automaat heeft een eigen wil

Gestart door The Driver, 15-01-2006 13:26:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

The Driver


De automaat heeft er steeds minder zin in , lijkt het wel.

Hij wil soms niet meer terug naar zijn 1 schakelen bij kickdown. Soms bij kickdown moet de bak even nadenken en 3 sec. later gaat hij wel opeens naar zijn 1.

Schakelen van 3 naar 4 bij hoge snelheden ( 170-180 ) dan schokt hij enorm, hij maakt echt een tik.

Overigens heb ik het idee dat hij dit meer is gaan doen na die 3'' voorpijp.

De wagen stonk ook altijd al naar een verbrande lucht als je een stukje stevig had gereden.  

Nu is dit steeds vaker en ik werd laatst door een persoon erop gewezen dat het wel is een verbrande koppeling zou kunnen zijn.


Zijn er meer automaat rijders die dit probleem hebben?

animalT5R

Een automaat heeft toch een vloeistofkoppeling.....Hoe kan je die dan verbranden??(indien ik het fout heb,word k graag verbeterd ;))
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Rudi

#2
Hier geen probleem,alleen dat ' verslikken ' bij KD.Bedoel je dat ook met dat schokken?Zou trouwens best eens die computer kunnen zijn van de bak.

Je kan altijd wat revisie bedrijven bellen,die kunnen beter een diagnose stellen.De bak zelf gaat volgens mij niet gauw stuk...

Dit is trouwens mijn interpretatie na wat telefoontjes hier en daar ;D


Nog wat gevonden
Versnellingsbak slipt en/of men kan een verbrande geur van olie waarnemen:
- onjuiste oliesoort of te weinig olie in de versnellingsbak
- frictieplaten zijn verbrand van een of meer koppelingsgroepen
- speling bij een of meerdere drums
- ...


Dr.Go-Fast...

The Driver

thnx rudi, das vruchtbare info. Ik ga er morgen ff mee langs de dealer. Hopen dat hij het kan fixen.


Anders maar een  handbak convert doen :P

Rudi

Citaat van: The V70R Driver op 15-01-2006 20:58:25
thnx rudi, das vruchtbare info. Ik ga er morgen ff mee langs de dealer. Hopen dat hij het kan fixen.


Anders maar een  handbak convert doen :P

Zou ik niet te gauw doen,kon je nog wel 's spijt van krijgen...
Dr.Go-Fast...