automaat

Gestart door kriz, 29-11-2004 12:47:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kriz

Hé Johan, Ik begrijp niet presies wat je bedoeld!
Na 20 x met je pook heenenweer ging het weer goed?? Maar kort daarna weer niet?

Ik hoor van je
:P

kriz

Oja, verder zou ik direct gebruik maken van je garantie, die heb je dus daar moet je gewoon gebruik van maken, lijkt mij.

groet Chris.

Johan850

Ja, klopt, na het heen en weer halen van de pook was het naar mijn gevoel weg. Helaas een halfuurtje/30km verder weer schokjes bij stilstaan. Let wel: het zijn kleine schokjes en pas sinds een paar dagen.

De dealer is Kwalitatief Uitermate Teleurstellend, hij wilde bij de aanschaf niet eens een missend sierstripje erbij doen. Ik weet nu al wat hij gaat zeggen: "Ja, dat heb je met automaten van tien jaar oud. Is niet erg"  Kijk, als jij goede ervaringen heb met een goede flush dan heb ik iets om hem mee om de oren te slaan.

Ik hoor graag van je

Groet,
Johan
----
iedereen die langzamer rijdt dan ik is een idioot; iedereen die harder rijdt dan ik is een maniak.

kriz

Bij wie heb je 'm gekocht?

kriz

Kijk eens op de volgende link.
Daar staat e.e.a. over het "flushen" van een automatische bak.
erg interesante site overigens!

http://www.volvospeed.com/volvo_performance.php

groet,

Chris.  ;)

Johan850

#35
Die dealer vertel ik later wel, ik heb hem nu nog nodig.

Top site trouwens! Maarre, ik ga dat toch niet alleen doen. Ik weet net dat een auto vier wielen heeft :P

Kris, heb je dat zelf met je automaat gedaan?

Trouwens, ik kan hoort er niet ergens een lampje naast de pook of een indicatie op het dashboard betreffende de stand van de automaat. Simpel gezegd: in het donker doe ik op gevoel de D selecteren. Nergens kan ik het zien.
Groet,
Johan
----
iedereen die langzamer rijdt dan ik is een idioot; iedereen die harder rijdt dan ik is een maniak.

mehn

Citaat van: Johan850 op 09-12-2005 15:17:39
Simpel gezegd: in het donker doe ik op gevoel de D selecteren. Nergens kan ik het zien.

Daar zit idd een lampje dat aan moet gaan als de dashboardverlichting aan is.
Moet je de middenconsole voor loshalen  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Johan850

Groet,
Johan
----
iedereen die langzamer rijdt dan ik is een idioot; iedereen die harder rijdt dan ik is een maniak.

mehn

#38
Citaat van: Johan850 op 09-12-2005 17:58:29
Dit is de manier om het te doen?
http://www.volvospeed.com/Repair/Microswitch.php

Zoiets ja  ;)

Het lampje zit tussen de twee schakelaars. Iets verder naar links (of naar voren, wat je wilt) dan de blauwe pijl. Ter hoogte van de N.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

kriz

Dag Johan,
Om ff terug te komen op het spoelen; Nee dat heb ik niet zelf gedaan, maar heb er wel naast gestaan, em het moet met de juiste middelen geen probleem zijn dacht ik.  Ik weet alleen niet precies hoe het zit met de pookstand tijdens het "leeg-drukken" van de oude ATF vloeistof.  Daar moet ik nog ff het e.e.a. over opzoeken. Ik wil de mijne namelijk nog een keertje doen, maar dan met eem speciale bak reiniger.
Verder heb je je antwoorden al geloof ik.
Mazzel.  ;D

joris1001

#40
zou iemand mij wat kunnen vertellen over het volgende,
wij rijden V50 T5 awd geartronic 5 traps versnellingsbak.
nu zou ik iets willen weten over die winterstand knop.
kun je die knop indrukken tijdens het rijden of moet je toch even stil staan, zoals bij onze andere auto
een andere vraag: kan iemand mij uitleggen wat er nu precies gebeurt als er op de winterstand wordt gereden. wat gebeurt er met de gecontroleerde aandrijving, de DSTC en het tractiecontrole systeem?

moet je dus ergens speciaal op letten als er in de sneeuw wordt gereden?

ik kan geen volvo V50 forum vinden, dus probeer ik het hier

groet,
joris

Hjal

Zou in het instructieboekje moeten staan.
Bij mijn 850 automaat kun je tijdens het rijden de knoppen van de automaat ( winter, econ/sport) gewoon bedienen.
Sh.t happens.

Reitse

Mik je vraag ff op www.volvo-forum.nl, daar mag je het wel over mismaakte Fords hebben...

kriz

Beste Joris,

Het knopje "winterstand" schakeld de eerste versnelling uit, zodat je met een automaat wat beter/controleerbaar kunt optrekken bij sneeuw en gladheid. Je kunt deze tijdens het rijden schakelen, maar op het moment dat je 'm werkelijk nodig mocht hebben dan rij je langzaam of sta je nagenoeg stil. Het kan bij mijn weten geen kwaad, maar check voor alle duidelijkheid eens je boekje.

groet.

Chris.

Volvo850glt

Beste Joris 1001, het is niet leuk om zo ontvangen te worden op een Vacht50 forum, maar de info is als volgt, de winterstand kun je ten alle tijden inschakelen zonder schade, alleen begint de auto dan in zijn derde versnelling met wegrijden, wat betreft DSTC dynamic stability en traction controle systeem, die zorgen er in beide voor in combinatie met winter of zomerstand dat de auto onder de ingestelde keuze zo prettig mogelijk rijdt cq niet slippen of uitbreken gaat, uiteraard ben jij de beperkte factor. Dit werkt nl alleen als jij rijdt zoals je met je eerste auto deed, ga je gebruik maken van het volledige potentieel van de auto, kun je  A.)alle hulpmiddelen het beste uitschakelen en B.) cursus autorijden nemen. groetjes robert