17" inch velgen voor volvo 850 GLT

Gestart door konniekip, 15-03-2006 21:28:58

Vorige topic - Volgende topic

konniekip

In het voorjaar gaan mijn winterbanden op de standaard comets 15" in de berging, en ik speur marktplaats af naar 17" velgen + band. Weet iemand aan welke specs de velgen moeten voldoen. IK heb overigens 4 gats velgen.

@®-

Je moet kijken naar een ET-waarde van ongeveer rondt de 43 (dit is origineel, kan je ietsvan afwijken maar niet te veel) de PCD is 4 x 108 (dit is de maat waar de boutafstand is bepaald (dus een cirkel van 108 mm (alleen bij 4 gats, bij 5 gats velgen is het weer anders, (corect me if wrong))
De banden die je kan nemen is 215/45 R17 (maat klopt niet helemaal t.o.v. 205/50 R16 3% verschil(want ik heb "Colomba's", nu mijn winterset) heb ik ook maar loopt aan bij maximaal insturen, of een een 205 maat, in dat gevalzou ik persoonlijk niet breder gaan dan een 7 inch velg. Zorg dat je een centreer set erbij krijgt passend voor jouw 850.
Voor je comfort hoef je niet bang te zijn want daar heb ik eigenlijk nog weinig van gemerkt.

thuur

Citaat van: @®- op 15-03-2006 21:57:43
Je moet kijken naar een ET-waarde van ongeveer rondt de 43 (dit is origineel, kan je ietsvan afwijken maar niet te veel) de PCD is 4 x 108 (dit is de maat waar de boutafstand is bepaald (dus een cirkel van 108 mm (alleen bij 4 gats, bij 5 gats velgen is het weer anders, (corect me if wrong))

Bij 5-gaats is het 5x108, de cirkel is net zo groot dus 8)

Gr ;)