Type H banden

Gestart door Vix, 25-01-2006 18:55:22

Vorige topic - Volgende topic

Vix

Ik heb een Volvo V70 2.5 10v.
Deze wil ik voor op Pirelli P6 195/60 R15 88H.
Welk bezwaar is er als ik  dat doe en nooit boven de 200 km/h zal rijden? Deze band is nl. als "zeer goed" getest door de ANWB. Vandaar mijn keus.

Graag jullie reactie

Esveldt

Heb zelf Bridgestone E720 besteld.

Maar die keuze die jij maakt lijkt me ook goed.

Paul

elianmars

Paul, de topicstarter doelt op de snelheidscategorie H, waarbij 210 de max toegestane snelheid is.

Ik denk dat het geen probleem hoeft te zijn, hoor.
Al lijkt het me sterk dat een "V" band van hetzelfde merk ineens niet goed zou zijn  ;)

@®-

Hou er alleen wel rekening mee waneer je in Duitsland een aanrijding krijgt de lokale overheid er dus wel naar kijkt.

BenC70ES

Citaat van: @®- op 25-01-2006 21:34:13
Hou er alleen wel rekening mee waneer je in Duitsland een aanrijding krijgt de lokale overheid er dus wel naar kijkt.

Je moet gewoon een stikkertje plakken op 't dashbord met de max. snelheid op en M+S reifen...

Moet ook in België als ik met mijn winterbanden naar de jaarlijkse keuring ga.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

@®-

Maar als dat in de zomer is?

elianmars

Citaat van: @®- op 25-01-2006 21:34:13

;D ;D

Ik heb nog even gezocht en als ik het goed heb, is de topsnelheid van een 2.5 10v 205 km/uur.

Dus niks aan het handje!  ;)

@®-

Ik vindt het ook gemeuk van die duitsers maar ik heb er in duistland zelf gezeur mee gehad toen ik een ongeval had.
Maar in dit geval is er dus niets aan de hand.

Enno

een p6 band in H uitvoering rijdt fijn op een 850/v70. Vond zelf de primacy 195/60-15H nog fijner rijden (en minder rolweerstand, zuiniger). Verder heel fijnen banden. Gingen bij mij redelijk lang mee.

Ik heb een 20V 2.5 en had ze ook in de H uitvoering. Volgens mij loopt de 20V 210 volgens fabrieksopgave. Alleen willen ze nog wel eens harder lopen als ze warm zijn en met ideale omstandigheden. Ik denk niet dat dat een probleem is iechter. Prijsverschil was te groot toen ik de P6 resp Michelin band aanschafte.