Invoer C70 vanuit Duitsland

Gestart door Volvo comfort, 20-08-2006 13:46:14

Vorige topic - Volgende topic

llinssen

Citaat van: daytonawim op 31-08-2006 11:45:47
Als je het zo doet zit je altijd veilig, en ben je er zeker van dat je auto verzekerd is.

Wij konden destijs altijd aantonen dat het (BFG) kenteken al was aangevraagd.

BFG  ???
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

Derks

Citaat van: llinssen op 31-08-2006 11:49:35

BFG  ???

British Forces Germany,

Een legale manier van belasting ontduiken op benzine en motorrijtuigbelasting.
Geldt voor in Duitsland gelegerde militairen ( niet alleen Britse, maar ook andere NATO partners)

gr derks

daytonawim

Idd, thanks voor de uitleg, was effe vergeten dat niet iedereen weet wat BFG betekend.

Naast de voordelen die al genoemd zijn kan je dan de auto BPM en BTW vrij kopen  ;D ;D ;D

De brandstof is wel op de bon, m.a.w. je krijgt maar en beperkte hoeveelheid per maand, daarna ook gewoon naar de dure pomp.

Blackstone

Heb onlangs een V70 T5 2001 ingevoerd uit duitsland. Van de douane mag je met het exportkenteken vanuit duitsland tot de grens rijden. Maar absoluut niet in nederland (heb een stukje groene grens gepakt) . Het eendagskenteken van de RDW mag alleen van de woonplaats naar het keuringsstation worden gebruikt en vise versa op de dag van de keuring.
De politie gaf aan dat je met het exportkenteken (mits ook verzekerd, en je kunt je in duitsland voor minimaal 3 dagen max 14 dagen met een exportkenteken verzekeren (3 dagen plus kenteken kost € 129,--) vanuit duitsland wel op de dag van aankoop naar je woning mag rijden en je daarvoor niet wordt aangehouden. Alleen daarna houdt het op.

mehn

Citaat van: Blackstone op 01-09-2006 01:40:54
De politie gaf aan dat je met het exportkenteken (mits ook verzekerd, en je kunt je in duitsland voor minimaal 3 dagen max 14 dagen met een exportkenteken verzekeren (3 dagen plus kenteken kost € 129,--) vanuit duitsland wel op de dag van aankoop naar je woning mag rijden en je daarvoor niet wordt aangehouden. Alleen daarna houdt het op.

Wat kost de bekeuring? ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

inny

hello,

nou  ben  ik naar aanleiding van dit draadje eens gaan zoeken bij onze buren en vind ik gelijk mijn  droomauto ('dark olive' T5r, 95) voor een 'spotprijsje'...scheelt zo'n 50% met de prijzen hier...:

zijn wij nou zo dom en stom of word je in duitsland afgescheept met een wrak wat je van tevoren niet weet...
Hoe ga je nou te werk:  ga toch niet 6 uur heen rijden met een paar duizend euries om erachter te komen dat het toch niet zo mooi is als op de foto...(dan kan je nog eens 6 uur terugrijden met je flappen..).

Maar ik heb mijn huis verkocht, wat flappen over  voor een  'nieuwe' (voor mij  dan..) 850 maar als ik een t5r kan  kopen voordatzelfde geld..

Wie kan mij helpen, sterker: zin om eventueel mee te gaan?

Groetjes Inny

Esveldt

Wat dacht je van een adac keuring!

Vraag of die er al is. Of laat hem uitvoeren op jou kosten bijv.

www.adac.de

Maar reken zeker 1000 euro eerste onderhoudkosten. Vergeet ook niet de ong. 1200 euro importkosten en belasting!

inny

hey Paul,

Die invoerkosten verreken ik wel met de verkoop van de oude 850...

zal eens kijken voor die adac..

Groetjes Inny

inny

ps...waar zoek ik naar op die .de site...een keuring ofzo maar mijn duits is een beetje roestig is tenslotte alweer bijna 20 jaar geleden dat ik iets aan mijn duits heb gedaan....dat was dus de mavo.... ;D (rij er verder altijd met 170 doorheen op weg naar de franse alpen ;D). Ik weet niet eens hoe je aankoopkeuring in het duits schrijft.. ???

inny

Esveldt

Gebrauchtwagenuntersuchung

Weet niet of je ANWB lid bent? Voorheen hoefde je niet lid te zijn van ADAC zie er nu bij staan mitglieder etc.

Eric

Probeer eens te overleggen met de verkoper of je op zijn platen naar Nederland mag rijden.. Dan ben je onder zijn naam verzekerd en zodra je klaar bent met de keuring haal je de platen er af en stuur je ze retour. Even in het koopcontractje opgenomen dat ik de auto heb meegenomen met platen en dat ze zsm terug komen. Zo heb ik het gedaan..
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

Esveldt

Tot dat je een ernstig ongeluk krijgt.

Vond het erg nobel van de verkoper maar ook eeeeeerg dom. Ik had het niet gedaan als verkoper.

marcelV70R

ik ben een paar jaar geleden ook gewoon met het Italiaanse
export kenteken gewoon over de weg naar huis gereden.
ik wist niet eens dat die niet in nl geldig was.
toen ik de auto zaterdags helemaal gepoetst even naar een vriend wilde rijden om hem de auto te laten zien werd ik in het dorp zelfs nog door de politie aangehouden!
oom agent had eigenlijk alleen maar oog voor de auto,
hij vroeg zelfs of hij er ff in mocht zitten!
ik zei dat ik de auto tot de datum van keuring
van de openbare weg zou afhalen.
dit was voor hem voldoende.

Marcel

Seaman

Hierbij wat aanvullende info m.b.t. importeren Auto uit Duitsland (ben hier zelf ook mee bezig voor een V70):

1. Exportkenteken met verzekering om de auto uit Duitsland naar Nederland te rijden (ong Euro 110 door autobedrijf te verstrekken).
2. Auto moet geldige TUV  hebben (met ongeldige TUV mag je niet in Duitsland rijden): ongeveer Euro 70)
3. In Nederland evt 1-dagskenteken aanvragen om met de auto naar RDW te rijden en Douane (voor bepaling BPM). Kosten om voertuig op kenteken te zetten (na eerst de BPM te hebben betaald!) ongeveer 160 Euro)

Succes en laat weten als je het hele proces hebt doorlopen (ter lering voor de toekomstige Volvolaars die vreemd willen gaan in Duitsland)!

PS Heb je nog wat interessante adressen in Duitsland m.b.t. Volvo's??)

Seaman
V70 2.5 10V mrt 1999 Europa

llinssen

Voor de volledigheid:

Je haalt eerst de auto door de keuring, dan betaal je pas de BPM. Dan komt de auto op kenteken.

De meest veilige en zekere manier is denk ik het op de trailer zetten. De rest is discutabel. Tref je een oom agent waarmee je het niet treft.... allerlei boetes, om over de douane maar niet te spreken.
Nu is het wel zo dat douane je eerst een aanmaning geeft voordat de boete komt. Als je toch al van plan was om de auto in te voeren, is dat geen probleem.

Ik ben op mijn exportkenteken uit belgie een keer door oom agent aangehouden, maar aangezien het kenteken op mijn naam in Belgie met Belgisch adres stond (van export kantoor) en daar verzekerd was, vond oom agent (motor!) het geen probleem. Erger vond hij die telefoon aan mijn oor (die keurig in de carkit stond). Hoe dan ook, hij kwam tot inkeer, en zonder boetes, aanmaningen, verwijten verder gegaan.

Om kort te gaan:
geen risico is trailer, al het andere is zoveel risico als je wilt nemen.
Hierboven staat al wat ik gedaan heb. En zo zou ik het nog eens doen.

Wat betreft keuringen: er is ook nog een Dekra keuring, en vergeet de volvo dealers niet.
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.