v70 portierverlichting gaat niet uit

Gestart door xrunner, 25-03-2009 10:16:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xrunner

Hallo,

Heb een V70 uit 1999, en heb al een tijdje het probleem dat de portierverlichting en daarmee de overige binnenverlichting niet uit gaat als ik de deuren dicht doe. Tot nu  toe hielp het de deur wat harder dicht te doen. Echter blijft nu bij een deur het portier lampje branden. Het gevolg een lege accu. Op het forum staan wel wat soort gelijke vragen maar een oplossing heb ik nog niet echt gezien.
Ben even bij een garage langs geweest en die hebben slechts twee oplossingen: nieuwe sloten plaatsen, een slot kost 160 tot 18- euro. Of eerst even de deur open maken en kijken of het slot schoongemaakt kan worden.
Volgens de garage ontstaat het probleem vaak doordat de deursloten gesmeerd worden? Het vet geeft het probleem dat de schakelaasr niet meer goed werken?
De monteur kon met een schroevendraaier de geopende deur op slot doen, door een pal in het deurslot in te duwen of zo, waarna het portierlicht en de overige binnenverlichting wel uit ging? Blijkbaar werken de schakelaars dus wel maar worden bij het sluiten niet geactiveerd (of onvoldoende ingedrukt of zo?).
Kun je dan niet van buitenaf met een ontvetter en wat lucht de sloten weer schoonspuiten?
Is er nog een andere oplossing mogelijk om dit probleem op te lossen? Ergens iets uitschakelen, of in het alarm iets overriden?
Omdat het probleem zich voor doet bij 3 portieren is vervangen van alle sloten geen optie.
Heeft iemand ervaring met dit probleem? En een oplossing die liefst niet al te kostbaar wordt?
Bedankt.

PS Overigens heb ik sinds vandaag ook de werkplaats dvd voor de v70 is daar ook iets op te vinden? En zo ja waar moet ik zoeken?


EVV


xrunner

Daar heb ik zeker iets aan. Bedankt. Hoe had je dat met die remmenreiniger en wd40 gedaan (wat is wd40 trouwens)?. Gewoon in het slot gespoten?

EVV

ow, ik heb niets gedaan, het is niet mijn oplossing. Ik wist alleen dat het topic er was aangezien mijn S70 er soms ook last van had en ik dus aan het zoeken was geweest naar een oplossing.

xrunner

ok bedankt, weet inmiddels al wat wd40 is, is smeerspul voor het slot.