beroerd lopen motor

Gestart door gert850, 19-11-2005 09:26:21

Vorige topic - Volgende topic

gert850

mijn 850 10V op benzine (230.000km) loopt beroerd, alsof op 4 ipv 5 cyl.
bij gasgeven, eerst gepruttel en onregelmatigheid, bij hogere toeren goed. bougies, bobinekabel, bougiekabels, verdelerkap, rotor vervangen, injectorreiniger in benzine gedaan, probleem blijft. vooral bij koude motor.
Kan het zijn dat de drukregelaar van de injectoren stuk is? hoe zie ik dat? uitlezen op computer? hij stinkt soms ook naar benzine.
duur zo'n drukregelaar?

gert arnold
Gert 850

als je klein bent, komen de enge geluiden onder je bed vandaan, als je groot bent, van onder je motorkap

bert850

Hoeveel bobine's heeft een 850??
Ik heb nl. nu een V40 ( sorry ) die 1 bobine kapot had. deze deed soms wel maar soms ook niet. Dit met als gevolg een zeer beroerd lopende motor.
(een V40 heeft 2 bobine's)
Gr. een ex 850 rijder met een beetje spijt.

gert850

vlgs mij 1 bobine. Ik begreep dat het ook de pakking van het inlaatspruitstuk kan zijn, die aansluit op de motor. zuigt íe ook valse lucht aan. dinsdag wordt er verder gekeken.
Gert 850

als je klein bent, komen de enge geluiden onder je bed vandaan, als je groot bent, van onder je motorkap

thuur

Ja, 1 bobine heeft de benzinevariant van de 850 ;)

Gr 8)

v8blocky

Hee Gert, had een tijdje terug het zelfde probleem.Was bij mij inderdaad de inlaatpakking,nadat ik die had vervangen was het probleem opgelost.Maar die van mij kon je op een gegeven ogenblik horen zuigen,moet je anders ff proberen te luisteren met een buisje bij je inlaatspruitstuk,ken je het mischien ook horen.Had voor ong.200,- eurie aan spullen vervangen en was uiteindelijk een pakking van 8,-eurie,hehehe,zonde he,maar wel weer alles nieuw.
suc6,Eelco
het is zwart,beige leder,glimt als de hell en loopt weer net niet goed.MIJN VOLVO 850!!!!!

gert850

pakking is vervangen, helaas nog steeds hetzelfde probleem. Bij stationair lopen en gas geven loopt 'ie op 4 ipv 5 cyl. injectors omgewisseld, bougied omgewisseld. benzinedrukgregelaar + alle slangen nagekeken. compressie van alle 5 cyl. optimaal! Niets hielp.
Wat opviel was dat de bougie van de 2de cylinder zeer nat was, bleek ook bij demontage van inlaatspruitstukfilter. veel benzine! en een tikkende klepstoter. ook bij de 2de cylinder; werkdiagnose: overleden klepstoter(s), waardoor ws. de uitlaatklep van de 2de cylinder open blijft staan(of dicht).
gaan ze nu dus vervangen. iemand anders suggesties?
al met al vind ik het zorgelijk.
Gert 850

Michiel850

Ik wilde net een draadje starten over een bij mij terugkerend probleem, waar jij ook last van schijnt te hebben: een zeer onprettig lopende motor in lage toeren (opschakelend en terugschakelend).

Bij mij is in eerste instantie de gasklep vervangen. Ging een tijdje goed. Vorige week weer onregelmatige lopende motor (met name bij het optrekken). Nu zijn de bougies vervangen en het luchtfilter en is het gasklephuis schoongemaakt. De eerste kilometers leek het probleem opgelost, maar het keerde al snel weer terug.

Ik wordt er helemaal gek van!

Michiel850

You are young once, but you can stay always  immature

gert850

het schijnt nu zo te zijn dat de 2de cylinder niet meedoet, alles gewisseld, injectors, bougies omgewisseld. Bij het op drukzetten van de cylinders spuit de benzine door de carterontluchting naar buiten (ofzo). Hij zuipt ook benzine(1 op 5). diagnose: olieschraapveren 2de cylinder overleden>keuze: revisie: 3000-4000 euri of ruilmotor:2000 euro(inclusief montage, nieuwe koppeling etc.)
wie heeft hier ervaring mee?
gert :'( >:(
Gert 850

Michiel850

Heb je dit zelf geconstateerd of de garage. Als het laatste het geval is, hoeveel uur heeft men eraan besteed om dit te ontdekken.

Die van mij gaat volgende week weer terug naar de garage en ik ben benieuwd hoe hoog de rekening nu weer wordt...

Michiel

ed

Citaat van: gert850 op 01-12-2005 16:20:51
het schijnt nu zo te zijn dat de 2de cylinder niet meedoet, alles gewisseld, injectors, bougies omgewisseld. Bij het op drukzetten van de cylinders spuit de benzine door de carterontluchting naar buiten (ofzo). Hij zuipt ook benzine(1 op 5). diagnose: olieschraapveren 2de cylinder overleden>keuze: revisie: 3000-4000 euri of ruilmotor:2000 euro(inclusief montage, nieuwe koppeling etc.)
wie heeft hier ervaring mee?
gert :'( >:(

Ik snap er niks meer van. Een paar posts hoger geef je nog aan dat de compressie optimaal is gemeten. Hoe kan de olieschraapveer dan zijn overleden? Stel dat dit zo zou zijn dan gaat de auto alleen olie verbruiken, maar zeker geen 1:5 lopen hoor (bij normaal gebruik dan).
Is de benzinedruk regelaar niet gewoon overleden? Zou ik eerst eens checken.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Peth©oni

Citaat van: Michiel850 op 01-12-2005 10:22:10
Ik wilde net een draadje starten over een bij mij terugkerend probleem, waar jij ook last van schijnt te hebben: een zeer onprettig lopende motor in lage toeren (opschakelend en terugschakelend).

Bij mij is in eerste instantie de gasklep vervangen. Ging een tijdje goed. Vorige week weer onregelmatige lopende motor (met name bij het optrekken). Nu zijn de bougies vervangen en het luchtfilter en is het gasklephuis schoongemaakt. De eerste kilometers leek het probleem opgelost, maar het keerde al snel weer terug.

Ik wordt er helemaal gek van!

Michiel850

Stappemotor ook nagezien? Die zorgt er voor dat onregelmatigheden in toeren wordt opgevangen.....

gert850

het blijkt ws uiteindelijk (hopelijk) een klepstoter te zijn. Gaan ze vrijdag vervangen. No Cure No Pay. Vanwege het feit dat de compressie over alle 5 cyl. optimaal is, kan er geen probl;eem zijn met het onderblok c.q. de zuigerveren enzo. De motor is ook ontkoolt met 4 flesjes gastreatment van forte, rechtstreeks op het inlaatspruitstuk. Je wilt niet wten wat er uit kwam via de uitlaat; 25 meter hoge bruin/grijze koolstof wolken! na het 4de flesje was de lucht schoon. we wachten af.
ruilmotor zou 1000 euro kosten + 2 dagen werk en kleinmateriaal, totaal ongeveer 2000 euro.
Navraag leert dat een 10V zelden stuk gaat.
Gert 850

Turbobiker

Vaag..

De Tussenpaus

Michiel850

Ik heb die van mij vanmorgen weer teruggebracht naar de garage. Ik werd net gebeld dat ze het probleem niet konden vinden. Ik kan dat slecht geloven. Op het forum worden al zoveel suggesties gedaan.

Ik ga de auto ophalen en naar een andere garage brengen.

Nogmaals: ik word hier gek van!

Michiel850