Aandrijfas kapot!!!!!

Gestart door will, 28-11-2005 19:33:34

Vorige topic - Volgende topic

will

Helaas,mijn aandrijfas rechtsvoor is kapot(bij haakse overbrenging)Ik kan er wel mee rijden maar moet heel voorzichtig door de bochten anders hoor je de tanden.
Nu blijkt dat alleen vervanging van de haakse overbrenging niet voldoende is.(volgens Volvo)ook de achteraandrijving dient vervangen te worden omdat deze te stroef zou lopen en de oorzaak zou zijn van de schade aan de vooraandrijving.Al met al een schadepost van 3000 euro!!!
En dat terwijl er ook nog nieuwe banden en groot onderhoud moet gebeuren.
Is iemand van jullie bekwaam om deze werkzaamheden vor me uit te voeren?Of heeft Volvo het niet goed??

Ik hoor graag jullie mening. :'(

wepster

een aandrijf as vervangen vald best mee maar een goede3 tweede handse op de kop te tikken voor een leuke prijs da's een ander verhaal heb het zelf ook voor gehad (het schijnt uniek te zijn bij deze auto's) en toen werd mij verteld daty het niet goedkoop zou zijn
alleen mijn geluk was dat het in de garantie viel

PS mocht je er een hebben gevonden dan wil ik je wel helpen om hem te vervangen

greets wepster

will

Mooi aanbod!!

Alleen een gebruikte schijnt geen optie te zijn.Het komt voor dat een gebruikte binnen de kortste tijd weer kapot gaat.Heb ik me laten vertellen.

elianmars

Waarom is een gebruikt aandrijfas geen optie?

Ik zie niet in waarom een gebruikte ook ineens kapot zou gaan. Wie vertelt dat dan?

Ik zou het toch gewoon proberen, als het zoveel geld scheelt.

Eugene

Citaat van: elianmars op 28-11-2005 22:47:52
Waarom is een gebruikt aandrijfas geen optie?

Ik zie niet in waarom een gebruikte ook ineens kapot zou gaan. Wie vertelt dat dan?

Ik zou het toch gewoon proberen, als het zoveel geld scheelt.

Ik zou ook een 2e hands proberen, maar raar dat het met de achterwielaandrijving te maken heeft  ::)

If it's not blown, it sucks...

Rudi

Will,ik heb laatst de HO ook kapot gehad,er hoefde verder niks vervangen te worden...vreemd dat ze dat bij jou wel constateren ??? H-O is iets van 1200€ ex.

Hoe komen ze bij 3000€?Ik schrik me weer kapot,hoop dat mijn aandrijfassen nog even heel blijven ::)

1040€ ex.even opgezocht..
Dr.Go-Fast...