Radio perikelen  (wel of geen bigfront etc..)

Gestart door Ramon, 13-03-2003 00:12:24

Vorige topic - Volgende topic

Danny

CiteerGeweldig wat een respons!!! ;D ;D ;D

(Sommige mensen hebben overigens wel lange tenen....bepaalde termen zijn gewoon gangbaar in het engels dus die gebruik ik ook.....

Ik heb overigens nooit gezegd dat de bigfronts "slecht" zijn....

(de prijs-prestatie verhouding is dat wel, net als ALLES waar Volvo opstaat..... :D)
Zal wel afzien zijn met zo'n mooie 850. ;)
CiteerPaco, ik heb gehoord (van een volvo-monteur)  dat het surroundsysteem in combinatie met een goede versterker goed klinkt. Ik moet het zelf nog gaan beluisteren.

Danny, ik ben benieuwd naar de klank van je Dynaudio systeem, je hebt het over "niet een godsvermogen uitgeven"..... de Dynaudiosetjes die ik heb mogen inbouwen waren overigens wel duur ..... de set waar jij over praat dus ook!  (Is dit een voorbeeld of zit die ook echt in je auto??)
Ja, en wat is een godsvermogen, andere houden er een 2de auto op na voor de fun, of gaan 4 keer per jaar op vakantie en een ander verzameld alles wat los en vast zit, mijn 2de passie is audio en DVD en daar geef ik veel geld aan uit, ieder het zijne, ik oordeel niet.
CiteerOok is er een groot verschil tussen de opbouw van een 850 en V70 deurpaneel..... In de V70 kan je dus wel een 16 cm standaard inbouwen.....
Klopt. is ook een verbetering!
CiteerVoor wat betreft de ruimte achter de speakerbak van een 850: die is er dus niet , dus geen sprake van enkele liters, had je die inhoud maar ....!
Als je het slim aanpakt heb je de inhoud van de hele deur tot je beschikking. Achter is dit standaard al het geval!
CiteerTweeters bovenin het dashboard blijft een noodoplossing - GEEN discussie mogelijk!
Niets in een auto gaat boven mijn thuis situatie, dus alles is een noodoplossing, maar ik geniet er wel van, omdat ik heel erg graag naar muziek luister.
CiteerDanny, als je me je email adres geeft, stuur ik je een foto  van mijn deurpanelen.... snap je meteen dat het geluid bij mij wel nagenoeg vanaf de voorzijde kan komen.
Wil ik wel doen, maar ik heb al veel gezien in die richting, maar ik weiger in de auto veranderingen aan te brengen, dus in dit geval ga ik voor het beste binnen de bestaande mogelijkheden.
Citeerdiscreet v.s. ic's: Burr Brown zit niet in de middenmoot auto-hifi. Vandaar het verhaal over discreet: een gemiddelde transistor klinkt beter dan de gemiddelde op-amp. Ik doelde overigens meer op de darlington ic's die je veel in de goedkopere versterkers ziet... die kun je moeilijk muzikaal noemen.
Mee eens, alleen zijn er meer fabrikanten met goede IC's.
CiteerIk heb een tip voor je: ga eens naar een paar Sound quality wedstrijden, kan je zelf horen hoe ver de freaks met high-end in een auto kunnen komen.....  
Ben er bekend mee, een vriend van me doet tests voor Car Audio. en met een ander vriend hebben we van alles gebouwd om het zoals thuis krijgen, zelfs buizen bakken voor het midden-hoog in de auto! Uiteindelijk vond ik persoonlijk al die ophef teveel, voor dat beetje meer kwaliteit en het word toch niet je het!
CiteerIk wil overigens de confrontatie tussen de gangbare big-fronts en een goede head-unit van naka, clarion of alpine nog steeds echt wel aan......
Is niet nodig, ik weet hoe een nakamichi etc. klinkt en mijn  SC-900 doet er niet voor onder, anders was ik zeker voor wat anders gegaan. tevens vind ik de vormgeving erg Volvo (lees: mooi)! en daar heb ik die extra centen best voor over!
Ik vind die schreeuwende head-units er gewoon niet uitzien.
CiteerBarst maar weer los !!!!!

Ramon  ;D ;D ;D ;D

Groeten Danny

Gelebanaan

CiteerIk wil overigens de confrontatie tussen de gangbare big-fronts en een goede head-unit van naka, clarion of alpine nog steeds echt wel aan......

Barst maar weer los !!!!!

Ramon  ;D ;D ;D ;D

Ramon,

Hoe zie je zo'n confrontatie dan? Ik ben namelijk bang dat je appels met peren gaat vergelijken.

Dit is helemaal niet nodig:

om gewoon een lekker geluid in je auto te hebben. Naar mijn mening weegt het extra werk nauwelijks op tegen de betere geluidskwaliteit. Met minimale aanpassingen is een "redelijk" imaging zeer goed mogelijk, ook met de big front. Overigens wel leuk dat de big fronts in ieder geval niet meer slecht zijn  ;D.

Gewoon nieuwsgierig, waar zitten jouw tweeters? Hoe zijn deze gericht? Of heb je zo'n headunit waar een complete soundprocesser inzit zodat je alles kunt regelen met vertragingen e.d. (is de dure gemakkelijke oplossing  :D).

Groeten,

DurkieBoy

Is de standaardset van de 850 R (Sc 801 4x25 watt, versterker 4x50 watt en 8 speakers) ook een Dynaudio set? Of is dat pas vanaf de S/V/C70 het geval? Die hebben de SC 900 en SC 901, subwoofer (optioneel), Dolby Pro Logic I en een surround processor...
Volvo... the best a man can get...

Frans Harkema

Aha, allemaal heldere en duidelijke taal..... ;D

Wat ik hier uit destilleer is dat de standaard SC800 serie zoals in mijn T5-R goed genoeg is voor iemand met niet al te hoge eisen, maar dat het wenselijk zou zijn om de luidsprekers naar een hoger plan te brengen. Uiteindelijk is een auto ook gebaat bij goede banden om het vermogen goed over te brengen, toch?

animalT5R

Ok,nog effe een vraag omtrend de wisselaar.
Heb een standaard 6 wisselaar icm de volvo big front,NU is mijn vraag stel dat ik een alpine head unit aanschaf,is het dan mogelijk om de wisselaar hierop aan te sluiten?
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

thuur

Alleen de speakers van het Premium Sound System zijn van Dynaudio. Volgens mij was dit standaard in de T-5R.

@Animal: ga er maar niet vanuit dat het zomaar past. Er zijn wel zat car audio speciaalzaken die een verloopstekker kunnen regelen. Maar die zijn dan weer niet goedkoop :-\

Gr 8)