antislipcursus bij maaskant

Gestart door The Driver, 12-12-2005 18:09:08

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Citaat van: DopdeDouwer op 12-12-2005 21:50:45
nog een puntje: aangezien sommige hier, en ik dus ook in een wat oudere wagen rij...

CiteerAlgemene voorwaarden:
De auto mag niet ouder zijn dan negen jaar en de cataloguswaarde is beperkt tot € 50.000,--

Er zou dan niet uitgekkeerd worden bij evt schade, niet dat ik van plan ben uit de kombocht te glijden maar toch...

Tja, niet om te zeiken, maar als je met zo'n oude bak (mijne is ook 13 jaar oud) op de openbare weg wat hebt, ben je ook gewoon de l*l aangezien de dagwaarde ongeveer 6x niks is. Dus dat maakt ook geen drol uit. Heb zelf een anti-slip cursus gedaan via het NVI in Goes. Een stuk kleinere baan en ze hebben geen kombaan. Niettemin erg veel geleerd (en een paar mooie donuts neergezet met de XC70 van die ouwe ;D ) en ja, bij mij bleef het ondanks dat het maar 1 dag was, zeker wel hangen. Dingen die ik daar in januari geleerd heb, gebruik ik nu nog. Echt heel nuttig, en zit dan ook te denken om er eens een vervolg aan te gaan koppelen. Laat even weten hoe je cursus beviel!

Christiaan

Ik heb het hier geloof ik wel eens eerder gemeld.
Voor mijn werk en prive meerdere rijvaardigheidstrainingen gedaan.
Vond persoonlijk die van Maaskant wat te "racy".Ik bedoel maar: een onderdeel van de trainig was de slalom. Het ging hier om te zoeken naar de ideale balans tussen snelheid en grip. Te hoge snelheid resulteert in overstuur en dus extra meters, te lage snelheid en je bent te langzaam.
Heb wel een mooie beker trouwens als snelste op dit onderdeel maar snap de toegevoegde waarde voor dagelijks gebruik niet zo.
Ben zelf meer te spreken over de cusrussen van VVCR.

Peth©oni

doe mij maar een slipcursus ipv anti...... ;D

Zippo

Welke dag kom je daaro?
Ben er elke dinsdag en donderdag.

Zippo

Taranis

Citaat van: Peth©oni op 13-12-2005 11:51:28
doe mij maar een slipcursus ipv anti...... ;D

Dan doe je toch een rallycursus?

Christiaan

Citaat van: Zippo op 13-12-2005 12:17:23
Welke dag kom je daaro?
Ben er elke dinsdag en donderdag.

Zippo

Rijd jij dan zo beroerd dan? ;D ???

The Driver

ik ben er 3de kerstdag, dus 27 december.

dat is dus een dinsdag, gaaf kom ik Zippo himself tegen  8)

btw, heet je in het dagelijkse leven ook Zippo  :P

animalT5R

je kan zo zien of zippo er is,staat namelijk op het voorscherm van ze auto ;)
Real life heet zippo--- > maarten.
Gr
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Hylco

Ik ben vaker op Lelystad geweest. Beviel mij persoonlijk erg goed en kan ook stellen dat m'n auto dankzij slipcursus een stuk heler is dan hij had kunnen zijn.

Het was wel wazig trouwens: M'n pa's XC70, zo'n tupperware auto, was eerst onderstuurd en daarna overstuurd. Moet nog steeds uitvinden of dat aan het AWD systeem ligt, want dan zou ik het nu ook moeten hebben. De laatste keer dat ik slipcursus heb gedaan was namelijk nog met de 960.

The Driver

dat zou wel eens de awd kunnen zijn.
Ik heb ook wel is een keer gehad op een hele grote rotonde in de haven van antwerpen. Ik sneed met een aardige snelheid in(80km/h) en daarna de bocht naar links inzetten. Met dat inzette hoorde ik een luide knal en voor ik het wist ging de hele R dwars. Verder niks ernstig, maar wel schrikken.

Verder heeft de touareg van een ander familielid dit ook
die is onderstuurd en in een keer komt die overstuur. opzich wel apart in een bak die meer dan 2+ weegt.

Vulk

Citaat van: animalT5® op 13-12-2005 18:13:05

Heeft er hier iemand een foto van?

Johann

Citaat van: Vulk op 14-12-2005 09:39:10
Citaat van: animalT5® op 13-12-2005 18:13:05

Heeft er hier iemand een foto van?

De 850 staat in de winterstalling.

Ik denk dat je naar een bordeel rode Peugeot Partner moet uitkijken.

The Driver

Rayman

Citaat van: The V70R Driver op 14-12-2005 09:32:25
Verder heeft de touareg van een ander familielid dit ook
die is onderstuurd en in een keer komt die overstuur. opzich wel apart in een bak die meer dan 2+ weegt.

Mwa...Apart... ;D
Die beautycase heeft gewoon de wegligging van een drilpudding; niet zo gek dat overstuur opeens komt... >2 ton, hoog zwaartepunt, zwak onderstel...Reken maar uit.
;)

:iconr:

The Driver

hahah, ray ;D

Maar de 3.2 V6 maakt wel werkelijk een gruwelijk geluid ;)