zaterdag a.s. chippie ET

Gestart door sas, 05-01-2006 15:56:08

Vorige topic - Volgende topic

Laserblue

Citaat van: M a r c op 19-02-2006 17:58:14
Citaat van: Rudi op 19-02-2006 17:41:56
Citaat van: Turbobiker op 19-02-2006 16:37:12
minder tegendruk in het uitlaatsysteem kan je een aantal pk opleveren. Om nu te zeggen dat je veel kan winnen is overdreven. Maar alle beetjes helpen en dit is een eenvoudige methode en je voelt het verschil wel, alhoewel je goed moet opletten... Een racecat is een tussenoplossing. Kost wat meer, hoef je niet meer te sleutelen en is minder schadelijk voor het milieu. Je winst in vermogen ligt een derde lager.

jammer dat deze info altijd na aanschaf komt,anders had ik ook 1 zonder cat gekocht...

Is er niet voor een AWD....

is er dan een verschil in downpipe tussen een fwd en een awd?

anders kon je het hiermee af ;)
ET-TDP802 Volvo 850 R en V70R zonder katalysator € 539,00
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

M a r c

Ja, er loopt een aandrijfas op de plek waar bij een FWD de downpipe loopt.....
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Rudi

Is de omvang van een DP zonder cat dan groter,dat hij anders tegen de aandrijfas komt bij een AWD ???

Dr.Go-Fast...

Entuscan

Hebben we heel deze discussie al niet eens gevoerd
Conc: er zijn geen dp's zonder cat voor 99+ modellen owv de 2 lambda sonde's.
En dan moet je gaan zitten kl*ten met emulators etc

Trouwens zonder cat of met racecat zal wel niet ZOveel verschil maken. Denk zelfs verwaarloosbaar alleen wat geluidsverschil
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

M a r c

Citaat van: Rudi op 19-02-2006 19:37:00
Is de omvang van een DP zonder cat dan groter,dat hij anders tegen de aandrijfas komt bij een AWD ???

Nogmaals:  dáár waar de aandrijfas naar achteren loopt (en een FWD heeft die as niet) loopt de downpipe normaal. Voor een AWD krijg je dus een van 3" naar 2,5" verlopende downpipe mét racekat. (i.v.m. 2 lambdasondes) die naast de aandrijfas komt te liggen.

info@europeantuning.nl

fearless

Citaat van: V70Enno op 19-02-2006 17:53:41
Dan is mijn vraag...

Ik moet zeggen dat ik wat vermogen betreft geen verschil merk of ik met of zonder kat rij. Vind alleen het geluid zo mooi. Ik ben dus ook in het bezit van een Ferrita en K&N filter, maar dat geluid went zo snel.  ;D

Rudi

Citaat van: M a r c op 19-02-2006 20:03:45
Citaat van: Rudi op 19-02-2006 19:37:00

Nogmaals:  dáár waar de aandrijfas naar achteren loopt (en een FWD heeft die as niet) loopt de downpipe normaal. Voor een AWD krijg je dus een van 3" naar 2,5" verlopende downpipe mét racekat. (i.v.m. 2 lambdasondes) die naast de aandrijfas komt te liggen.

Oke,duidelijk ;) hopelijk onthou ik het ook ;D
Dr.Go-Fast...

Enno

Is dat kwestie van wennen? of wordt de auto na enkele weken en 3500 km weer beetje stiller als alles zich heeft gezet?

Mijn ouders hadden wel de opmerking..wat maakt je auto veel lawaai, leek wel een race auto die de straat in kwam...andere auto's gaan ook wat vaker opzij.... en mijn ervaring blijft...dat het ding erg snel is geworden boven de 3500 toeren.

Ik moet het gas wat beter doseren om geluid tussen 2000 en 2500 niet al te zwaar te laten klinken.

M a r c

Lawaai?  Music tou our ears, that's a five cilinder inline  ;D

info@europeantuning.nl

Enno

dat snappen oudere mensen niet die helemaal blij zijn met een VW golf met FSI 1.6 blok er in.

sas

Nog een update-tje. Vandaag nog even bij ET geweest en een zwaardere/betere actuator laten monteren. Na het vervangen van het rubber slangetje (deze was toch wel erg uitgedroogt) en wat afstel- en testwerk zit de turbo op een mooie 1 bar. Ook in de lagere versnellingen loopt de druk mooi en geleidelijk op. De auto wordt steeds sneller maar gelijkmatiger. Het vermogen is heel progressief in opbouw, maar er is ALTIJD vermogen voor handen. Waar ik zonder DP terug moest schakelen, is het nu eigenlijk niet meer nodig, behalve als je echt snel wil zijn. Bij 100 terug naar drie en gas erop, dan moet je beide handen aan het stuur houden, zeker met die winterbandjes. Je gaat als een dronken malloot van links naar rechts over de rijbaan, en dit blijft tot zo'n 170-180. De vorige filmpjes kunnen alweer het grijze archief in, weer is nieuwe maken!

He he nu ben ik voorlopig klaar. Althans met het tunen. Nu ga ik nog voor een drukmeter in de linkerstijl. Toch wel enthousiast geworden van die 'buiten' turbodrukmeter  :D Best stoer zo op de ruitenwisser, alleen lastig als het regent...

JCviggen

Citaat van: sas op 25-02-2006 19:40:03
He he nu ben ik voorlopig klaar.

Geniet er maar van zolang het "volstaat" ;)
Voor je't weet zit je alweer naar turbos van 1000+ euro te kijken  :-X
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Turbobiker

Citaat van: JCviggen op 25-02-2006 19:47:15
Citaat van: sas op 25-02-2006 19:40:03
He he nu ben ik voorlopig klaar.

Geniet er maar van zolang het "volstaat" ;)
Voor je't weet zit je alweer naar turbos van 1000+ euro te kijken  :-X

Plannen Jan?
De Tussenpaus