niet willen starten als de auto warm is

Gestart door bartvc, 16-01-2006 22:08:23

Vorige topic - Volgende topic

bartvc

Hallo,

ben nieuw lid en heb een aantal berichten gelezen m.b.t. het wel en niet goed willen starten van de auto. Heb zelf een 850 bj 1996 met 306k op de teller. sinds deze week wil de auto nagenoeg niet starten als hij warm is. Je hoort de startmotor niet, als je hem van contact haalt hoor je alleen een click. Af en toe slaat hij wel aan. Als hij koud is, heb ik geen problemen. Wie weet hoe dit kan en is dit alleen op te lossen door een andere startmotot te monteren. (indien ja, is dat een makkelijk  werkje?)

Groeten

Bart ???

Pindol

Startmotor nazien, misschien een geoxideerde stekker of versleten koolborstels of defect contactslot??
Dit alles is te meten.

Startmotor kan je het best naar een speciaal revisiebedrijf brengen voor startmotoren en dynamo,s.

Ik weet niet hoe handig je bent, het is allebei een beetje fruttelen, maar al doende leert men.

Elektronica werkt op rook!! Als de rook eruit is, werkt het niet meer.

mehn

Citaat van: bartvc op 16-01-2006 22:08:23
Heb zelf een 850 bj 1996 met 306k op de teller. sinds deze week wil de auto nagenoeg niet starten als hij warm is. Je hoort de startmotor niet, als je hem van contact haalt hoor je alleen een click. Af en toe slaat hij wel aan. Als hij koud is, heb ik geen problemen.

Automaat?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

bartvc

Nee, gewoon handgeschakeld. Het vreemde vind ik dat als de auto goed warm is en je zet de auto stil en je start hem gelijk dan doet hij het. Maar als de auto ongeveer een 10 minuten stil staat en je start hem, dan heb je een probleem; hij doet het dan niet. Laat je de auto gewoon staan tot de voldende dag (en dus goed afgekoeld) dan is het starten lopen. Waar kan dit aan liggen.

Groeten

Bart

thuur