En het gezeik begint van voor af aan...

Gestart door thuur, 07-12-2005 20:15:57

Vorige topic - Volgende topic

thuur

En hoe moet ik dat uit mijn kop poetsen dan ??? Weinig zin in metaalschraapsel in mijn verbrandingsruimte :P

Ik heb overigens geen enkele vorm van aanslag in de motor gezien (voor zover zichtbaar). De bougiegaten zijn ruimschoots voorzien van harde aanslag (ik heb geprobeerd het weg te vegen, maar dat ging niet).

Ik denk dat het voornamelijk oude olie is. Toen ik m kocht was de rubber van de vuldop zo hard en breekbaar als een krijtje :-\ Er zal dus wel de nodige olie in gelopen zijn over de jaren..

Gr ;)

M a r c

Citaat van: thuur op 07-12-2005 20:46:43
Citaat van: The Saint op 07-12-2005 20:39:07
Citaat van: Johann op 07-12-2005 20:19:48
Stationair regelklep met remmenreiniger schoon spuiten??

Ja grapjas, dat las ik OOK in dat oude draadje  ;D  ;)

The Saint, die overigens geen idee heeft wat het is..
Een LMM of lambdasonde is te duur om zomaar aan te schaffen en te kijken of dat het euvel is :-\

Denk toch dat daar het euvel zit..... Bougies e.d. lijkt me niks mee aan de hand. Laatst had Tom met zijn 960 hetzelfde probleem, de kontaktpennen van de stekker op de luchtmassasensor hadden corrossie.... Alles schoongemaakt, contactspray erop en probleem was over.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

thuur

Ok, het heeft even geduurd (half jaartje ::))....

Maar ik ben er uit ;D ;D ;D

Ik heb een ultrasoonreiniger gekocht, de injectors erin gemikt, nieuwe rubbers geplaatst en met mezelf afgesproken geen belachelijk korte stukjes meer te rijden met de auto.

Na 2 maanden kan ik zeggen dat de auto als een zonnetje start 8)

Oh, het uitlaatspruitstuk is inmiddels gelast maar maakte geen verschil, behalve dat de roffel wat beter hoorbaar is ;) Lambda sonde is ook ok (weet niet of ik dat al gemeld had)

Conclusie: dus toch een lekkende injector heeft deze ellende veroorzaakt. Na schoonmaak en wat beter gebruik is het euvel helemaal verdwenen. Met de 30+ graden van de afgelopen dagen startte het beestje zelfs koud na 1 omwenteling van de startmotor ;D

Jongens, dank voor jullie steun, leuk om dit topic terug te lezen. Terwijl mijn haren grijzer en grijzer werden bleven jullie komen met suggesties!

De credits gaan naar 850g3 voor het juiste antwoord :-*

Gr 8)