Matig starten...

Gestart door BobaFett, 18-06-2005 10:41:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thuur

Citaat van: Sverige op 17-08-2005 16:55:31
Thanxxx voor jullie reakties.

Ik zal binnenkort eens even naar de brandstofpomp laten kijken, want komende winter gaan we weer naar Zweden.

Om antwoord te geven op je vraag: Nee ik heb hem nog nooit leeggereden. Ik weet nl dat dit problemen op kan leveren met lucht.
Ben vroeger  als jochie ooit eens met mijn broer meegeweest (vrachtwagenchauffeur).
We kwamen toen stil te staan omdat er luchtlekkage  optrad.
Ik praat dan wel over 30 jaar geleden.

Han

Ok.

Voor je beeldvorming: ik heb het 2 jaar geleden nog meegemaakt met pa's Mondeo ::)


Gr ;)

Ron850tdi

Zomaar spontaan heb ik nu in de afgelopen 4 maanden 2 x een slechte start gehad (afgezien van de lege accu problemen). 1 x na het tanken, een maand of drie terug: ik had een lange snelwegrit lekker doorgereden, ca 140 km/h, tank weer tot de nok vullen en voordat hij aansloeg duurde het een seconde of 10-15 rondrossen van de starter. Zomaar, ineens, t was daarna meteen weer weg. ???

En gisteren na een langdurige file-rit door Leiden parkeer ik, kom na een half uur - 3 kwartier oid terug en ja! weer een seconde of 15 rondrossen maar niet aanslaan.... en dan toch! vrrrrrrroem!!! pfff! ::)

(Niks erger dan de ANWB te moeten bellen op een moment dat je geen mobiel bij je hebt en wel errrrg aan eten toe bent....  :P)

thuur

Citaat van: Ron850tdi op 18-08-2005 11:35:36
Zomaar spontaan heb ik nu in de afgelopen 4 maanden 2 x een slechte start gehad (afgezien van de lege accu problemen). 1 x na het tanken, een maand of drie terug: ik had een lange snelwegrit lekker doorgereden, ca 140 km/h, tank weer tot de nok vullen en voordat hij aansloeg duurde het een seconde of 10-15 rondrossen van de starter. Zomaar, ineens, t was daarna meteen weer weg. ???

En gisteren na een langdurige file-rit door Leiden parkeer ik, kom na een half uur - 3 kwartier oid terug en ja! weer een seconde of 15 rondrossen maar niet aanslaan.... en dan toch! vrrrrrrroem!!! pfff! ::)

(Niks erger dan de ANWB te moeten bellen op een moment dat je geen mobiel bij je hebt en wel errrrg aan eten toe bent....  :P)

Lijkt me toch op ontluchtingsproblemen....  Misschien je vacuumsysteem eens nakijken?

Kan helaas geen verhaaltje in Vadis vinden over de werking van het brandstofsysteem ???


Gr 8)

denkweb

Klopt Thuur, in Vadis staat over de Diesel bar weinig... zoals er trouwens bijna helemaal geen documentatie over deze 2.5 TDI is te vinden binnen Volvo NL...

maxime

Heb hetzelfde probleem met mijn 850 TDI! Start erg moeilijk met een enorme rookwolk (het hele dorp ziet zwart :()
Ik heb nu twee keer de accu laten doormeten en steeds blijkt die in topconditie.
Ook dat geoxideerde ding licht geschuurd maar het lost niks op.
Als ik m laat voorgloeien dan start hij als een zonnetje.
Moet je niet doen als je de auto een week niet gebruikt hebt want dan is de accu leeg :(.
Ik ga dus nu de gloeibougies maar vervangen...
Zoef!!!

Sverige

Het slechte starten is niet echt opgehouden.
Dwz, na even wachten (controlelampjes uit) sloeg hij een tijd lang redelijk goed aan. Bij een warme motor de startmotor soms wat langer laten doordraaien.

De laatste week is het hopeloos. Starten doettie heel moeizaam. Ik moest toch naar de garage voor een beurt, dus checken die handel.

Van de 5 gloeispiralen bleken er 2 kaduuk + een schakelaar,die blijkbaar de spanningregelt was stuk. Vervangen.

Maar probleem nog niet over over, de garage heeft de brandstofpomp doorgemeten en het bleek dat deze niet goed meer was. Volgens hem zijn de veren in de pomp versleten en werkt het vervroegen/verlaten van de inspuiting niet goed meer.
Hierdoor krijgt de motor te veel diesel en komt hij daarom zo hoestend en proestend tot leven.

Volgens hem moet ik niet te lang wachten met reparatie omdat hij het straks anders helemaal opgeeft.
Beperkte revisie pomp, veren vernieuwen,diverse lagers +afstellen pomp, kosten zo'n 500,= euro  :'(
Kan dit echt alleen maar de oorzaak zijn en moet het zo stervens duur zijn ? Of zit ik straks weer met hetzelfde probleem en een bom duiten minder. ???



thuur

Ik wil niet lullig klinken, maar ik ken dieselpompen voor personenauto's die ver boven de 1500 euro moeten kosten :P

Dus als dat het is, valt het me alleszins mee.


In de toekomst kijken kan ik helaas niet :-\


Gr ;)

Sverige

Vandaag even een belrondje gedaan.
Een niet nader te noemen Volvo-dealer vraagt ruim 1500 euro voor de reparatie.
Nou, da gaan we dus effe niet doen.

Bosch-pomp service vraagt 900 euro voor een ruilpomp en  ongeveer 450 euro om mijn pomp te reviseren.

Bij een demontagebedrijf echter kwam ik een zelfde type pomp tegen waar ze 125 euro voor vragen. Niet duur dus.
De pomp heeft 220.000 km gelopen. Mijn auto 250.000.  Ja, wat is nu wijsheid?? Als ik die pomp koop loop ik theoretisch dus de kans binnen een jaar tegen hetzelfde aan te lopen.
Volgens de Bosch-service kunnen deze pompen  echter wel tot 4 ton draaien.

Ik weet het effe niet, misschien is er iemand met meer ervaring hier?

Han

Christiaan

Kopen die pomp en die van jezelf laten reviseren en of verkopen of op de plank leggen voor later...............
(Probeer ik momenteel te doen met mijn startmotor die al heel lang met een defect relais in de schuur ligt ;D)
Christiaan

Sverige

Ok, dan. 8)

Ik heb het bedrijf vandaag gebeld en gezegd dat ik er wel heil in zie.
Zeker ook nadat hij meldde dat op de pomp ook gewoon 3 maanden garantie zit.

Het garagebedrijf waar ik kom wil hem voor een redelijke prijs inbouwen, heb er zelf geen verstand van.

Volgende week ga ik hem ophalen en er laten inbouwen.
Wordt vervolgd. ;D


Sverige

Vervolg:

Pomp opgehaald bij demontagebedrijf, ze geven zelfs 3 maanden garantie op de pomp. Kijk dat vind ik nou toppie!!
De pomp is er gister ingebouwd en door een Bosch-service afgesteld.

Gevolg, mijn bolide start weer normaal!!! :D

De oude pomp heb ik bewaard, deze zou dus na een revisie ook weer als nieuw moeten zijn.
Ik laat hem mooi effe ligge, het is goed om wat achter de hand te hebben.

Han

Christiaan

Da's mooi............ heel mooi.
Ben wel een beetje benieuw naar je besparing in geld.
Christiaan.

esther

Beste Han,

Ik heb exact dezelfde problemen ondervonden. Bij mij kwam de garage zelfs met de luchtmassameter. +/- 350 eurie op te laten vervangen. Ik heb op een morgen vrij genomen en ben dealers afgegaan op zoek naar eentje ide het wel kon oplossen. Want na 4 maanden gewoon soms helemaal niet willenaanslaan ging irriteren. Ik kwam uiteindelijk uit bij broekhuis in Ermelo. Wat een fijne dealer. Daar wordt je nog geholpen als je niet een xc 90 V8 van een tonnetje eurie rijdt. Na 2 kopjes koffie en 20 minuten kreeg ik een vriendelijke glimlach en de mededeling dat de ontvangst antenne van de startonderbreken stuk was a 19,80 en dat ik 15 min. uurloon moest betalen. Sleutel is ook nog hergeprogrammeerd.
Ik hoefde niet af te rekenen, ............... ik zou netjes een rekening krijgen. Met twee dagen lag die er ook.

Sverige

#28
Voor de volledigheid Cristiaan:

Kosten brandstofpomp solo    €125,=.
Totaal kosten inclusief inbouwen, afstellen pomp en pakkingset vernieuwen een goeie  €300,=.

De stekker van de oude pomp moet wel omgezet worden anders herkent het motormanagement hem niet en doettie niks.

Bij navraag Boschservice, revisie pomp zou ongeveer €450,= kosten en een ruilpomp ongeveer €900,= . Dit alles zonder in- en uitbouw.
Volvo-dealer rekende voor vervanging pomp €1500,=.

Zolang als die draait, draait tie.

Han