Vacuumslangen

Gestart door Eugene, 03-01-2006 13:28:04

Vorige topic - Volgende topic

Bas850

even opgraven.

Heb een ebc, maakt het uit hoelang de slangen zijn naar de turbo toe en van de actuator?

Bas
"to finish first, you first have to finish"

Turbo-Geek

Nee maakt opzich niks uit zolang je het maar niet overdrijft (8 meter slang ofzo). Maar zeker met de normale diameter slang maakt het verschil tussen bijv. 50 cm of 150 cm niks uit vwb werking/reaktie.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

PBT5

Citaat van: Turbo-Geek op 08-08-2007 17:28:02
Is er ergens een schematisch overzicht te vinden van waar alle Vacuum slangen zich bevinden ??

Daar zocht ik ook naar op het forum en kon ze niet vinden.  ??? Maar nu heb ik ze!  :eusa_dance:

De slangen in mijn T5 (1994) zijn hard aan vervanging toe zo ontdekte ik na een zoektocht op het forum. (n.a.v. Lambda sonde klacht en het slurpende geluid vanuit het vooronder kom je vanzelf bij de oplossing)  :eusa_clap:

Vandaag bij de dealer geweest met de vraag om een setje slangen.
De kap moest open om ze te laten begrijpen wat ik bedoelde maar toen ging het licht branden!
Niet alleen de "turbo slangen" slijten dus maar net zo hard "de rest" bleek uit een kort onderzoek.
Tip: bestel gelijk alles als je toch bezig bent....... kosten 30 euro inclusief alle nieuwe klemmetjes (ook handig)  ;D

Ik heb 3 tekeningen meegekregen bij de bestelling, te weten:
carterventilatie,
brandstofverdeelleiding en
turbocompressor met aansluitonderdelen.

Net die tekeningen die ik steeds zocht!
Wil jij ze ook hebben?
Geen idee hoe ik ze moet plaatsen op het forum (en of dat wel gewenst is ) maar met een PB-tje kun je de scans in PDF formaat zo van me krijgen. (Misschien dat een andere handige volvo fan ze kan plaatsen?)
Op de tekeningen staat precies voor welke 850 turbo modellen ze van toepassing zijn.

p.s. na 3 jaar eindelijk weer terug in een volvo, het begin is er weer !  :angel:
Waar een weg is rijdt mijn volvo
www.btc-volvo.nl

S. Brouwer

En hier de bijbehorende afbeeldingen.

thuur

Da's voor een 850 zonder EVAP, cruisecontrol en rembekrachtiging :D

Gr ;)

S. Brouwer

Ik dacht al dat ik meer aansluitingen in m'n auto had zitten. Zijn er via vadis geen afbeeldingen beschikbaar voor de rijkst uitgevoerde uitvoering.

Dan kan je zelf schrappen wat je nodig hebt.

PBT5

??? zonder rembekrachtiging  ???
www.btc-volvo.nl

Misha

Citaat van: S. Brouwer op 07-11-2008 11:33:14
Ik dacht al dat ik meer aansluitingen in m'n auto had zitten. Zijn er via vadis geen afbeeldingen beschikbaar voor de rijkst uitgevoerde uitvoering.

Dan kan je zelf schrappen wat je niet nodig hebt.
:eusa_whistle:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

PBT5

Fantastisch resultaat  :o

Ik was steeds niet helemaal tevreden met deze (onlangs gekochte) 850T5 in vergelijk met mijn vorige.
Net alsof niet alle paarden loskwamen als ik het hek van de dam trapte.

Hij is wel snel, (nogal subjectief natuurlijk, zeker na een paar jaar zonder) maar gaf niet dat gebrul en het gevoel alsof de wagen er even met jou vandoor gaat.

Vandaag 1 slang en de rubber bochtjes vervangen (artikel nr. 1389574) en voila probleem opgelost  :eusa_dance:
Turbodruk metertje slingert weer enthousiast van links naar rechts en schiet naar 3/4 om vervolgens strak te blijven staan net na het midden in het witte.
Paardjes blijven allemaal tegelijk er hard aan trekken in lineaire lijn zonder hokje of stootje.
Heeeerlijk om weer in een 850 te sturen  ;D

Nu nog de laatste 2 slangen ver onder in de stal vervangen (bijna niet bij te komen zeg) om het gesis volledig te laten eindigen en hopen dat er dan nog ietsje meer uit komt  ::)
www.btc-volvo.nl