Automaat stopt ermee

Gestart door Louis, 12-12-2005 17:18:27

Vorige topic - Volgende topic

Louis

Hallo,

Na een leuk feestje rij ik terug, zet een vriend af, die zei nog wat schakelt die lekker; nou precies op dat moment gaat tie steeds hoger in de toeren totdat ie eigenlijk in z'n vrij staat en dus niks meer doet. Staan even stil, moter uitgezet en kan weer rijden. Ging weer helemaal soepeltjes, voor 10 min. en heb toen 4 keer (om de 3 tot 5 min.) de auto langs de kant moeten zetten om 'm even tot rust te laten komen.

Knipperend pijltje is er wel geweest maar bleef weg na de derde stop.
Foutcodes A1  134 & 232

Iemand een idee?

Grtn Louis

Louis

Ben vandaag toch maar een blokje omgegaan om te luisteren eigenlijk, en nam een soort geluid waar dat een beetje wat weg heeft van als je in z'n achteruit rijdt, wat gelijk opgaat met het gas geven.

Komt iemand dit misschien bekend voor?

Louis

Een kleine update.

We hebben vandaag de automaat gespoelt, kwam behoorlijk zwarte ellende uit, is nu weer mooi rood maar het probleem is nog steeds aanwezig.
Ik zit echt te denken aan een andere bak, alleen het enige wat mij nog steeds bezighoud is waarom die na 10 sec. (moter uit) gewoon weer wegrijdt alsof er bijna niks is gebeurd. Ik bedoel als de bak naar het hiernamaals is dan zou je toch verwachten dat tie het na 10 sec. toch ook niet meer doet?

Btw. Heeft iemand een idee wat een tweedehands bak ongeveer gaat kosten?

elianmars

Tweedehands bak is natuurlijk altijd een risico. Een gereviseerde zal beter zijn (maar wel duurder, helaas....)

Het blijft wel vreemd dat de bak het de ene keer wel doet en de andere keer niet.

Louis

Het is eigenlijk zo dat ie iedere keer hetzelfde doet, hij begint lekker en langzaam aan verlies ik mijn aandrijving. Ik heb net nog wel gemerkt dat als dat gebeurt en ik mijn gas loslaat dat ie hokkerig of bokkerig wil proberen terug te schakelen ofzo, tis vrij irritant allemaal ??? ??? Vooral het feit idd dat ie na een stop gewoon weer even doet alsof er niks aan de hand is.

elianmars

De foutcodes:

1-3-4 "incorrect load signal"
2-3-2 "vehicle speed sensor signal absent"

Of wist je de betekenis van de foutcodes al?

Louis

Ik ben daar idd wel achtergekomen, maar ik weet niet zo goed wat ik dan nu verder moet doen (sensor vervangen of schoonmaken?). Ik heb ook gehoord dat die codes kunnen komen (het hoeft maar iets kleins te zijn) doordat er een foutje vanuit de motor is gekomen. Geen idee ofdat idd ook echt zo is.