Wie zoekt een nieuwe aanjagermotor?

Gestart door Ron850tdi, 06-01-2006 21:50:17

Vorige topic - Volgende topic

Ron850tdi

Allemaal:

Wie op zoek is naar een nieuwe aanjagermotor voor haar/zijn 850 en geen trek heeft om de 326 Euro te betalen die de dealer voor een nieuwe moet hebben, kan ik het volgende aanraden, mits je bereid bent zelf wat aan te prutsen onder je dashboardkastje en niet vies bent van het verwijderen van een schoepenrad van de oude motor en deze met beleid op de nieuwe te drukken:

koop voor 66 Euro ex BTW bij een Bosch Car Service Point de Bosch elektromotor 0 130 111 134 en je hebt EXACT hetzelfde motortje als in je fijne 5-pittertje ligt (eeeh... ik bedoel: als in MIJN dieseltje ligt... met airco en ECC van model '97)....

Pruts nu je dashboardkastje eruit volgens de foto's die in de prima reportage van Denkweb (kachel) weergegeven zijn en wurg de oude motor met beleid tussen de kabels weg. Trek nu voorzichtig de motor met schoepenrad uit de plastic kap en tik voorzichtig de oude motor los van het schoepenrad (bijv met een hamer en een doorslag of stalen pen, ik had m zelf op de Workmate liggen met geopende bladen waartussen de motor viel en het schoepenrad derbovenop lag dus kon ik de motor zo los tikken), druk daarna het rad (eerst ff schoonmaken) op de nieuwe motor en tik m voorzichtig verder totdat hij er genoeg op zit (vraag: wat is genoeg?) en laat de nieuwe unit in de plastic kap glijden, wurg het zootje weer boven de kabels langs in t gat en afmaken die hap. Verkoop na succesvolle installatie de oude motor een enorme schop naar de schroothoop.

Morgen ga ik bovenstaande operatie toepassen. Mijn motor is gekocht bij Auto Wientjes aan de Veenhuizerweg 132 (tis even zoeken als je r niet zo bekend bent...) in Apeldoorn (055 3231635) of via www.boschcarservice.nl vind je de dichtstbijzijnde Bosch Car Service Point in jouw buurt. Na morgen zal ik laten weten of het bovenstaande verhaal ook echt klopt....  ;)

Groeten,
Ron.

mehn

Citaat van: Ron850tdi op 06-01-2006 21:50:17
Na morgen zal ik laten weten of het bovenstaande verhaal ook echt klopt....  ;)

Waarom zou dat niet kloppen?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ron850tdi

Citaat van: mehn op 06-01-2006 22:26:20
Citaat van: Ron850tdi op 06-01-2006 21:50:17
Na morgen zal ik laten weten of het bovenstaande verhaal ook echt klopt....  ;)

Waarom zou dat niet kloppen?

eeeehhh ... tja, mehn, daar vraag je me wat. Nou, morgen gaan we slopen, monteren en dan weten we het voor het echie. Dus. The proof of the pudding is in the eating, zoals de Engelsen zeggen, oftewel "wie de pudding eet, vangt veel wind" aldus een oud-Drents gezegde :book:

thuur

En zoals de Thai zeggen: "het is beter in de kont van de koe te kijken voordat je wat zegt over de stront"

Gr :-X

elmarconi

Citaat van: thuur op 06-01-2006 23:41:57
En zoals de Thai zeggen: "het is beter in de kont van de koe te kijken voordat je wat zegt over de stront"

Tssss, net de Intermediair gelezen Thuur? (pag 51)
--
Autogas Inside . . .

elmarconi

Citaat van: Ron850tdi op 06-01-2006 23:23:53
"wie de pudding eet, vangt veel wind"

Bruinebonenpudding. Jammie  ;D
--
Autogas Inside . . .

thuur

Citaat van: elmarconi op 06-01-2006 23:42:44
Citaat van: thuur op 06-01-2006 23:41:57

Tssss, net de Intermediair gelezen Thuur? (pag 51)

Guilty as charged ;D

Gr 8)

denkweb

Aangepaste link: kachel aanjager reparatie denkweb en nu nog even de foto's van Ron erbij plaatsen hiero.

Ron850tdi

Citaat van: denkweb op 11-01-2006 16:45:01
http://www.denkweb.com/kachel en nu nog even de foto's van Ron erbij plaatsen hiero.

Euhhh ... regel jij dat even? ...  :P ;)

Groeten van een warme Volvo-rijder.

why-not

zou in een V70 van 1998 eenzelfde aanjagermotor zitten?
en in een v70 zit een plastic fan, zou je die er heel afkrijgen of zou je die ook los kunnen kopen ???