Uitlaat afgebroken

Gestart door Serge, 08-09-2002 21:30:23

Vorige topic - Volgende topic

Serge

Bij het naar binnen rijden van de garage daarnet merkte ik dat de uitlaat van mijn 850 helemaal naar links hangt en net niet tegen de bumper aanleunt.  Bij nadere inspectie blijkt een van de steunen die achteraan aan de uitlaat zijn gelast doorgeroest is - dus is maar met 1 rubber meer opgehangen.

Wat raden jullie aan?

Vermits de uitlaatpijp vrij roestig is vraag ik me af of dit nog gelast kan worden?  De rubbers zien er ook verstorven uit. Misschien is de tijd gekomen voor een sportuitlaat ala Supersprint, Simmons?

Het betreft een '92 GLT.
W h e n   i n   d o u b t,   t e l l   t h e   t r u t h.  (Mark Twain)

Aad

Serge,
Als ik het zo hoor (lees lees) zal het beste zijn om hem te vervangen.
Als je twijfeld en denkt hij kan nog wel een poosje mee haal dan bij de doe-het-zelver een pijpklem en las daar een haakje aan en klem deze op de plaats waar je denk dat hij moet komen. Is zeker het proberen waard, kost bij niets en geeft je even bedenktijd voor je beslist een sportuitlaat aan te schaffen.

Wat ik trouwens niet snap want die dingen maken een pokke herrie. Heb er zelf ook een en kan niet wachten tot hij stuk is zodat het binnen weer rustig wordt.

Serge

Hey bedankt, Aad, voor je respons.  Ik heb nog even gecheckt bij vol daglicht en de hele zooi ziet er erg afgebladderd en geroest uit, dus lassen wordt lastig denk ik.

CiteerWat ik trouwens niet snap want die dingen maken een pokke herrie. Heb er zelf ook een en kan niet wachten tot hij stuk is zodat het binnen weer rustig wordt.

Wat voor je uitlaat heb jij dan?  Ik lees eigenlijk veel positiefs over Supersprint en Simon.  Er zal wel al heel wat over en weer gediscusieerd zijn over dit onderwerp, alleen een beetje jammer dat er geen archieven bestaan van het oude Volvo 850 Club forum.  Op brickboard vind ik ook niet zoveel.

Wat betaal je voor een originele Volvo uitlaat? Kan ik wat beter vergelijken.

Serge

Serge

Had het ook al zitten denken  :P, maar zo stil is de mijne nu ook weer niet, en als Aad em zou zien zou hij zich vast wel bedenken  :o [smiley=cwm8.gif]

Amai, 1200€ is wel heel veel in vgl. met aftermarket.

Ik heb al wat rondgekeken: zo bvb. bij SAM
(http://www.samsteffansson.se/products/index.asp?id=903) een complete alu uitlaat voor 2675 SEK, zeg maar ong. 290€.
Kijken onder "AVGASSYSTEM". Dat scheelt bijna 1000 euro of heb ik dat verkeerd voor?

Zijn er nog 850 bezitters die, zoals Aad, origineel zouden verkiezen boven sport, na evt. minder goede ervaringen met bvb. Supersprint of Simon (onvoldoende duurzaam, te lawaaierig, ...) , of omgekeerd, die niks anders meer zouden willen?

Serge

edit: typo en link is naar Zweedse site  :-/

Aad

Yo Jongens (mannen kerels),
Of ik m'n uitlaat zou gaan ruilen, daar moet ik natuurlijk diep over nadenken want zoiets vraag gegarandeerd om ellende. Oud met oud vervangen ???.
En ja ik ben een beetje een ouwe lul waarschijnlijk want ik vindt die dingen gewoon een hoop herry maken. Bij de dealer loop ook zo'n freak in de ronte en die vindt het natuurlijk prachtig maar als je met je auto op vakantie bent en door de mooie bossen van Frankrijk toert is het natuurlijk niet leuk als mensen denken dat er een rally aan de gang is (neeehhheee hij is niet lek). Wat voor merk ??? Al sla je me helemaal te pletter ik zou het niet weten. Ik heb de wagen gekocht van een andere dealer en die had hem al 1 jar staan dus voor info kan ik nergens terecht. Wel weet ik inmiddels dat hij van iemand is geweest die veel op de weg zat want er ligt ook een oude telefoon achterin en heb ik een antenne (ben dus herkenbaar) wat ik er nog even uit moet slopen.

Als hij ooit stuk wil ??? zal ik beslist niet meer zo'n ding eronder gooien maar gewoon een orginele.
Wat ik trouwens wel zag dat was dat op die duitse site (ergens in Hamburg of Bremen of zo heb de link hier gevonde) is de aanschaf van een uitlaat slechts Euro 246,-. Moet nog wel even verzend kosten bij maar dat zal zeker geen 1000,- Euro zijn.
Misschien een tip Serge? bekijk die optie eens.

groeten
Aad