Verlagen V70 1999 LPI

Gestart door nokia, 30-06-2008 22:15:30

Vorige topic - Volgende topic

nokia

Beste kenners,

Ik heb net een Volvo V70 uit 1999 gekocht zwartmet, erg mooi LPI met 370.000k met boekjes.
Moet nog wat kleine dingen aan doen.Loopt niet zo best op gas, heb een afspraak staan bij ACA op 10 juli. Hiervoor had ik een 850 Estate(benzine) uit 1994 verlaagd met APEX veren. Waar gaat het nu om De V70 vind ik niet mooi staan, vind de voorkant te hoog en achter te laag, hij heeft geen nivomats. Ik wil dit veranderen Opties: Nivomats (wel duur) Verzwaarde achterveren. of Verlagen (dus nwe verlaagde veren en ook stugger). Ik had de 1994'er verlaagd met Apex rondom, echter dit voelde erggg stug aan en moest bij elke drempel stoppen en langzaam overheen.Kortom ik vond het mooi plakte op de weg maar hobbels en drempels was een ramp. Wie heeft een tip voor mij.Nordicar adviseerd verzwaarde achterveren (ik ben bang dat de kont teveel omhoog gaat) of verlaging, hun verlagingsveren zouden minder stug zijn dan de Apex. Wie heeft er tips voor mij of nivomats te koop voor een leuke prijs . Alvast bedankt Bert

razorx

Nivomats kan je ook kopen van Sachs.

Sachs maakt ze voor Volvo, alleen dan hebben ze een ander prijskaartje. Prettiger dus.
Estate Services verkoopt ze, wel even naar vragen, ze staan niet op de site.

Je blijft wel met je LPG tank zitten, dus zonder de extra veren zal hij een beetje naar achteren hangen.
Tijdens het rijden valt dit overigens best mee.
Hulpveren zijn een oplossing als het je stoort.

Zelf vond ik het zonder die hulpveren prima.
Het plaatsen van de nieuwe Nivomats ging bij mij niet zoals in de manual stond, hier een korte beschrijving:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25665.0.html

Succes!
Yits