Belgisch alarm ???

Gestart door quaint, 30-11-2005 23:09:37

Vorige topic - Volgende topic

quaint

Onlangs heb ik een V70 gekocht in Belgie met alarm. Nu wil mijn verzekering dat ik een klasse III alarm heb met Nederlandse software ipv de Belgische software.

Mijn vraag is nu, wat is nu het verschil tussen Belgische en Nederlandse software.

Barry

mehn

Citaat van: quaint op 30-11-2005 23:09:37
Mijn vraag is nu, wat is nu het verschil tussen Belgische en Nederlandse software.

Uuhh, de taal?  ;D

Geen idee, maar er zal wel weer een reden voor zijn  ???

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

jeroenh

Ik zat met het zelfde probleem bij mijn C70 die ik verleden jaar uit Belgie heb gehaald.
Heb dat certificaat wat bij het Belgische volvo alarm zat doorgefaxt naar mijn verzekeraar, was voldoende.  
Verder is het m.i. een onzin regel, zonde van de tijd en moeite die je er mee kwijt bent, een Belgisch Volvoguard alarm verschilt echt niets van het Nederlandse (behalve de garage-schakeling, volgens het instructieboekje)-probeer dit ook maar duidelijk te maken aan jouw verzekeringsmaatschappij, je bent tenslotte een klant! :)
C70 cabrio T5   
P1800S   
Amazone 120- B18

De uil

Wat aardig, mijn verzekering vroeg een klasse I alarm. Wie weet het verschil eigenlijk, of zeuren ze gewoon?

@®-

Citaat van: De uil op 01-12-2005 21:56:11
Wat aardig, mijn verzekering vroeg een klasse I alarm. Wie weet het verschil eigenlijk, of zeuren ze gewoon?

Klasse I is een start onderbreker.

ruud

Is idd een andere software. Stelt geen F voor hoor, bij de Volvo dealer zo up te loaden als het een Volvo alarm is.
Het juiste certificaat krijgen is overigens een groter probleem. Je alarm moet dubbele startonderbreker, aparte accu voor de sirene en us sensors hebben, wil je aan klasse iii voldoen, het belgische  VV2 of VV3 Bvvo erkend

BenC70ES

Citaat van: @®- op 02-12-2005 13:41:03
Citaat van: De uil op 01-12-2005 21:56:11

Klasse I is een start onderbreker.

En dat is voor Volvo verzekering full omnium voldoende...  :)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Johann

Oplichters zijn 't..

V70R klasse 3
S60R klasse 5

Snap jij 'm???

Christiaan

Citaat van: ruud op 02-12-2005 20:59:36
Is idd een andere software. Stelt geen F voor hoor, bij de Volvo dealer zo up te loaden als het een Volvo alarm is.
Het juiste certificaat krijgen is overigens een groter probleem. Je alarm moet dubbele startonderbreker, aparte accu voor de sirene en us sensors hebben, wil je aan klasse iii voldoen, het belgische  VV2 of VV3 Bvvo erkend

Bij klasse III hoort vlgs mij ook nog de hellinghoek sensor................

Hylco

Dat zou gelijk verklaren waarom mijn alarm gaat loeien als de honden lekker lopen te stuiteren, zelfs als de binnencensoren uit staan.

quaint

Hylco,

om jouw probleem op te lossen neem ik graag de hellingshoeksensor van je over. Makkelijk, twee problemen in een keer oplossen.

Barry

quaint

Ik heb mijn vraag neergelegd bij de SCM. De club van de certificering.

Hij wist hier ook geen antwoord op te geven en heeft Volvo Nederland gebeld. Volvo Nederland gaf eigenlijk aan geen verschil te zien in de software, sterker nog de Belgische software heeft zelfs meer mogelijkheden. Namelijk, indien je uitstapt zonder het alarm erop te zetten gaat na een korte periode (volgens mij 2 minuten) het alarm erop. Even wennen bij het tanken en na betaling je auto weer instappen met een alarm erop. Even wennen maar het is natuurlijk wel veilig.

Wel is het verschil dat de Belgen geen hellingshoeksensor standaard in het systeem hebben zitten. Dus je krijgt geen klasse III in Nederland op basis van het standaard alarm.

Ik heb het probleem opgelost door naar een andere verzekeringsmaatschappij te gaan. Eerst een offerte bij Volvo Insurance. Deze was goedkoper dan de NN en hebben geen eis mbt SCM vertificaat, enkel een standaard Volvo alarm was voldoende. Na even rond bellen kwam ik bij Centraal Beheer uit. Ook zij stellen slechts dat klasse I (d.i enkel een startonderbreker) voldoende is. Maar ik wil geen SCM. Volgens de zeer vriendelijke dame was het voldoende indien ik een verklaring van de garage had dat er een standaard werkend Volvo alarm in de auto had. Uiteraard is dat geen probleem.

SCM om een reactie gevraagd. Hij wist mij diplomatisch te vertellen dat de maatschappijen uiteraard vrij waren in het stellen van eisen. Vreemd toch dat ik bij NN ruim € 400 kosten moet maken en dat de huidige verzekering volstaat met een verklaring.

Eind goed al goed (€ 400 minder uit gegeven voor een certificaat en uiteindelijk ook nog een verzekering die ruim € 300 goedkoper is.

Dus effe bellen is snel geld verdienen. DE BANDIETEN

Barry

Alaindjie

Dus de NL en Belgische alarm systemen zijn blijkbaar gelijk ?
Wilde woensdag met mijn Engelse 855 een extra afstandsbediening bestellen voor het fabrieksalarm, blijkt dat dit niet kan omdat de UK met een andere frequentie werkt dan NL. Dus ik hoop dat de oude eigenaren de extra handzender alsnog weten te vinden, de enige andere optie is het alarm te vervangen door een NL systeem voor circa EUR 500,- en dat is het natuurlijk niet waard. Vraag me af of hier anderen zijn met een origineel Engels geleverde auto met alarm ??

UserID6342

Citaat van: Alaindjie op 02-07-2010 17:23:22
Dus de NL en Belgische alarm systemen zijn blijkbaar gelijk ?
Wilde woensdag met mijn Engelse 855 een extra afstandsbediening bestellen voor het fabrieksalarm, blijkt dat dit niet kan omdat de UK met een andere frequentie werkt dan NL. Dus ik hoop dat de oude eigenaren de extra handzender alsnog weten te vinden, de enige andere optie is het alarm te vervangen door een NL systeem voor circa EUR 500,- en dat is het natuurlijk niet waard. Vraag me af of hier anderen zijn met een origineel Engels geleverde auto met alarm ??
Kun je vele malen goedkoper oplossen door op een sloop een compleet Guard I of II alarm te pakken en deze erin te drukken.  Is vaak alleen een kwestie van relais wisselen en klaar.

Alaindjie

Zijn er sloperijen die je kan aanbevelen, Dirk ?? En het "erin drukken" klinkt met alle nonchalance die een professioneel hobbyist zich placht te veroorloven, ik weet niet eens wat een relais is :-(
Dat moet ik nu maar eerst gaan googlen ...
Wat zou zulk een oplossing moeten/mogen kosten naar jouw idee ?