bougie kabels

Gestart door s70, 15-01-2006 12:02:08

Vorige topic - Volgende topic

s70

Hoe kan je uittesten of je aan nieuwe bougie kabels toe bent ???
groeten daniel

thuur

Goed kijken naar beschadigingen. Dit zie je ook in het donker (vonkjes rondom de kabels).

Verder: de leeftijd: staat er in gele letters op. Na een jaar of 10 mag het wel eens..

Als de motor verder goed loopt over het hele toerenbereik zou ik er niet naar kijken ;)

Gr 8)

s70

ok , bedankt voor de info!
het is gewoon dat hij stationair soms op en af gaat niet constant  mooi draait stationair dat ik acht aan de kabels

gartman

s'avonds een keer met de plantenspuit voorzichtig overheen spuiten, kan wezen dat je kabels overslaan naar't blok.... denkt zelf niet dat et daar aan licht, anders zou ie onregelmatig gaan lopen, meer stotteren bedoel ik.
a mind iz just like a parachute. It dosnt work when it isent open.....

s70

bij het koud starten duurt het wel even voordat er ( trek ) in zit , de eerste paar 100 m geraakt hij niet vooruit zeer lui daarna alles ok,

thuur

Ik zou dan eerst kijken naar de bougies, verdeelkap en rotor....

Ontstekingsproblemen openbaren zich vaker/duidelijker in vochtig weer.

Gr 8)

s70

Wat kan een Rotor kosten
s70  2.5L 20v bj 1997 ??????

zelf te vervangen ?  

Huppel

Een rotor lost rond de 15 euro en een verdeelkap rond de 20 vervang ze wel samen.
En vervangen ....ach als je een kruiskop kan vasthouden dan moet het
wel lukken.
Let wel ff p hoe je bougiekabels op de verdeelkap zitten dat kan je
wat getob besparen  ;D

toycar

Wil je het meteen goed aanpakken, moet je bougiekabels, rotor en verdeelkap, bougies, luchtfilter en stationairregelaar eerst inspecteren. Daarna kun je altijd nog (gericht) overgaan tot vervanging.
Suk6

;)

ed

10 euro, 10 minuten werk.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

konniekip

wel in de USA bestellen, lekker goedkoop!