waarom toch een 850

Gestart door bendi, 28-02-2006 18:58:48

Vorige topic - Volgende topic

Schnappi

heerlijk 5 cilinder geluid en betrouwbaarheid en soms hoge kosten

heerlijk ;D heerlijk  ;D

en soms want tonnies en sjonnies uitdagen bij het stoplicht :P

kortom heerlijk ;D

Groeten  8)

Joris_Scholte

Tja, alle redenen hierboven kan ik alleen maar onderschrijven. Ook vind ik de 850/x70 een tijdloos model.

Vertigo

De onderhoudskosten aan een 850 vallen erg mee vind ik.
Heb een jaar geleden een 850 op LPG gekocht met bijna 370.000 op de klok. Geen enkel ander merk zou ik durven kopen met die kilometerstand, en al helemaal niet op LPG
Nu 30.000km later heb ik buiten de reguliere onderhoudsbeurten om alleen een accu en Lambdasonde hoeven te vervangen.
Je leest hier op het forum veel over problemen, maar dat komt ook omdat veel forumleden (waaronder ik) hun auto graag in topconditie willen houden. Dus zodra er een piepje, rammeltje ofzo is dan lees je dat hier en dan komen er wel reacties met mogelijke oorzaken en oplossingen. Juist doordat er zoveel informatie beschikbaar is over al dan niet "grote" problemen, herken je "problemen" die je anders misschien niet eens opgevallen waren.
Heb toch al wel wat kleine dingetjes aan mijn auto zelf gerepareerd waarvan me in eerste instantie niet eens opviel dat het kapot was. Je merkt het verschil pas als je het gerepareerd hebt.

Over de duurzaamheid is hierboven ook al genoeg geschreven, maar wil nog even inhaken op de kwaliteit van de uitlaat. Ik zei in de garage dat ik er wel een sportuitlaat onder zou willen laten zetten op het moment dat ik een deel van de uitlaat zou moeten vervangen. De garagahouder reageerde daarop met de veelzeggende woorden: "dan kan je lang wachten, die dingen gaan nooit kapot"

Gr.

Jens

Gmid

Vergelijkbare ervaring heb ik ook gehad. Bij het garagebedrijf waar ik deze 850 heb gekocht, stond ook een 960 in ongeveer dezelfde prijsklasse. Deze 960 had net geen 2 ton gelopen, de 850 iets meer dan 330.000.

Ik vroeg m eerlijk, welke zou jij kopen? "Als je luxe wilt, en over een half jaar weer hier terug staan voor het een of ander, koop je de 960, als iets minder luxe wilt, en mijn kop over een jaar pas wilt zien voor de apk, koop je de 850"

Vrij duidelijk... ondanks 130 duizend kilometer meer....
Volvo C30 '12

The Saint

Citaat van: Gmid op 01-03-2006 00:07:38
Vergelijkbare ervaring heb ik ook gehad. Bij het garagebedrijf waar ik deze 850 heb gekocht, stond ook een 960 in ongeveer dezelfde prijsklasse. Deze 960 had net geen 2 ton gelopen, de 850 iets meer dan 330.000.

Ik vroeg m eerlijk, welke zou jij kopen? "Als je luxe wilt, en over een half jaar weer hier terug staan voor het een of ander, koop je de 960, als iets minder luxe wilt, en mijn kop over een jaar pas wilt zien voor de apk, koop je de 850"

Mooi verhaal  :)

Ik kan me het gevoel van Bendi wel voorstellen hoor. Als je het forum voor het eerst leest lijkt R altijd wel wat te zijn met die dingen. Toch is de waarheid anders, zoals al eerder gezegd. 850's/x70's zijn oha oerdegelijk en gaan veel kilometers mee.

Op dit forum zitten echte liefhebbers, die in heel veel gevallen ook zelf sleutelen. De vragen en antwoorden die daarover gesteld worden moet je dus niet verwarren met ondeugdelijkheid. Zelf breng ik mijn V70 twee x p/j naar de garage en ik heb verder nooit wat (knock on wood..)

En om voor de laatste x in herhaling te vallen: Ik heb mijn 850 een jaar of 2 a 3 gehad, en mijn V70 nu alweer anderhalf jaar. Toch kan ik het niet nalaten om nog een paar x 8erom te kijken als ik de auto ergens heb geparkeerd. Gewoon om mijn ogen nog even te laten klaarkomen... ;)

The Saint, die ondanks alle herhalingen hoopt dat hij zijn bijdrage heeft geleverd om je over de streep te trekken!
No shirt no shoes, no pinball

Rudi

Citaat van: The Saint op 01-03-2006 10:32:46

Toch kan ik het niet nalaten om nog een paar x 8erom te kijken als ik de auto ergens heb geparkeerd. Gewoon om mijn ogen nog even te laten klaarkomen... ;)

hey das mijn zin ;D

Dr.Go-Fast...

Taranis

Toch kan ik het niet nalaten om nog een paar x 8erom te kijken als ik de auto ergens heb geparkeerd.

Ik dacht dat alleen ik zo gestoord was  ::) ;D

Gmid

Dat komt me ook erg bekend voor. Altijd met een grote grijns bij je auto weglopen. waddissiemooi...... ;D
Volvo C30 '12

The Saint

Citaat van: Rudi op 01-03-2006 10:52:56

Toch kan ik het niet nalaten om nog een paar x 8erom te kijken als ik de auto ergens heb geparkeerd. Gewoon om mijn ogen nog even te laten klaarkomen... ;)

hey das mijn zin ;D

Sorry Rudi, geloof me als ik zeg dat ik dat niet wist...

Maarten

Ik ben bang dat ik ook tot die catagorie behoor.
Groet Maarten
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

Rudi

@The Saint,is ook niet zo  ;) had mijn zin kunnen zijn..spreek meestal op dezelfde manier vandaar 8) ;)
Dr.Go-Fast...

Rudy-M

Toch kan ik het niet nalaten om nog een paar x 8erom te kijken als ik de auto ergens heb geparkeerd.
Citaat van: Rudi op 01-03-2006 10:52:56
hey das mijn zin ;D
Citaat van: Taranis op 01-03-2006 10:59:15
Ik dacht dat alleen ik zo gestoord was  ::) ;D
Citaat van: Gmid op 01-03-2006 11:23:35
Dat komt me ook erg bekend voor. Altijd met een grote grijns bij je auto weglopen. waddissiemooi...... ;D

Wat een opluchting, zeg. Ben gelukkig niet de enige dan ;D
Maar ook als ik weer bij de auto kom, grote grijns. Grijns wordt nog groter als ie start. Vooral in een parkeergarage. Met de deur open starten ;D 8)
Ik laat trouwens ook het raam open als ik een kaartje getrokken heb, bij het binnenrijden. Extra rondje maken om plek te "zoeken". En alvast raam opendoen als ik naar de uitgang rij.  ;D

En dan vragen ze mij waarom ik altijd in een parkeergarage wil staan ::)

hahaha, ik draaf door, geloof ik :P ;D

The Saint

Citaat van: Rudi op 01-03-2006 11:39:31
@The Saint,is ook niet zo  ;) had mijn zin kunnen zijn..spreek meestal op dezelfde manier vandaar 8) ;)

Ik was al bang dat ik voor plagiaat zou worden aangeklaagd  ;D

Ach ja, het zegt iets over wat wij van onze auto's vinden  :D

Volvo4Life

We hebben nu een v70 2.4 170pk. Echt een top wagen hoor, maar ik mis de 850 T5 die we hiervoor hadden. Ik weet niet hoe het komt, een stuk emotie ook hier denk ik. Echt een auto met karakter terwijl hij is ingeruild omdat ie ons helaas handen vol geld heeft gekost. Maar toch verlang ik nog wel eens naar die T5... stom hé?

Groet,
Tim