005 15:35:40
De ventilator draait altijd mee als de airco aanstaat omdat je daarmee het koelsysteem extra belast. Uit voorzorg wordt daarom de koelfan aangezet.
Gr 8)

Bij deze buitentemperaturen toch echt niet..............
Foutcodes wel eens laten uitlezen?
Christiaan