Swaybar en Swaybar Endlinks

Gestart door Eugene, 10-01-2006 01:34:41

Vorige topic - Volgende topic

JCviggen

Citaat van: HaRdCoRe-WeZ op 23-02-2006 02:19:28rekening mee houden als je gaat knallen dat je de auto altijd trekkend door de bocht heen sleurt.

Probleem is dat als je't gas er blijft ophouden je minder grip over hebt om door de bocht te gaan omdat je banden zich ook moeten bezig houden met de tractie...
Ik heb op de Nürburgring gemerkt dat in veel bochten het "traag er in, snel er uit" principe niet goed werkt met m'n 850 omdat je werkelijk zit te krabbelen om wat pk's op de weg te krijgen.
Beste manier (zonder LSD iig) is er redelijk snel in duiken en je voet net genoeg op't bedaal houden om vertraging tegen te gaan.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

HaRdCoRe-WeZ

Och wat heb ik het dan toch makkelijk met mijn nieuwe gele Koni's. Alle 4 top-adjustable  ;D

Eugene

Het volgende stond op VS:

I poked around on some nissan and honda threads that focused on handling and they put bigger sways on the rear than the front in order to maintain traction and get more neutral handling out of their fwd cars. The big rear keeps the car flat and the softer front lets the front tires find traction. Makes sense to me. Eventually I am either going to weld up a 1" rear sway, and/or when my tranny blows up get it rebuilt at a really good shop and have the diff welded closed, since the tire wear already sucks.

Dit verhaal wordt verschillende keren bevestingd in de verschillende Topics.

Martijn, Alleen een dikkere achterste stang monteren zorgt dus voor een neutraler gedrag.

Ik heb zojuist even gemten bij m'n T-5. De achterste is 21.64mm (dus zal wel 21.5 zijn zonder verf) en de voorste is 21.18 (dus 21.0 zonder verf). De ugrade naar 22mm lijkt me bij mij dus niet rendabel?

If it's not blown, it sucks...

martijn.

Citaat van: eugene op 23-02-2006 15:47:13

Ik heb zojuist even gemten bij m'n T-5. De achterste is 21.64mm (dus zal wel 21.5 zijn zonder verf) en de voorste is 21.18 (dus 21.0 zonder verf). De ugrade naar 22mm lijkt me bij mij dus niet rendabel?

Heb gisteren hetzelfde gedaan, kom op dezelfde maten uit .
Denk dat ik een klpd onderstel heb. ;D

Ik laat het dus ook zo!

Eugene

Citaat van: martijn. op 25-02-2006 16:27:56
Citaat van: eugene op 23-02-2006 15:47:13

Heb gisteren hetzelfde gedaan, kom op dezelfde maten uit .
Denk dat ik een klpd onderstel heb. ;D

Ik laat het dus ook zo!

Wat ik raar vind is dat er bij mij wel dikkere stabi's onder zitten, maar dat ie niet het sportonderstel had  ::)

mijnvolvov70

Ik heb volgens mij een V70 (1997) 2.5-20v die af fabriek met een sportonderstel geleverd was. (nivomat achter en 2 cm verlaagde veren)

Is het dan zo dat daar ook zwaardere (dikkere) stabilisator stangen onder zitten?

Enige zinvollle upgrade zou dan nog zijn om de swaybar endlinks te vervangen door stevigere stangetjes. Kun je dat zowel voor als achter doen?

Wie weet hier verder antwoord op?

Eugene

endlinks is alleen aan de voorkant. Als je het sportonderstel hebt, dan heb je idd al dikkere stabi stangen. Ik zou eerst kijken voor andere schokdempers en daarna pas inversteren in die endlinks. Veel verschil zullen ze namelijk niet maken, tenzij je een coureur bent ;)

mijnvolvov70

Heb er gelukkig al Bilstein B6 sport onder zitten. Vandaar...de endlinks nu. Eind deze maand vooor het eerst de overstap naar 17 inch.