wie helpt me?

Gestart door Emiel20V, 04-01-2006 22:46:45

Vorige topic - Volgende topic

Emiel20V

dank voor je tip! Heb vandaag opnieuw RICA gebeld en voor volgende week een afspraak gemaakt voor een computerwissel; ben benieuwd wat dat oplevert. Ik hoop dat dat al iets uitsluit. Of het is de computer of het is toch iets anders. Ik wil het gewoon nu weten.

Laat ik het zo stellen: ik krijg van iedereen tips en reacties, en - los van dat ik zelf niet weet waar te beginnen - volg in deze dan maar mijn eigen garagehouder. Als blijkt dat de computer goed is kan hij opnieuw aan de slag met het opsporen van de oorzaken. Nu blijft dat immers een discussie tussen hem en mij.

Wordt vervolgd; ik hou jullie op de hoogte!

Emiel20V

dag Thuur,

ik heb een afspraak staan bij RICA voor een computerwissel; volgende week.
Om op je vraag een antwoord te geven: ik ben inderdaad op zoek naar een techneut die de auto systematisch onder handen neemt om te kijken wat het probleem is. Die zoektocht zet ik voort als blijkt dat de computer in orde is.
Punt is dat ik 1. niet technisch ben en 2. tot nu toe een soort van doorgeefluik ben geweest naar mijn garagehouder toe en naar Thom de Jong in Delden. Deze laatste geeft aan dat de auto in orde is...het zal dan wel aan mij liggen maar hij rijdt gewoon niet goed. Mijn eigen garagehouder blijft erbij dat de computer stuk is. Er komt vanuit hen geen feedback op wat ze wel en niet hebben onderzocht, dus op vragen vanuit het forum Als RICA kan constateren of het 'm in de computer zit weet ik op dat front waar ik aan toe ben. En kan ik dat terugleggen. Aan mijn garagehouder of aan iemand anders.
Handig zou zijn als mijn garagehouder zich es zou melden op dit forum en jullie reacties zou lezen maar helaas...ik kan hem daar niet toe bewegen.
Dus ligt het bij mij om ingangen te zoeken; dat het misschien niet logisch is om dan maar bij RICA aan te kloppen begrijp ik best, maar ik weet ook even niet wat nu het beste is. Ben er nu al zo'n tijd mee bezig en iedereen geeft z'n goede tips en reacties maar wie heeft er gelijk? Ik weet het niet. Na het bezoek aan RICA weet ik zelf in elk geval meer...hoop ik.

Emiel20V

dag Henri,

volgende week computerwissel bij RICA, maar es zien. Ik weet dat het misschien niet de meest logische stap is maar omdat mijn garagehouder blijft aangeven dat het volgens hem de computer is die defect is wil ik dat bevestigd zien. Mocht het niet de computer zijn dan leg ik het opnieuw terug bij hem en zal ik hem - opnieuw - alle tips en reacties vanuit dit forum voorleggen.
We zullen het zien! Dank voor je aanbod, ik hou je op de hoogte.

Groet,
Emiel

Huppel

Afwachten dus maar

Wat een drama  :-X

Christiaan

Hmm als Thom de Jong aangeeft dat de auto in orde is ......... ???
En RICA die zegt dat een 850 blok met 310K versleten kleppen heeft...... ???
Wazig verhaal zeg. Idd compressie test doen en computer wisselen.
Meten is weten.

Emiel20V

ben bij RICA geweest voor een computerwissel...hadden ze blijkbaar niet begrepen dat ik met een automaat uit 96 langskwam, dus de wissel met een computer uit de auto van een RICA-medewerker kon niet plaatsvinden...manman sukkels.
RICA zelf heeft mijn auto gereden en constateerde vermogensverlies; auto is niet vooruit te branden.
Bij deze ben ik op zoek naar een volvo-850-eigenaar met een volvo 850 automaat uit '96. Het schijnt dat volvo slechts 1 jaar met een zgn. luchtpomp heeft gewerkt en dat men daarna deze niet meer heeft gebruikt. Betekent specifieke computer voor deze uitvoering. Wie heeft een volvo 850 automaat bouwjaar '96 met computernummer 0261 204 294 BOSCH ?
Om te kunnen bepalen of het inderdaad de computer is zou ik graag een computerwissel willen doen.
Graag hoor ik wie me daarbij kan helpen, thanks!

Emiel
06-41901029

EdenAli

Kijk eens voor de gein bij elferink in Enter ik heb laatst ook even wat kunnen testen voordet ik het kocht
Naar mijn gevoel zijn ze niet moeilijk en Enter haaksbergen is zo ver niet :D

Greetz Ed

Johann

Dat was 9 maanden geleden en tevens het laatste bericht van Emiel..

Ik zat haast nog te denken dat de Kat dicht zat..  ;D

EdenAli

Nou ja ik let niet zo op datums alle hulp is welkom dacht ik dan maar

johan283

blijkbaar probleem opgelost door auto te verkopen  :evil:  ;D