verbruik koelvloeistof

Gestart door Oele, 23-08-2002 10:39:11

Vorige topic - Volgende topic

Oele

Beste mensen,

Helaas na een ritje zuid Duitsland op de autobahn bij terug komst moet ik nu iedere week koelvloeistof bijvullen!

Geen lek te zien, toch niet een lekke koppakking he?! ben altijd voorzichtig met koude motor...

Is dit zelf te testen? Hij verbruikt nu een halve liter per week (1000 km)

Heeft iemmand ervaring met zelf vervangen van koppakking?

Wat kun je dan het beste nogmeer vervangen als dit toch open gaat?

Gr, Michiel
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

Christiaan

he Michiel,

Heb hetzelfde probleem gehad een aantal weken geleden. Dacht toen ook aan een gescheurde koppakking.
Gelukkig was het de radiateur. Controleer sowieso alle koelvloeistof slangen op witte sporen en scheuren.
Voor wat betreft de radiateur kijk vooral aan de zijkanten daar zit een kunstof behuizing. Bij mij zat er hier een scheur van boven naar beneden van plm. 10 cm.

Veel succes met zoeken!

Christiaan

Arie

Ik had dit een maand terug ook. Waarchuwingslampje koelvloeistof ging branden :o. Nooit maar dan ook nooit vondt ik een plas onder mijn roffel.

Moest toch een grote beurt hebben. Wat bleek: Radiateur en expansievat lek.
Dacht in het begin ook aan een gescheurde koppakking of erger, maar het bleek dus mee te vallen, alhoewel een nieuwe radiateur ook niet leuk is :( :-/

willem1954

Zeker lekker doorgetrokken bij de Oosterburen...???? Koelvloeistof verlies in de aangegeven orde van grootte is niet normaal en verdient onmiddelijk aandacht. Als visuele controle niets oplevert (Kijk eens na een langere rit als e.e.a. nog lekker onder druk staat!) Je kunt het koelsysteem in de garage af laten persen: lekkages treden dan meestal onmiddelijk aan het licht. Zijn er geen lekkages dan kan aan een lekke koppakking gedacht worden. Dit is overigens ook wel te zien aan de uitlaat: die wordt grijs van binnen als er veel koelvloeistof wordt meeverband. Succes!! >:( :-/

Reitse

Mijn GLT is vorige week bij de ANWB op bezoek geweest om de aflevering van de garage eens vakkundig te laten controleren. Wat bleek, de leidingen van het koelvloeistofsysteem zweten door (ze slaan wit uit). Ik heb ook verlies van vloeistof. Dus worden de leidingen, aansluitingen en wat er bijhoort vervangen. Overigens heb ik een olieverbruik van 1 op 4500, dat schijnt normaal te zijn???