Zwarte t5r 1995 LH-NL-36

Gestart door DerWeis, 27-12-2005 00:23:51

Vorige topic - Volgende topic

peterr

Citaat van: DerWeis op 27-12-2005 00:23:51
Ik zag op de homepage www.devriesvolvo.nl een 850 t5r estate staan en omdat dat erg dicht in de buurt van mijn woonplaats is heb ik even een afspraak gemaakt om even te gaan kijken!  Kent ook iemand deze auto? Het is een orgineel nederlandse! Hopelijk kan iemand me wat meer info geven!!

Er is al een keer een topic geweest over deze garage. Ik stel voor dat je dat even leest. :-X

Verder vind ik het een flinke prijs voor een auto zonder boekjes bij een niet Bovag garage. Particulier zijn ze wel goedkoper te koop. Zeker als je in ogenschouw neemt dat de distributie en krukaskeering nog vervangen moeten.

Persoonlijk zou ik ook meerdere auto's gaan testrijden voor een koop te sluiten. (vergelijkend warenonderzoek   en nog leuk ook....)  8)

Diederick

Citaat van: R.Bijl op 28-12-2005 17:30:40
mijn mening is dat als er geen boekjes bijzitten om hem lekker te laten staan maarja liefde maakt blind he ;)

succes,
Robin

Sorry robin

ik weet dat je zei mijn mening maar ehhuh
zonder boekjes laten staan wat een onzin zeg
volgens jouw zeggen boekjes dus alles
nou kan 1 ding antwoorden keep on dreamin'
heb zelf jaren bij div. autobedrijven gewerkt in de verkoop dus ik ken alle trucjes wel hoor van boekjes wel of niet als de auto goed rijd en er goed uit ziet gewoon kopen en hopen voor je dat je er zelf verstand van hebt of iemand van het forum met je mee wil gaan anders een onafhankelijk bedrijf er naar laten kijken
SUC6
Diederick

why-not

'derweis' in een 'zwarte' 850  :D

daytonawim

Krukas keering ( bakzijde) is een duur grapje, incl koppeling moet je dan al gauw op 600 euro (zwart)rekenen de snaar vervangen incl multi snaar kost 220 euro bij dealer.
Als de achterse keering lekt mischien ook de keering aan snaarzijde ook wisselen.

Ergo ik denk bij een goede monteur prive mischien 800 euri's en auto weekend kwijt, dealer ergens tussen de 1200 en 1500 euri

Erik_M.

Citaat van: peterr op 28-12-2005 20:45:22
Er is al een keer een topic geweest over deze garage. Ik stel voor dat je dat even leest. :-X

Ach ach, wat een onzin nu weer !!  Dit was een topic met een broodje aap verhaal van iemand die 's wat had horen vertellen over deze garage. Verhalen waarvan je nieteens weet of het wel waar is en die vast in een behoorlijke mate, op een verjaardag o.i.d., aangedikt zijn. Ik ken Pieter Dirk al zo'n 25 jaar en kan niet anders zeggen dat het gewoon een eerlijke kerel is, een vakman met hart voor het merk Volvo.  Gewoon gaan kijken en de auto eventueel laten keuren en idd. vergelijkend onderzoek is leuk.

Trouwens, boekjes en een stapel rekeningen hoeft nog geen garantie te zijn voor een probleemloze auto.

Succes met je beslissing.

gRoet
eRrik

animalT5R

Ik zal je eerlijk zeggen,ik heb geeneens op de boekjes gelet dat ik de mijne ging kopen. . . .
Net wat Erik zegt,boekjes zeggen ook niet dat het een probleemloze auto is,een auto koop je ten aller tijde op gevoel.
Voelt de auto goed aan,of zijn er kleine mankementen die de verkoper nog met alle liefde wil laten repareren,moet dit geen probleem geven.
Waar je de auto koopt,hoe de firma/garage overkomt,hoe de auto is(uiterlijke staat,interieur,hoe de auto rijd) dus makkelijk gezegd het totaalplaatje is in mijn ogen belangrijker dan het afgestempelde boekje(wat overgens later NET voor de verkoop nog even snel gedaan kan worden bij een bevriende monteur)[size=0]dit uit eigen ervaring meegemaakt[/size].
Maar als de auto je aanstaat,en de verkopende partij heb er totaal geen probleem mee om de auto ergenst anders te laten keuren,waarom dan niet?Is via N.A.P ook makkelijk na te gaan of de km stand redelijk sluitend is(dit kan je laten doen bij de keurende partij)
succes in je besluit.
Johan
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

DerWeis

Ik heb de auto gekocht!!! Supergevoel!!,

Ik kan hem volgende week zaterdag ophalen, maar zit nog met een probleem, een raar gevoel!

De krukaskeerring is lek zoals jullie weten, kan ik het beste direct de distributieriem en eventueel koppeling laten vervangen als toch alles los is of is dit onnodige geldverspilling!? wat is jullie mening hierover!?

Ik heb nog een vraag, ik weet dat er spul in de handel is wat door de olie heen kan waardoor rubber weer zacht wordt zodat de lekkage minder wordt of over gaat, hebben jullie hier ervaring mee of is het slecht voor het blok (rommel) of is het een goede manier om de reparatie uit te stellen???

Wat zouden jullie doen???
Hoe kun je nou rechtlijnig denken in een ronde schedel?

Esveldt

Gewoon maken!!! Het is zonde van de Volvo om er mee te lopen prutsen.

Paul

animalT5R

Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Der weis.
Ik zou als ik jou was(maar dat ben ik natuurlijk niet ;)) de hele handel laten vervangen,het is immers toch allemaal los.
Tevens zou ik ook met carterontluchting laten vernieuwen(waarschijnlijk ook de rede dat ie eruit is geploft,je krukaskeerring)
succes.
Jo

Peth©oni

Citaat van: animalT5® op 29-12-2005 14:47:32
Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Der weis.
Ik zou als ik jou was(maar dat ben ik natuurlijk niet ;)) de hele handel laten vervangen,het is immers toch allemaal los.
Tevens zou ik ook met carterontluchting laten vernieuwen(waarschijnlijk ook de rede dat ie eruit is geploft,je krukaskeerring)
succes.
Jo

Of te veel olie!!!

elianmars

Inderdaad "gewoon" laten maken.
Direkt de distributieriem en carterontluchting en evt. koppeling laten doen.
Dat is gewoon het behoud van je wagen.

En gefeliciteerd met de aankoop, natuurlijk!!

animalT5R

Ik zei toch ook ''waarschijnlijk''  ;)

DerWeis

Ontzettend bedankt voor de vele tips die ik van jullie gekregen heb!! Er is maar 1 goede oplossing gewoon goed laten repareren!!

de carterontluchting vervangen gaat dat wel in de papieren lopen of is die 1500 euro de prijs voor het totale kostenplaatje? riem keerring koppeling en ontluchting?

Hoe kun je nou rechtlijnig denken in een ronde schedel?

peterr

animalT5R

Citaat van: DerWeis op 29-12-2005 16:15:38
Ontzettend bedankt voor de vele tips die ik van jullie gekregen heb!! Er is maar 1 goede oplossing gewoon goed laten repareren!!
de carterontluchting vervangen gaat dat wel in de papieren lopen of is die 1500 euro de prijs voor het totale kostenplaatje? riem keerring koppeling en ontluchting?
Ik denk dat dit alleen voor Riem,Koppeling en Keerring is berekend.
Carterontluchting is ook heel goed zelf te doen,kijk maar eens in het gedeelte van Techniek Algemeen.
De dealer kan zo voor je opzoeken wat je allemaal nodig heb,mijn advies is wl dat je alles nieuw doet,je bent anders aan het Kviolen niet te kort.
En anders moet je even informeren wat de kosten hiervoor zijn,als ze er toch al mee bezig zijn. . .
gr