Welke onkosten komen na 235.000 km?

Gestart door FelixB, 29-12-2005 15:02:41

Vorige topic - Volgende topic

FelixB

Ik heb mijn R-etje nu 50.000 km, van 187.000 - 237.000 km.

De reparatie/onkosten in die periode vielen hard mee:
nieuwe accu
krukaskeerring bij 220.000
originele airco gaat defect (na 9 jaar mag dat)
4 banden
remblokken
eehhhh
ehhhh ff denken

Stoelverwarming was defect
ehhhh

Maar nu hoor ik wel eens verhalen over onkosten die gaan komen:
draagarmen (vanwege die %^&&^%drempels), dynamo, schokdempers (ook met dank aan die drempels) etc.

Wat is jullie ervaring hiermee?
855R & C70 T5 cabrio automaat

thuur

Tja, je noemt allemaal slijtagedelen op.... Ooit zal het er van komen. Ligt aan de rijstijl en het onderhoudsverleden.

Draagarmen zijn idd duur en in principe slijten deze niet (normaal gebruik). Helaas vormen de fuseekogel en de rubbers een geheel met de armen, zodat deze wel compleet vervangen moeten worden.

Schokdempers hebben hun beste tijd al gehad zo rond 100/110dkm. Maar als je je dealer vraagt 'wanneer vervangen jullie de schokkers?' zeggen ze 'nooit'. Ligt een beetje aan jezelf. Ik heb nu bijna 3 ton met de originele schokkers en ja, ze zijn niet meer zo heel strak, maar ik heb geen enkele voornemens ze te vervangen.

Dynamo slijt in principe wel, maar je kunt best een exemplaar hebben wat zomaar 4,5 ton meegaat. Of misschien maar een ton. M.a.w. ook dat weet je van te voren niet.

Gewoon het normale onderhoud geven (vloeistoffen, remmen, banden, rubbertje en kogeltje hier en daar, misschien een schakelaartje of relais'tje) en rekening houden met dingen zoals dynamo, wiellagers, homokineet, etc.etc. Onder de 300 euro ben je niet klaar per onderdeel bij de dealer. Maar de vraag is wanneer het stuk gaat... dat kun je nooit van te voren weten.

Gewoon rijden met die bak, veel lol hebben! Misschien komt er morgen een idioot die zijn Kadett erin parkeert... ;)

Gr 8)

elianmars

Draagarmen kosten ook de wereld niet, hoor. Zo'n 8 tientjes per stuk (estate services) en zijn makkelijk zelf te vervangen.
Alleen moet de boel wel opnieuw worden uitgelijnd (kost zo'n 60 euro).

denjo

bij 240k  heb je een nieuwe distributieriem nodig!  
V70 T  +  480 Collection + VW Type 3 Notchback '68