startmotor ???

Gestart door quaint, 30-11-2005 23:05:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

quaint

Onlangs heb ik een V70 gekocht. Dus voor mij geen historie. Na een week probeerde ik te starten en de startmotor deed helemaal niets.

Ik had het idee dat het wellicht de statblokkering (alarm) moest zijn. Accu is goed en de andere sleutel werkte ook niet. Na veel gezoek door uiteindelijk de ANWB bleek dat het aan de startmotor moest liggen !! Tenminste dat dacht de monteur. Hierop heb ik de auto in de tweede versnelling gezet en even gestart. Na een halve meter de rem erop en voila zonder probleem starten. De volgende dag dus een nieuwe startmotor geplaatst. Einde probleem.

Nee dus. Na drie weken weer exact hetzelfde. De startmotor deed wederom niets. Dus ook nu weer auto in de versnelling geplaatst en daarna en tot nu (weer drie weken verder) geen problemen met starten.

De vraag aan jullie is nu. Wat is het manco. Het kan toch niet zo zijn dat de startmotor (gereviseerd) wederom kapot is. Maar wat wel. Graag hulp.

Barry

thuur

Heb je de starterkrans ook vervangen?


Gr 8)

quaint

bedankt voor het snelle antwoord.

Nee, niet bij stil gestaan. Zou wel logisch zijn??? wat zijn de kosten en kan ik dat eenvoudig zelf uitvoeren??

Ton

Citeerwat zijn de kosten en kan ik dat eenvoudig zelf uitvoeren??

ik weet niet hoe handig je bent, maar volgens mij moet voor het vervangen van de starterkrans je versnellingsbak er af.
De kosten ja wat kan ik er van zeggen, hangt van het uurtarief van je garage af.

quaint

Goededag,

ik wilde graag weten of dit wellicht de oplossing is van mijn probleem.

Het lijkt me daarnaast leuk om het zelf te vervangen. Wat zou ik, mocht dit het probleem zijn, aan materiaalkosten hebben.

Barry

quaint

Ik vraag me af of het de starterkrans is. Als de starterkrans niet goed is dan zou mijn startmotor wel hoorbaar ronddraaien naar mijn mening. Maar ik hoor niets en hij doet zelfs niets. Het lijkt mij daarom dat er iets anders moet zijn.

Barry

airco service

starterkrans is het niet dan moet je hem horen draaien de startmotor

ik denk eerder dat het schuif stekkertje op de startmotor geen goed contact maakt

komt wel vaker voor en volvo is niet het enigste merk wat daar last van heeft

succes