sneeuwkettingen onder de awd

Gestart door Laserblue, 17-01-2006 13:57:30

Vorige topic - Volgende topic

Laserblue

Ik vraag me af of sneeuwkettingen wel onder een awd kunnen...

als ze zo gevoelig zijn voor verschil in de bandendiameters dan zou het toch met sneeuwketingen om helemaal niet moeten gaan?

gr.
Hubert.
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Walter

sneeuwkettingen kan wel maar alleen voor. En je rijdt dan heel langzaam + zo kort mogelijk dus dat gaat wel goed. In de sneeuw moet het diff ook werken...

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

@®-

Toen ik nog voor Land Rover werkte werd mij altijd geleerd dat op elke aangedreven wiel sneeuwkettingen gemonteerd moesten worden en zeker op de auto's die viscosekopperlingen hadden anders blies je zo die koppeling eruit.

BartRas

Kettingen altijd voor! Dan is je ontrek voor dus ook groter. De visco "denkt" dan dat de achterwielen doorslippen, die draaien immers sneller. Dus gaat er geen kracht naar achteren. Het systeem is zo dat de achterwielen nooit hun energie aan de voorwielen kunnen geven. Hierdoor is het mogelijk om met sneeuwkettingen te rijden.
In het algemeen zorg voor gelijke banden (profiel diepte) mocht je nu toch iets verschil hebben zet je beste banden dan voor. Hierdoor heb je de minste frictie in de visco.
there is no substitute for PK's

Walter

Citaat van: @®- op 17-01-2006 14:13:23
Toen ik nog voor Land Rover werkte werd mij altijd geleerd dat op elke aangedreven wiel sneeuwkettingen gemonteerd moesten worden en zeker op de auto's die viscosekopperlingen hadden anders blies je zo die koppeling eruit.

ik geef alleen maar door wat Volvo opgeeft...

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

BenC70ES

Wat heb je dan aan die AWD?  ???

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

850g3

Op de voorwielen monteren, niet alleen voor tractie, maar ook voor stabiliteit bij noodstops!!