Dumpvalve

Gestart door DerWeis, 21-01-2006 15:37:14

Vorige topic - Volgende topic

Enno

De mijne op 11,9 Lt / 100 km ....veel zuiniger dan 1 op 7,5 (LPi) 2.5-20V haal ik toch echt niet heb ik nog niet eens een T5...

Racingbrick

Een T5 is zuiniger.... je hoeft minder gas te geven om snel te gaan ;D

Enno

Citaat van: Racingbrick op 09-08-2006 21:18:30
Een T5 is zuiniger.... je hoeft minder gas te geven om snel te gaan ;D

Mij begint dat angstige gevoel ook te bekruipen.....

Maar met dezelfde hoeveelheid gas ga je nog sneller.......en dan wordt 11,9 van zelf 13,0 Lt/100  ;)

Frans Harkema

Citaat van: Frans Harkema op 09-08-2006 16:55:24
Hmm, tja, ik heb de afgelopen 6500 km een gemiddelde gereden van 1:9. Moet niet echt veel gekker worden met de huidige (en nog komende) benzineprijzen...... :-\

Ik had eerst 3500 km 1:8,5. Heb heen en terug naar Italië 3000 km gereden, dit betekend dus dat ik de laatste 3000 km zo'n 1:9,6 moet hebben gereden om op 1:9 uit te komen.

OMD

Nou, hij zit erop, want een geweldig afblaasgeluid zeg  :o

je merkt het echt wel met het-opspoelen van de turbo en dergelijke.
Ik vind het een geslaagde upgrade  ;D

Ludo

Citaat van: OMD op 13-08-2006 11:54:12
Nou, hij zit erop, want een geweldig afblaasgeluid zeg  :o

heb je er een flimpje of geluidsopname van?.

Eugene

Sounds good ;D

Heb jij nog een katalysator eronder, of heb je nu ook vlammen?

Wat heeft het je in totaal gekost, en blijft de originele CBV werken of heb je er een afdekplaatje voor?

If it's not blown, it sucks...

elianmars

Welk type bov heb je nu?

Ik heb hier een Samco slang liggen met een aansluiting voor een bov, maar een Greddy die ik er op wilde zetten wil niet echt werken (misschien kwestie van afstellen).

En ik ben inderdaad ook benieuwd of de originele cbv is afgedekt of gewoon nog meewerkt (ook een afdekplaatje heb ik liggen...  :P)

Frans Harkema

Ben benieuwd naar het brandstofverbruik.

Vanaf welk toerental e.o. bar hoor je het afblaasgeluid?

M a r c

Forge BOV-kit specifiek afgesteld voor de 850 T5 en R-versies en we hebben inderdaad de originele verwijderd en afgeblokt met de bijbehorende plaat.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Jeroentjuh

Citaat van: M a r c op 13-08-2006 23:30:45
Forge BOV-kit specifiek afgesteld voor de 850 T5 en R-versies en we hebben inderdaad de originele verwijderd en afgeblokt met de bijbehorende plaat.

Dat gaf toch problemen ofzow?

M a r c

Citaat van: Jeroentjuh op 13-08-2006 23:32:40

Nee...  waarom?

info@europeantuning.nl

elianmars

Citaat van: M a r c op 14-08-2006 09:23:09
Citaat van: Jeroentjuh op 13-08-2006 23:32:40

Nee...  waarom?

Volgens mij heb je dat wel een keer gezegd hier op het forum.

animalT5R

Citaat van: M a r c op 22-01-2006 13:57:42
Citaat van: eugene op 22-01-2006 13:32:58
De CBV is de dumpvale die er standaard op zit en deze blaast de lucht af terug het inlaatsysteem in. De open dumpvale blaast af in de open lucht, waardoor er gemeten lucht verdwijnt en hierdoor loopt de auto eventes te rijk. Dit is opzicht geen probleem en zlefs goed als koeling, maar het komt de prestaties niet ten goede. Een goede CBV is beter, omdat dieze vooral na chiptunen de druk beter aankan en sneller reageert en afblaast dan de standaard CBV. De open dumpvalve heeft eignelijk alleen het geluid als voordeel, maar dit hoor je dus niet zo vaak in een automaat.....

De experts kunnen je er nog veel meer over vertellen en er staat ook al heel veel over geschreven hier op het forum...

Je hebt het eigenlijk al wel helemaal verteld. Bij een automaat 'werkt' het niet omdat de gasklep amper sluit tijdens de schakelmomenten. Er zijn ook closed-loop valves, Forge heeft zelfs een vervanger van de originele.

http://home.planet.nl/~marc.hesselberth/CBV.JPG
Denk dat Marcel dit verhaal bedoeld  ;)
Staat me ook iets van bij dat Marc er  al eerder iets over heb gezged,staat alleen op het ''oude'' forum,en dat kan ik ook niet meer vinden.
of bedoel je dit??
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

M a r c

Gaat over een schakelvariant....  Dit is een automaat en daarbij gaat de gasklep tijdens schakelmomenten niet helemaal dicht en heb je dus helemaal geen problemen. Bij gas los na plankgas geeft ie in ieder geval een érg luide sisssss  8)  Ik heb tegen Jori gezegd dat het bij een automaat weinig nut heeft, maar als je puur voor het  :o-effect gaat maakt dat niet uit. En iedereen kijkt inderdaad  :o  :o  :o om  ;D

PS  in de praktijk werkt de BOV van Forge goed met de interne. Heb dit zo zelf op mijn handgeschakelde T-5R zitten. Geen problemen en een leuk geluid bij schakelen  :)

info@europeantuning.nl