Even voorstellen

Gestart door Racingbrick, 27-01-2006 11:58:18

Vorige topic - Volgende topic

Laserblue

Denk om je hart Pollux ;)
Esveldt is nou eenmaal niet zo onderlegt als het om volvo gaat ;D ;D ;D

@ RB. Wat ik begrepen heb is deze auto voor mij idd van de eigenaar van een transportbedrijf geweest.
Hij heeft 'm alleen niet nieuw gekocht volgens mij.

Weet jij of hij deze ook gechipt heeft?

*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Esveldt

Hmmm. Nou welkom dan maar!!! ;D

Had toch ook een 855 kunnen zijn?! Is maar weer een aanname dat hij een 854 bedoelt.

Hoop dat je veel plezier beleeft aan het uitzoeken van een Volvo!

Paul

Racingbrick

Ik weet dat hij wel een gechipte 854 heeft gehad, de man was een echte fijnproever, eerst een 854 T5, toen een gele T5R, toen nog die van jou...
Ik kan er een vergeten zijn, maar die fijnproever heeft zeker 10 jaar gebrazen Volvo's gehad.
Allemaal nieuw gekocht.
Nu was ik altijd goeie maatjes met de monteurs van die dielert, tot Hans Heemskerk de tent heeft moeten verkopen aan Hooftman was ik daar kind aan huis.
Een van de 1e monteurs vertelde mij eens toen ik vroeg ( een jaar of 5 geleden) of er wel eens een T5 kapot was gegaan, hij gaf als antwoord neen, ongelofelijk maar waar, we hebben er minimaal 30 in onder houd er gaat nooit eentje kapot, echter die van B........ heeft een kapotte automatische bak gehad, de bak kon het vermogen niet aan na het chippen.
Nu hoef jij niet te schrikken, dat betrof de 1e of de 2e T5 van hem.
Ik weet niet die blauwe een automaat is, en ook niet of hij is opgepept, als je contact wilt zoeken met de vorige eigenaar, ik weet waar hij woont.
( bij mij om de hoek)

Racingbrick

Thijs, dank voor de vriendelijke woorden.
Uiteraard krijgen jullie een reportage van de aankoop te zien.
Eerst morgen maar naar die T5 kijken, en hopen dat het wat is, eigenlijk wilde ik een S70, maar een mooie en goeie 850 is ook niet te versmaden. :D
Deze zou 160k gelopen hebben, met onderhoudshistorie en zou in zeer goede staat zijn.
Mocht deze nix zijn of worden, dan zoek ik gewoon verder, eventueel haal ik hem bij de ooster of zuiderburen vandaan, ik heb ooit 2 motoren uit Duitsland gehaald, en de BPM valt nog mee met een auto van enkele jaren oud.

Ik heb trouwens nog een 2e liefhebberij, motorrijden, ik ben enkele jaren moderator geweest op het Ducati forum, ( tot ik een BMW kocht omdat de vrouw ook wel eens meewilde) maar daar zijn ook een flink aantal " geinfecteerde" lieden aanwezig, weliswaar met een ander virus besmet,   maar ik moet je zeggen dat dit forum bol staat van de info, echt waanzinnig, ik ben nog steeds zeer onder de indruk.
Ik kan bijna geen tijd genoeg vinden om alle draadjes na te lezen.
Nu maar hopen dat de data nooit verloren gaat.......

R.Bijl

hoi welkom hier,ik lees dat je al veel volvo ervaring hebt dus dat zit wel goed ;D
succes met je zoektocht ;)
alleen de klank is zijn geld al dubbel en dwars waard.....

Racingbrick

Ja, dat is waar.
De buurt liep uit toen ik met een nieuwe Espace aan kwam rijden...
Man wat een spijt van dat ding, elke week iets nieuws aan kapot, en de 1e rammels zijn er al, bij 70.000km.
Helaas is is het lease, ik kan er niet van af tot feb 2008......

Dan de bijtelling :'(, dus moet er na de S70 weer een roffel komen, morgen bij de T5 kijken, wordt dat nix heb ik nog een S70 20V op het oog.

Jullie zien de plaatjes vanzelf komen....

gr

Raymond

Racingbrick

Deze roffel vandaag gekeken en gereden....
ook de vrouw was akkoord, zij moet zich er immers ook in kunnen verplaatsen....
Deze heeft 162k gelopen, met NAP , komt van een  handelaar af, vriend van een van een van mijn beste maten, deze wagen zou ok moeten zijn.
Afkomst van de auto is bekend.
Motor loopt prima, turbo heeft een gezond geluid, en de bak schakelt boterzacht, zoals een 5pitter bak dat hoort te doen.
Remmerij is ok, schijven binnen de marge, dist riem vervangen bij 140k, accu is moe,komt een nieuwe in, en de wagen krijgt een grote beurt.
Banden zijn goed, geen roest en de wagen is strak, zoals hij er nu bij staat kwam hij binnen, ongepoetst dus.
Uiteraard doet de ac het niet, nu maar hopen dat het niet al te erg is, condenser en droger, en niet te vergeten de consenders kosten klauwen geld, je zou bijna in die business moeten gaan.
Maar dat wordt ook hersteld....
Verder 1 stoel met geheugen, geen tracs, geen boordcomputer, geen stoelverwarming, maar wel de nodige goodies welke het leven zo leuk maken, elramen, ecc, el spiegels met verwarming en goed ingezeten lederen bankstel,helaas hebben de vorigeberijders zich niet echt ingezet om het leder van de voorstoelen te onderhouden, en dat zie je.....
Ok de wagen is van jan 95 en is 11 jaar oud, voor een auto van die leeftijd is het uiterlijk zeer goed,alsook de rest van het interieur.
Vreemdgenoeg is er een VDO cruisecontol achter af op de middenconsole ingebouwd ???.
Verder een volvo radio zonder wisselaar, heeft iemand nog een wisselaar liggen???

Rest van het relaas volgt later....

hier zijn de plaatjes:

Esveldt

Ja, nog een alpine wisselaar! Die zou moeten passen.

Paul

Peth©oni

Wat is die joystick naast de schakelpook?

mehn

Citaat van: Peth©oni op 30-01-2006 07:15:02
Wat is die joystick naast de schakelpook?

Aftermarket Cruise Control? ::)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Esveldt

Citaat van: Racingbrick op 29-01-2006 23:17:25
Vreemdgenoeg is er een VDO cruisecontol achter af op de middenconsole ingebouwd ???.

hihi  :-X :-X :-X

Paul

Racingbrick

Tja, een beetje vreemd, maar als het ding goed werkt heb ik geen probleem er mee, maar mooi is anders....

Ik weet dat Alpine die wisselaars leverde aan Volvo, maar hoe ga ik zo'n ding vinden?

Iemand een suggestie? btw er staat een wisselaar op marktplaats, die is 9 jaar oud, zou hopelijk moeten passen....

kan iemand mij vertellen of die wisselaar zou werken aan mijn radio?

http://koopjes.marktplaats.nl/auto_diversen/accessoires_radio_s_en_cd_spelers/19908276.html?return=eJwlytEKgyAYhuF7CdphZk0II0a7EXH6Q5Kp%2BLtqG7v3KTt5v%2Bfgk5zyj%2BHtiJwOLa8e0R8I45JS4ISsPoBrNhnXFKyUCRtniXwmL7TZISI4IpUCRG8ioIhSGy9QgBNKCwxg84coxpolbfZ22oleNE7rUffz7u3u6%2F6ecmaaYXPm61DUZTFWlLLeJhSemWVf%2F%2FVoMrpLmGg1fn%2F4rEDp&df=1#photo

Vulk

Mooie wagen, mooie kmstand. :)

Racingbrick

Voor een 95-er is hij in zeer goede staat.
Is was ook verbaasd dat er geen roest op zat, maar ok ze hebben veel verzinkte delen... dus gelukkig duurzaam.
Alleen die voorstoelen moeten mooi gemaakt worden, weinig onderhoud gehad....

verder als een gek aan poetsen gaan om hem mooi te maken, en een laag Armor all op de bumpers smeren, dat maakt ze weer mooi.

elianmars

Waar zitten de schakelaars van de elektrische ramen?  ???

En wie verzint het nou om dat pookje/stickje van de cruisecontrol op die plek neer te zetten..... :-X

Ziet er verder heel goed uit!

Mooie kleur ook!!  ;D ;D ;)