Cardanas slaat deuk (In mijn portemonee).

Gestart door mjrood, 30-01-2008 14:27:36

Vorige topic - Volgende topic

mjrood

Ik heb laatst eindelijk gevonden waar dat hinderlijke gebibber vandaan komt bij het insturen van een bocht.
De kruiskoppeling in het midden van de cardanas naar achteren (AWD) bleek nog maar een hele kleine uitslag te kunnen maken. Verrot dus. En het lager ter plaatse had ook een beetje speling. Mijn opgewekte stemming omdat ik eindelijk het probleem heb gevonden verdween echter héél snel toen de dealer mij vertelde (hij wel vrolijk) dat een nieuwe as alleen compleet leverbaar is, dus met de homokineten, en dat hij mij er met alle plezier eentje mee wil geven na overhandiging van bijna 1000 Euro! Gloek! 1000 Euro voor een stukkie pijp met wat koppelingen! En dan hang ik hem er zelf nog onder ook!
Heeft iemand van jullie deze as ook wel eens (laten) vervangen. Prijskaartje? Rij nu als FWD, maar mijn voorbanden piepen nu steeds zo,  ;D  weten jullie hoe dit komt  :eusa_whistle:

V70 R AWD - Life in the fast lane.

My Volvo's : 340 D, 360 2.0 inj., 245, 940 TD, 850 2.5 10V, V70 R AWD.

Brambo67

Yep, heb het ook gehad. Staat me bij dat ik minder dan 1000 euries betaald heb. Check het nog wel even later deze week (ben nu in Schotland dus lastig) hopelijk heeft de defecte cardanas je haakse overbrenging niet ook al vernaggeld...
RRRRRRRRRRRRRRRRRRR forever!