Motor wordt nauwelijks warm

Gestart door Volvo comfort, 20-12-2005 14:08:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Volvo comfort

Ik rijd nu een jaar met mn V70 2.5 20v uit 2000

Wat mij opvalt is dat in de winter de koelwater temperatuur niet boven het 3 e streepje van onder op de meter komt.

als ik dan op de snelweg rijd dan gaat de meter bijna naar het 1e streepje

Zomers is de auto wel goed op temperatuur en als ik in de winter de standkachel tijdens het rijden aanzet dan houdt ie wel zn normale temperatuur aan.

Raaar

als het koelwater zo warm is dat hij bij het eerste streepje komt dan gaat automatisch de ventilator aan .. je zou toch zeggen dat die niet aan die temperatuur sesor gekoppelt is.

Daarom twijfel ik eraan dat mn temperatuur sensor kapot is..

wie heeft er een paar tips om het een en ander te controleren

JCviggen

#1
Thermostaat..... Dat zou ook het eerste resultaat zijn wat je via de zoekfunctie zou krijgen trouwens ;) Je kan natuurlijk ook eens controleren of je water écht maar lauw is.
Kost heel erg weinig zo'n thermostaatje.
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Volvo comfort

#2
Citaat van: JCviggen op 20-12-2005 14:11:09
Thermostaat. Dat zou ook het eerste resultaat zijn wat je via de zoekfunctie zou krijgen trouwens ;)
Kost heel erg weinig zo'n thermostaatje.

Ik heb zelf de zoekfunctie geprobeerd maar ik wist niet helemaal op welke woorden ik moest zoeken... ;D

Maar het koelwater kan je toch niet controleren als je wagen warm is ivm de druk op het systeem..
is het tempertuur voelen aan een koelwater slang voldoende ??
Maar als hij op tempratuur is dan kan je die slang zeker niet vasthouden.
wat ik bedoel is als je de slang kan vasthouden dan komt de wagen niet op temperatuur..


Maar zo'n thermostaat is dat makkelijk zelf te vervangen en waar zit dat aparaat :)

@®-

Je koelslangen worden ook wel warm.

Je hebt 2 circuit 1 is kort voor het opwarmen van de motor en 2 voor het lange circuit en deze wordt ingebruik genomen als het koelwater zo rondt de 85 graden is en dan zal dus ook de verwarming normaal warm worden.

Termostaat kost een euro of 20 en monteren duurt voor een leek 20 minuten met ontluchten erbij.

Volvo comfort

Ik heb dat vroeger ook wel eens vervangen bij een Golf omdat de kachel niet meer werkte

Dat is een soort koper kleurige koppeling die tussen de slangen van je koelwater circuit in zit.

dus het heeft niks te maken met de temperatuur voeler die je op het dashboard ziet???

Het heeft er mee te maken dat die klep in die thermostaat niet goed werkt??

Waar door je een probleem met het verwarmings circuit hebt??

R.Bijl

alleen de klank is zijn geld al dubbel en dwars waard.....

@®-

#6
Klopt, maar je hoeft niet direct een probleem met je verwarming te hebben alleen je motor temperatuur zal niet goed op tempeatuur zijn.

Volvo comfort

Is die thermostaat duidelijk zichtbaar..??

zijn er nog dingen waar ik op moet letten met vervangen??

Ik gaat em gelijk halen straks.. Woehaaaaaaaa

@®-

Of dat de ring (pakking) erbij zit.

mehn

#9
Voor de 850 geldt het volgende. Of het voor de V70 anders is weet ik niet:

De linker koelslang op onderstaande foto loopt van de radiator naar het thermostaathuis.
Die zie je bij de slangklem linksboven op de foto. Het deksel van het thermostaathuis zit met 2 torx 40 schroeven vast. Als je die eraf haalt zie je de thermostaat zitten




850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Volvo comfort


R.Bijl

alleen de klank is zijn geld al dubbel en dwars waard.....

toycar

Citaat van: R.Bijl op 21-12-2005 17:43:06
is het al gelukt??

Volgens mij krijgt Koos het er warm van...

Volvo comfort

Hey TOPPERS!!!! 8)


Alles is gelukt hoor ...

Bedankt voor alles!!!!

De auto is nu veel sneller warm en de meter blijft netjes in het midden staan..

Nu kan eindelijk die stoelverwarming uit ;D

en dat alles voor 16 euro...

Het leuke is dat ik al een jaar zo rondrij ik wist nooit beter omdat ik de auto zo meekreeg..



Woehaaaaaaaaaaaa :P

Bedankt weer 8)


gr. Koos