afdekplaat achter de gril?

Gestart door nico, 11-08-2002 20:03:02

Vorige topic - Volgende topic

nico

Bij mijn 850 GLT uit '92 zit achter de gril een kunstof plaat.
Deze plaat dekt de helft van de gril af.

Als ik nu bij andere volvo's kijk zie ik hem soms wel/niet zitten   ???

Is deze kunstof plaat bedoeldt om in winterse omstandigheden al te koude rijwind tegen te houden.
En zo ja moet hij er in de zomer weer vanaf of laat je hem zitten, omdat hij ook voorkomt dat je radiateur vol slibt met vliegen lijkjes ;D

Zijn er mensen die hier een mening of ervaring over hebben.
Alvast bedankt.

Nico  :)

denkweb

Deze platen zitten voornamelijk in koude landen standaard voor de grill om bevriezing en insneeuwen (op de parkeerplaats?) tegen te gaan. In de zomerdag zou het verstandiger zijn deze eruit te halen omdat de motor dan meer gekoeld moet worden. Het verplaatsen van de claxon naar een andere plek in de motorruimte is ook een manier om je auto te tunen, alle beetjes helpen.

Naar mijn weten zijn deze afdekplaten alleen bij de 200 en 700 serie standaard (of optioneel) meegeleverd in Nederland.

Succes,

Daan

nico

Daan, alvast bedankt voor de snelle reactie

Ik zal nog even afwachten of er nog meer reacties komen, en hem er dan gedurende de zomermaanden eventueel erachter vandaan halen

Koelproblemen geeft het trouwens niet
De roffel blijft altijd keurig op de juiste temperatuur
En als ik over het ijsselmeer (de dijk) rijdt blijven in ieder geval de meeste muggen uit mijn radiateur

Nico :)

Aad

Hoi Nico, :D
Je geeft eigenlijk zelf het antwoord al. Het is deze zomer toch soms erg warm  :-[ geweest en je spreekt niet van problemen met je temperatuur. Wel zeg je dat hij de muggen uit je radiateur houd en da's nou precies wat hij moet doen. Je fan zorgt wel dat er voldoende lucht doorheen wordt getrokken want bij een stilstaande auto maakt het immers geen moer uit of de plaat er zit of niet, dan moet de fan het ook alleen doen, maar bij jouw blijft je radiateur mooi schoon en heeft dus optimale koeling.
Mijn advies (en ik werk met veeeeeeeeel grotere motoren maar het principe blijft gelijk) laat lekker zitten die plaat en als je ooit een beetje problemen krijgt check eerst je thermostaat :D
Groeten
Aad

nico

Hallo Aad

Ook bedankt voor jouw advies.
Ik zal hem er gewoon voor laten zitten.
Qua koeling geeft het geen problemen en ook voor wat betreft vermogen gaat hij als de brandweer (indien nodig) ;D

Ik werd aan het twijfelen gebracht doordat de plaat ook de directe rijwind tegen houdt voor de luchtinlaat.
Als je dan de diverse berichten leest moet je alles wat voor de luchtinlaat zit ervoor weg halen om vooruit te komen.  :-[

Hij gaat mij hard genoeg en een stoplicht sprintje met zo'n opgefokte gast met een baseball pet op zijn kop is altijd lachen. ;D

Als het echt hard moet gaan pak ik wel de motor.

Groet, Nico

M.Mulder

Dag Nico.

Ik zou die plaat maar snel weghalen.
Bij een (strenge) winter is het zinvol deze plaat weer te plaatsen.
De motor van je Volvo wordt dan sneller warm, dus minder brandstofgebruik.
Ik vraag me af of dit een origineel onderdeel is.

Gegroet,

Menno. ;)
CiteerBij mijn 850 GLT uit '92 zit achter de gril een kunstof plaat.
Deze plaat dekt de helft van de gril af.

Als ik nu bij andere volvo's kijk zie ik hem soms wel/niet zitten   ???

Is deze kunstof plaat bedoeldt om in winterse omstandigheden al te koude rijwind tegen te houden.
En zo ja moet hij er in de zomer weer vanaf of laat je hem zitten, omdat hij ook voorkomt dat je radiateur vol slibt met vliegen lijkjes ;D

Zijn er mensen die hier een mening of ervaring over hebben.
Alvast bedankt.

Nico  :)

Volvo 240 D estate / Volvo 850 estate / C30 1.8F Heden: V70 2.4 T / C70 2.0 T. / 2.5 T

denkweb

Zoals boven reeds gemeld: Het is een origineel volvo onderdeel dat in de (om ze zo maar te noemen) winterlanden als standaard wordt meegeleverd.

Groet,

Daan