probeerseltje (niet voor de volvo)

Gestart door FRANQ, 22-01-2007 12:07:51

Vorige topic - Volgende topic

FRANQ

als je normaal mdf overtrekt met poly en plamuur en een laklaag, gaat het dan nog altijd stuk?

of gewoon watervast verlijmd gaan kopen???

(t is 24/7 buiten, pekel etc word het ook aan blootgesteld)

ga namenlijk zelf proberen een orginele voorbumper drastisch te verbouwen.
het poly zou de vorm wel moeten houden zonder mdf, maar nu wil het dat ik de mal van mdf nooit meer uit de onderlip vandaan krijg.

dus vandaar  ;D

alvast bedankt
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

-D©©©L-

Smeer hem in met wax welke speciaal voor het lossen van mallen gemaakt is.
Ook omwikkelen met plastic tape (isolatieband) of een laagje plastic folie (een soort die niet oplost in de epoxyhars uiteraard) wil wel eens helpen.

FRANQ

het probleem is dat de mdf strook IN de onderlip zit. ofwel rondom zit er iets omheen. het is technisch niet mogenlijk om voor de vorm die ik maak de mal lossend te maken, dus zal hij moeten blijven zitten op die plek.

t gaat dan om een strook van +-25cm breed en (ff gokken) op zn langst 1m50 lang.

omdat ik deze niet kan lossen wil ik hier ook meteen bevestigingspunten aan maken waarmee hij aan de ori bumper vast komt te zitten. deze worden ook compleet weggewerkt in het poly en zal je dus nooit meer te zien krijgen.

rest van de mal zal gewoon lossend zijn, heb dat (in scootertijdperk) vaker gedaan.

mvg
franq

(de volvo mishandelen we gelukkig niet zo, de sierra wel daar is het tenslotte een ford voor)

-D©©©L-

Als hij vocht dicht ingesloten is en blijft, zal er weinig mee gebeuren.

FRANQ

ok:) dit vermoedde ik al, maar wilde het even zeker weten.

plamuur vind vocht overigens ook niet bepaald leuk, dus zal wel goedkomen.

zal de plaat eerst goed insmeren met hars voordat ik verder ga om een goede afdichting te krijgen.

BEDANKT voor de snelle hulp :) 

Jur

Citaat van: DCCCL op 22-01-2007 12:40:37
Als hij vocht dicht ingesloten is en blijft, zal er weinig mee gebeuren.

Wellicht dat je de MDF eerst goed kunt schilderen?

Jurjen

thuur

Waarom moet het MDF zijn en niet een watervastere variant?

Ik heb van dat meerlaags what'sthename dik een jaar buiten gehad liggen. Tis alleen grijs geworden en niet vervormd. (Nee geen hardhout).

Gr ;)

pwassink

Er bestaat ook epoxy injecteerhars, dit is speciaal voor permanent verduurzamen of verstevigen van poreus spul.
Spul is waterdun en trekt dus heel goed in zuigende materialen, wel aan de prijs maar das met meer harssoorten
het geval .. De firma Poly-service levert het (onder andere)
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

FGG

MDF is niet watervast. Dan zal je 't dus vooraf moeten behandelen. Nog een nadeel van MDF is 't gewicht. Watervast verlijmd multiplex is aanzienlijk lichter, echter watervast verlijmd begint pas bij 9mm. Misschien red cedar gebruiken. Dat gaat niet kapot, ook onbehandeld niet. Wel een stukkie duurder :(

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Snellebaksteen

Kun je geen schuim gebruiken? Dat los je naderhand gewoon op met een scheutje benzine in je polyvorm.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

FRANQ

hey daar had ik nog niet aan gedacht:)  heb nog 2 flinke platen piepschuim in het kruipluik liggen.

ga er iig over denken.

ivm stevigheid moet er dan zowiezo een versteviging in komen (buis oid) dus (verzin ik nu) ik ga denk ik voor piepschuim en dan een opengewerkt (denk aan vakken eruit) stuk (watervast)mdf dan is de onderrand iig een beetje duurzaam.
het komt nogwel eens voor dat een drempel iets te hoog is, of je stoeprand thuis lager iss dan op de bestemming.

mvg
franq

ga iig lekker hobbyen
(als het lekker weer blijft)

pwassink

Piepschuim zou ik zeker niet nemen.

Dat kan namelijk weer een ander probleem geven, polystyreen lost onmiddelijk op als je er polyester opsmeert ....
Structuur van het materiaal is ook erg open, vormvastheid etc wordt dan een probleem, gebruik je roofmate(r) gebeurt dat ook, dit is echter wat dichter van struktuur en laat zich goed aftapen met pvc-tape (dozenplakband) wat wel weer tegen polyester kan.Los daarvan zou ik het afgezien van tape ook nog van een laag lossingswas voorzien, niks irritanter als een wegsmeltende kern ien iets wat je met matten aan het bekleden bent. Roofmate lost wel weer op met thinner, aceton oid naderhand.

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

FRANQ