Cruise control probleem C70 2003 B5244T7 AT

Gestart door NinaPaul, 02-04-2013 18:59:00

Vorige topic - Volgende topic

NinaPaul

Dames en Heren,

Voordat ik het wiel opnieuw ga uitvinden, wil ik hier de vraag stellen.
Ja ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar die komen niet overeen.

Wanneer treedt het probleem op:
-Enkel bij gebruik van de "recall" optie van de cruise control

Wat gebeurd er/probleem:
-de motor geeft, half gas,  gas los, half gas, etc. tot de snelheid is behaald OF
-de cruise control valt volledig uit, werkt enkel weer (selcht) na opnieuw starten.

Relevante informatie:
-Geen foutcodes
-Niet de fout van pedaal schakelaar
-Automaat heeft geen foutcodes/problemen
-Auto met ETM
-Motor werkt naar behoren

Iemand hier die suggesties heeft?
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

ZC3rr0r

Ik gooi het maar alvast op als suggestie: Ander relais al eens getest?
Mijn vriendin d'r roffel had ook een hoop vaag gedoe op CC totdat ik dat ding verving.

Jack v

nou word je toch betrapt op een schrijffout ;D

Heb je niet een andere schakelaar liggen?
Alhoewel met ETM denk ik eerder aan software  :eusa_think:
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

NinaPaul

Nou of nu ;) En ik maak zat schrijf en/of typfouten hoor.

Maar zou er dan geen foutcode moeten zijn :(

En nee helaas geen reserve liggen, het is altijd de meuk die je niet hebt dat stuk gaat ;)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

ZC3rr0r

Ik had met dat gare relais geen enkele foutcode maar wel een hoop gedoe.
Heb preventief de pedaalschakelaars vervangen, alle contacten gereinigd, de schakelaar aan de stuurkolom geswapt en de controletest uitgevoerd zonder noemenswaardige verrassingen of foutmeldingen.

Just my 2 cents...

thuur

Welke code geeft de CC bij op contact zetten en welke na een ritje met ingeschakelde CC, resume en een snelheid boven 40 km/u?

Gr :D

haasje

Citaat van: ZC3rr0r op 03-04-2013 00:19:09
Ik had met dat gare relais geen enkele foutcode maar wel een hoop gedoe.
Heb preventief de pedaalschakelaars vervangen, alle contacten gereinigd, de schakelaar aan de stuurkolom geswapt en de controletest uitgevoerd zonder noemenswaardige verrassingen of foutmeldingen.

Just my 2 cents...

Ik moet me erg vergissen, maar dit is dus een auto met een ETM. Deze heeft geen apart relais tbv de cc, evenals geen aparte pendaalsensors, vacuumsystemen etc.

Mijn wilde gok is toch je etm, begin eens met goed schoonmaken en laat je etm testen via vida.

NinaPaul

Citaat van: thuur op 03-04-2013 02:04:18
Welke code geeft de CC bij op contact zetten en welke na een ritje met ingeschakelde CC, resume en een snelheid boven 40 km/u?

Geen (fout) codes.
Het lijkt op mijn AUTOBOSS V30 nergens (apart) tussen te staan, alle andere systemen kan ik wel vinden.
Ding is toch duur zat!

Ik zal straks wel met obd2 ding de ETM testen/aansturen, dat kan die dan weer wel ;)
-Gottfried Leibniz

thuur

Citaat van: NinaPaul op 03-04-2013 09:31:37
Citaat van: thuur op 03-04-2013 02:04:18

Geen (fout) codes.
Het lijkt op mijn AUTOBOSS V30 nergens (apart) tussen te staan, alle andere systemen kan ik wel vinden.
Ding is toch duur zat!

Ik zal straks wel met obd2 ding de ETM testen/aansturen, dat kan die dan weer wel ;)

Mooi spul he die Volvo's. Overigens kun je je ook flink verbijten in een Suzuki Swift met die dure apparathuur ::)

Anders toch even naar een dealer (niet uitzetten en CC gebruiken tijdens heenweg!).

ETM blijft altijd verdacht.

Gr ;)