Hoeveel KM heeft je turbo het uitgehouden?

Gestart door Eugene, 09-12-2005 01:53:32

Vorige topic - Volgende topic

animalT5R

Citaat van: Robbocop op 22-05-2006 21:55:42
Wat zijn de tekenen dat een turbo aan het overlijden is. De mijne heeft nu inmiddels 198.000 gelopen.

Ik rijd trouwens V40 T4.

Gr, Rob.

Ps: bij een nieuwe turbo: welke doen ik te kiezen!? De originele of een zwaardere, dit ivm de kilometerstand van de auto?

Zoek eens bij Tuning b.v. en er gaat een wereld voor je open.....
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

R o b

Citaat van: animalT5R op 22-05-2006 21:58:20
Citaat van: Robbocop op 22-05-2006 21:55:42
Wat zijn de tekenen dat een turbo aan het overlijden is. De mijne heeft nu inmiddels 198.000 gelopen.

Ik rijd trouwens V40 T4.

Gr, Rob.

Ps: bij een nieuwe turbo: welke doen ik te kiezen!? De originele of een zwaardere, dit ivm de kilometerstand van de auto?

Zoek eens bij Tuning b.v. en er gaat een wereld voor je open.....

Deze vraag is toch niet zo vreemd op dit forum haha.............vertel het me eens

animalT5R

Is de weg van de minste weerstand gok ik,maar hopen dat iemand het constand blijft voorkouwen ::)
We hebben hier op het forum een heel mooi subforum genoemd tuning algemeen ;)
Als je daar eens in gaat kijken,zal\ je zien dat er een heleboel geschreven staat over de turbo ;)

Turbobiker

;D ;D

(goed gezegd Johan ;) )

@rob:
Alle antwoorden volgen als je je ingelezen hebt en gerichte vragen gaat stellen.

(eerste tekenen dat je turbo aan het overlijden is, is dat je motor als een viercilinder gaat klinken ::) ;) )
De Tussenpaus

R o b

Citaat van: Turbobiker op 22-05-2006 22:18:18
;D ;D

(goed gezegd Johan ;) )

@rob:
Alle antwoorden volgen als je je ingelezen hebt en gerichte vragen gaat stellen.

(eerste tekenen dat je turbo aan het overlijden is, is dat je motor als een viercilinder gaat klinken ::) ;) )

Heb een V40 T4.....was trouwens al lekker aan het zoeken.....graag een reactie van iemand die misschien wel wil typen....

Gr, Rob.

thuur

Er zijn niet veel vragen onbeantwoord hier.... ::)

Jammer dat we steeds dezelfde vragen krijgen ;)

Gr ;D

animalT5R

Je hoeft niet te reageren,kan je rustig verder lezen ::)

Turbobiker

Citaat van: Robbocop op 22-05-2006 22:24:10
Citaat van: Turbobiker op 22-05-2006 22:18:18
;D ;D

(goed gezegd Johan ;) )

@rob:

Heb een V40 T4.....ok jammer dat jullie geen antwoorden willen geven en mij 3 uur lezen ontnemen

Gr, Rob.

Nee, we ontnemen je vrije tijd, je MOET juist drie uur lezen. Maar als je nu slim zoekt heb je binnen een half uurtje de juiste antwoorden... ;)
De Tussenpaus

Eugene

15 minuten stationair laten draaien, dan gasgeven. Dan mag er geen blauwe rook uit de uitlaat komen. Turbo kan wat meer geluid gaan maken, niet constant presteren enz...

Als je een T4 hebt dan heb je geloof ik een 13g/t of 14 g/t turbo. Hier is gewoon een 15G van een 850 op te zetten, alleen ff de Chip aanpassen. de 15G levert voor een 1.8 meer dan genoeg lucht, maar voor een 2.3 is ie aan de kleine kant. Ik weet niet wat de standaard internals van een T4 aankunnen maar er rijden er zat met meer dan 260pk icm een grotere turbo. Kijk eens op www.s40concepts.net Heel veel info over de X40 ;)

If it's not blown, it sucks...

Turbobiker

Oooohhhh, Eugene, je maakt het ze weer veel te gemakkelijk ::)

Jij zal het stukje over herkenning van een kapotte turbo ook wel onder een snelknop hebben staan ;D
De Tussenpaus

Turbobiker

De Tussenpaus

R o b

Citaat van: eugene op 22-05-2006 22:33:43
15 minuten stationair laten draaien, dan gasgeven. Dan mag er geen blauwe rook uit de uitlaat komen. Turbo kan wat meer geluid gaan maken, niet constant presteren enz...

Als je een T4 hebt dan heb je geloof ik een 13g/t of 14 g/t turbo. Hier is gewoon een 15G van een 850 op te zetten, alleen ff de Chip aanpassen. de 15G levert voor een 1.8 meer dan genoeg lucht, maar voor een 2.3 is ie aan de kleine kant. Ik weet niet wat de standaard internals van een T4 aankunnen maar er rijden er zat met meer dan 260pk icm een grotere turbo. Kijk eens op www.s40concepts.net Heel veel info over de X40 ;)

Dank je!

JCviggen

Als je een T4 hebt dan heb je geloof ik een 13g/t of 14 g/t turbo. Hier is gewoon een 15G van een 850 op te zetten

hmmz, ik meende toch dat de aansluiting van de turbo aan het spruitstuk anders was bij de x40, en ook een ander type TD04 turbinewiel?
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Eugene

Citaat van: JCviggen op 23-05-2006 09:02:00
Als je een T4 hebt dan heb je geloof ik een 13g/t of 14 g/t turbo. Hier is gewoon een 15G van een 850 op te zetten

hmmz, ik meende toch dat de aansluiting van de turbo aan het spruitstuk anders was bij de x40, en ook een ander type TD04 turbinewiel?

Ik meen gelezen te hebben dat een 15G/16T of zoiets dergelijks een direct fit is... Stond op die site van s40concepts.

Ja, ik heb een tijdje gekeken voor een T-4 :-X

If it's not blown, it sucks...

mathh

Bij mijn CY werd de turbo al bij 130.000 vervangen. Naar aanleiding van terugkerende oplichtende controlelampjes werd hij onderzocht en werd een scheur gevonden binnenin het huis die doorliep tot aan de klep van de wastegate.
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18