Even voorstellen

Gestart door Gmid, 10-12-2005 08:25:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Gmid

Kijk, zo'n warm welkom heb ik nog nergens gehad. Even proberen alle vragen te beantwoorden:

@Vulk, een 2.0, zoals de misdaadverslaggevers onder ons al uitgezocht hebben.  ;)
@R.Bijl, de kerstboommeeting, vertel.... Ik heb op zich best wel zin om wat andere 850's (en vooral de T-5/R) te bezichtigen. Tips en verhalen uit te wisselen.
@Claudia. Het lijkt wat flets, die bekleding. Maar dat komt omdat het half leer is. En inderdaad een telefooncamera bij schemer. :) Die velgen kun je ook heel moeilijk beoordelen zo. In het echie komen die ook veel minder bling uit. En de opgelegde letter nummerplaten? Dat MOET gewoon. Dat staat zo veel mooier.... Kan eigenlijk niet uitleggen waarom. Het is gewoon een feit.

@ )()()sT. De kleur is wel gewoon standaard. Zodra ik m heb zal ik het kleurnummer ook ff posten. Die heb ik toch nodig voor het spoilertje.
@ The Saint. Tsja... altijd volvo gereden. De eerste was een Amazon station in dezelfde kleurstelling als deze, met meer dan 3 ton, daarna een 340er. Ook met meer dan twee ton (die renault motortjes konden er ook wat van). Toen weer een Amazon, daarvan weet ik de km stand niet, maar ik gok ook diep in de 2 ton. En toen had ik tijdelijk een Fiat scudo. Wel betrouwbaar, en weinig onderhoud, maar die heeft toch 'het' niet. En na 1,5 ton begon die toch wat kuren te vertonen. Dus bij deze weer een volvo, die ik waarschijnlijk ver boven de 5 ton ga jagen.
@ Edwin, Ik ben vergeten te kijken of het reserve wiel er ook zo uit ziet. Geen idee eigenlijk. Zie ik vanzelf.


Ik ga nu even rustig rond bladeren op het forum, er is volgens mij best wel veel nuttige info te vinden....
Volvo C30 '12

Gmid

@edwin,

De velgen zijn eerste geschuurd en gespoten in glanzend zwart. En toen met verschillende lagen blanke lak bewerkt. Met elke laag wordt ie iets lichter. Ik zal even vragen hoe de vorige eigenaar dat exact heeft gedaan. Het heeft wel wat onder deze kleur 850.
Volvo C30 '12

Gmid

Schiet me nog een  vraagje te binnen. Ik lees overal over de term "Roffel", "Roffelaars".
Aangezien die mijn eerste "Roffel"  :D is, weet ik niet precies wat die term inhoudt. Is dat
elke 850, 855, s70 classic en v70 classic? Of is dat alleen de R versie van die modellen?
Volvo C30 '12

RRRRR_Ramon

#18
Citaat van: Gmid op 11-12-2005 00:10:55
Schiet me nog een  vraagje te binnen. Ik lees overal over de term "Roffel", "Roffelaars".
Aangezien die mijn eerste "Roffel"  :D is, weet ik niet precies wat die term inhoudt. Is dat
elke 850, 855, s70 classic en v70 classic? Of is dat alleen de R versie van die modellen?

Komt ie dan hè; Roffelen:

Tunneltje opzoeken, radio uit, raampjes open doen, lage versnelling kiezen en eens flink doortrekken vanaf 4000 tpm begint het echt een feest te worden  :o :o. De 5 cilinders van je motor "roffelen" er lustig op los en geven je oren een streling die z'n weerga niet kent en zeer verslavend werkt!! Ook toe te passen in kleine en smalle straten, langs lange vlakke gevels, geluidswallen en in parkeergarage's!  ;D ;D ;D Men zegt dat de 10 kleppers het mooiste geluid produceren, maar de 20 kleppers doen het ook lekker hoor.  8)

Das Roffelen!! Probeer maar eens ;)

🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Gmid

Hahaha, oke. Dat is het eerste wat ik ga proberen. Even een lange viaduct opzoeken.  ;D
Volvo C30 '12

The Saint

Vwb de 'opgelegde' letters op je nummerplaten: HELEMAAL mee eens  :D

Het kost je weinig, en het 'doet' veel!
No shirt no shoes, no pinball

R.Bijl

gmid voor wat betreft de kerstboommeeting kijk ook ff in het meetinggedeelte daar staat hij bij,het is de meeting voor 3e kerstdag bij de zendmast in lopikerkapel(prov utrecht nabij ijsselstein/nieuwegein en zoals het er nu naar uitziet gaan er ongeveer 30 roffels komen ;D

is altijd erg gezellig :D

Robin ;)
alleen de klank is zijn geld al dubbel en dwars waard.....

Edwin

Citaat van: Gmid op 10-12-2005 23:56:42
@edwin,

De velgen zijn eerste geschuurd en gespoten in glanzend zwart. En toen met verschillende lagen blanke lak bewerkt. Met elke laag wordt ie iets lichter. Ik zal even vragen hoe de vorige eigenaar dat exact heeft gedaan. Het heeft wel wat onder deze kleur 850.

Dat hoor ik dan graag, want ik vind ze er echt super uitzien!

gr. Edwin.  8)

Gmid

Over een half uurtje eindelijk m'n roffel ophalen....

;D ;D ;D ;D
Volvo C30 '12

V70R AWD

Heel veel plezier ermee vandaag en in de verdere toekomst:clapper:

Gmid

#25
Hoera! Ik heb m. En wat een genot! Ik heb er vandaag maar 250 kilometer opzitten, maar dat ga ik morgen en overmorgen helemaal goedmaken. Wat rijdt zo'n ding heerlijk, ik heb nog nooit zoiets gevoeld.

Ik heb een week een gloednieuwe Golf Tdi en de nieuwe Swift Exclusive meegehad. Maar beide gloednieuwe auto's kunnen bij lange na niet tippen aan deze roffel. Wat een genot om in te rijden.

Mijn vriendin en ik zouden in Den Bosch gaan winkelen, dus ik denk, ik rij een stukje om. Normaal een half uurtje.. Nu zo'n anderhalf uur. Toen we in den Bosch aankwamen vroeg ze me toch "Waren we nu iets langer onderweg, of leek dat maar zo". En ook in Den Bosch, drie rondjes centrum ring om 'rustig een parkeerplaats te zoeken'  ;D ;D

Morgenochtend eerst op en neer naar Amersfoort, en 's middags.. tja... ff een leuke route uitzoeken.

Het enige waar ik minder blij mee ben is de draaikolk in m'n benzinetank... Maar ja.... je moet er iets voor over hebben.
Volvo C30 '12

mehn

Haha, weer iemand door het virus bevangen  ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

The Saint

Citaat van: Gmid op 25-12-2005 00:00:50...Het enige waar ik minder blij mee ben is de draaikolk in m'n benzinetank... Maar ja.... je moet er iets voor over hebben.

Gewoon doorrijden en niet meer tanken...

Mooi dat het je zo goed bevalt  :D

hadden we nooooooit verw8  ;D
No shirt no shoes, no pinball

R.Bijl

hmm..........weer een verslaafde erbij ;D ;D
alleen de klank is zijn geld al dubbel en dwars waard.....

Gmid

Gisteren weer tegen de 350 kilometer... Nooit gedacht dat autorijden zo'n verslaving kon worden.... Vandaag even rustig aan (familie-kerst-onzin etcetc), en morgen dan de meeting, dus overdag nog even bijpoetsen, nummerplaathouder achter vervangen voor eentje zonder garagebedrijf, en een begin maken met het inbouwen van een lcd touchscreen, verwerkt in de doubledin.
Volvo C30 '12