Sport-remblokken & APK

Gestart door jan855t5r, 07-01-2003 14:56:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jan855t5r

Ik heb sport-remblokken (EBC-rood) gemonteerd op mijn auto. (T5-R, ongechipt)
Binnenkort moet de auto APK worden gekeurd....

Deze remblokken moeten voor maximale remkracht een beetje warm worden geremd voordat ze goed/maximaal presteren....

Verder rij ik nu op een set banden met VR-indicatie ipv de standaard ZR-indicatie


*** vraag: Wie weet of dit problemen geeft tijdens de APK-keuring? ***

Ben benieuwd!

Johann

#1
Gaan ze boven de 240 rijden dan?
Volgens ij kun je alleen in Duitsland problemen met de banden krijgen in het geval van een ongeluk.
Ze zulen dan gaan kijken of de juiste banden onder de auto zitten en welke topsnelheid af fabrikant opgegeven is.

Hier is een lijstje
Die remmen gaat wel goed, ze gaan toch niet test rijden...

Eric

#2
Banden zal geen probleem zijn. Ik had mijn 16 inch T5 banden nogal glad en wist dat ie worden afgekeurd. Heb er toen een paar 15 inch stalen velgen met banden die mijn pa nog had liggen van zijn auto. Te lage gewichts klasse en H banden ipv W. Maakt gek genoeg in nederland niets uit als er maar voldoende profiel is en geen rare slijt plekken.
Blokken zal ook wel goed gaan als de auto maar niet 1 kant op trekt. Volgens mij het enige waar ze naar kijken bij een proefrit. Remkracht word bij APK ook niet gemeten.
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

Zippo

#3
CiteerDie remmen gaat wel goed, ze gaan toch niet test rijden...

Niet test rijden??
Ligt eraan of het keuringstation een remmenbank of platenbank heeft.
Zoja geen proefrit/remmen op de weg.
Zonee wel een proefrit op de weg met een remvertragingsmeter.

Zippo

#4
CiteerRemkracht word bij APK ook niet gemeten.

Remkracht wordt wel gemeten bij APK.
Dat noemen ze de pedaalkracht en de remvertraging.
Personenauto's onder de 3500kg en in gebruik zijn genomen na 30 juni 1967 moeten een vertraging hebben op een nagenoeg droge en horizontaal liggende weg ten minste 5,2m/s, bij en pedaalkracht van niet meer dan 500N.
Parkeerrem, aanvangsnelheid 15km/h, op een nagenoeg droge en horizontaal liggende weg ten minste 1,2m/s. ;)

Greetz Maarten (zippo [smiley=cwm23.gif])

PieT111

#5
CiteerBanden zal geen probleem zijn. Ik had mijn 16 inch T5 banden nogal glad en wist dat ie worden afgekeurd. Heb er toen een paar 15 inch stalen velgen met banden die mijn pa nog had liggen van zijn auto. Te lage gewichts klasse en H banden ipv W. Maakt gek genoeg in nederland niets uit als er maar voldoende profiel is en geen rare slijt plekken.

Klopt, vorig jaar hebben ze mijn auto goedgekeurd met gehuurde winterbanden eronder!!
Busje komt zo!

Johann

#6
CiteerNiet test rijden??
Ligt eraan of het keuringstation een remmenbank of platenbank heeft.
Zoja geen proefrit/remmen op de weg.
Zonee wel een proefrit op de weg met een remvertragingsmeter.

Oh ja?, zijn dat zulke mierengeslachtsgemeenschappers? ;D

jan855t5r

#7
Ik heb even gecheckt: Op de wintervelgen liggen 205/55VR15 banden dus dat geeft geen probleem.(tot 240km/h, Johann bedankt!)
De remmen: ik breng de auto dan maar even naar mijn hobby-garage (klassieke auto's) daar hebben ze geen rollenbank.

Dan leg ik de standaard blokken er gewoon bij in de auto met het doosje van EBC erbij. Als ze dan iets te zeiken hebben dan kunnen  ze zien wat erop zit en indien nodig de blokken even wisselen.

F**k die APK! Wat een onzinnige geld-ripperij iedere keer!
(bij motorfietsen hoeft het gelukkig nog niet!)

Groet
Jan

Mellow_yellow

#8
Mijn T-5R is onlangs gekeurd met rondom rode EBC remblokken, remvertraging was prima! Ze hebben echt geen 5 minuten nodig om op te warmen....

Enne Zippo, wat is een pendaal? Volgens mij bedoel je pedaal.  ;D

Paco

#9
De eis die de apk stelt wat remvertraging betreft is echt te bizar.

2 jaar geleden een "gare" austin mini laten keuren, met zeeeeer gare remmen. Ze hebben alle mogelijke dingen gedaan om dat kreng een beetje te laten remmen. Uiteindelijk kwam hij door de test heen (zelf gezien op het digitale bord van de remmenbank).

Deze mini remde wel zo schandalig dat je er bang van werd. Het was of bijna nie remmen of blokkeren.

Dus Jan, als jij bang bent dat je auto niet door de apk komt met die sportremblokken van je (omdat ze eerst warm moeten worden) dan zou ik ze niet eens willen hebben onder mijn auto. Dan zouden de 1ste minuutjes wel erg gevaarlijke kilometertjes zijn wat het remmen betreft. Inprinciepe gaat elke auto door de remtester, tenzij je remmen wel heeeeeel bizarrrrrrr  zijn!!! Dus niks geen doosje in je auto, niet om laten gooien om wat voor reden dan ook.... ze komen er gewoon doorheen!!!

Heb zelfs een apk keuringsstation iets verderop zitten hier die zijn eigen remmenbank heeft, namelijk als volgt. Was ook met een mini.

Auto op de brug, palen erond... zodat wielen vrij zijn.

Handremtest...---> trek handrem aan... dan gaat die kerel aan je wielen trekken of ze niet rond kunnen draaien.

Remmentest...--->
Rem diep intrappen... gaat ie weer kijken of die wielen niet rond kunne.... dan gaat ie er met al zijn kracht aan je wiel hangen! ECHT WAAR!!!

Zat wel weer apk op de mini !

Zippo

#10
Citeerlink=board=Tuning;num=1041947812;start=0#10 date=01/08/03 om 19:52:13]De eis die de apk stelt wat remvertraging betreft is echt te bizar.

2 jaar geleden een "gare" austin mini laten keuren, met zeeeeer gare remmen. Ze hebben alle mogelijke dingen gedaan om dat kreng een beetje te laten remmen. Uiteindelijk kwam hij door de test heen (zelf gezien op het digitale bord van de remmenbank).

Deze mini remde wel zo schandalig dat je er bang van werd. Het was of bijna nie remmen of blokkeren.

Dus Jan, als jij bang bent dat je auto niet door de apk komt met die sportremblokken van je (omdat ze eerst warm moeten worden) dan zou ik ze niet eens willen hebben onder mijn auto. Dan zouden de 1ste minuutjes wel erg gevaarlijke kilometertjes zijn wat het remmen betreft. Inprinciepe gaat elke auto door de remtester, tenzij je remmen wel heeeeeel bizarrrrrrr  zijn!!! Dus niks geen doosje in je auto, niet om laten gooien om wat voor reden dan ook.... ze komen er gewoon doorheen!!!

Heb zelfs een apk keuringsstation iets verderop zitten hier die zijn eigen remmenbank heeft, namelijk als volgt. Was ook met een mini.

Auto op de brug, palen erond... zodat wielen vrij zijn.

Handremtest...---> trek handrem aan... dan gaat die kerel aan je wielen trekken of ze niet rond kunnen draaien.

Remmentest...--->
Rem diep intrappen... gaat ie weer kijken of die wielen niet rond kunne.... dan gaat ie er met al zijn kracht aan je wiel hangen! ECHT WAAR!!!

Zat wel weer apk op de mini !

Mmmmmmh waar woon jij?     ;D

Zippo

#11
CiteerEnne Zippo, wat is een pendaal? Volgens mij bedoel je pedaal.  ;D

Ach, duizende malen sorry,sorry,sorry!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Maar goed dat JIJ alles goed naleest............ ;)

Greetz Maarten (Zippo [smiley=cwm23.gif])

Zippo

#12
CiteerRemkracht wordt wel gemeten bij APK.
Dat noemen ze de pedaalkracht en de remvertraging.
Personenauto's onder de 3500kg en in gebruik zijn genomen na 30 juni 1967 moeten een vertraging hebben op een nagenoeg droge en horizontaal liggende weg ten minste 5,2m/s, bij en pedaalkracht van niet meer dan 500N.
Parkeerrem, aanvangsnelheid 15km/h, op een nagenoeg droge en horizontaal liggende weg ten minste 1,2m/s. ;)

Greetz Maarten (zippo [smiley=cwm23.gif])

Heb ik het zo goed gedaan?
Sorry hoor maar ik moet effe [smiley=cwm8.gif]

Greetz    ;)