zwakke versnellingsbak

Gestart door snowdiver, 03-01-2006 13:04:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

snowdiver

Hallo allemaal.
Ik ben iemand tegengekomen die een VAG-diesel met verdelerpomp-techniek een beetje veel meer power kan geven. Tot ongeveer 100pk/liter met behulp van andere verstuivers en turbo/intercooler.

Voor de 5-cilinder kon hij tot 220-230 pk gaan zonder al te veel aan betrouwbaarheid in te boeten.

Maar vind de versnellingsbak dat nog leuk? Kan er een andere onder? Eentje van een T5of R model misschien, hoewel die dan erg kort zijn  in hun hoogste versnelling?

Of is dit allemaal best mogelijk met de standaard bak? En wat denkt de automaat hiervan. Automaten hebben de neiging de rest van de aandrijflijn te beschremen tegen abrupte schokken door hun vloeistofkoppeling.

ed

Het koppel zal dermate hoog zijn om dergelijke vermogens te bereiken (ver boven de 400 Nm) dat de bak en de aandrijfassen het erg zwaar krijgen. Ik denk dat een automaatbak geen lang leven is beschoren.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

snowdiver

En een manuele?

Er zijn hier anders wel benzinerijders met 400nm+. Wat doen zij dan??

The Driver

tot hoeveel Nm koppel denk je dat de Tdi zou gaan, moest deze die Whopping 230 pk bereiken?


denkweb

Rica chippie vind ik voorlopig wel genoeg...