NA MONTAGE DOWNPIPE LOOPT MOTOR SLECHT

Gestart door Dan850T5, 16-04-2006 16:08:31

Vorige topic - Volgende topic

Dan850T5

Ongeveer een maand geleden heb ik bij EPS in Hoogezand een Downpipe laten monteren met een grotere diameter zonder kat onder mijn 850 T5 automaat uit '94. Hij rijdt nu als een trein, turbodruk-meter loopt verder in het wit, het probleem is dat hij stationair erg onregelmatig loopt, ook schakelde de automatische versnellingsbak een paar keer alsof er iemand in zat die voor het eerst autolessen had, erg schokkend dus. weet iemand wat dit is? moet misschien de software of andere dingen worden aangepast, ik hoor het graag! p.s. de auto is niet gechipt

johan283

Misschien moet je de lambda sonde monteren?

Dan850T5

De lambda sonde hebben ze gewoon overgezet

@®-

Als de auto is gechipt, zal die aangepast moeten worden omdat er nu een grotere downpipe opzit.

Dan850T5

De auto is niet gechipt, misschien dat dat het probleem is

@®-

Kijk eens of je foutcodes hebt, want dat je bak anders schakeld zo er niets mee te maken mogen hebben.

Dan850T5

dat schokkend schakkelen van de bak is 2 keer voorgekomen, denk ook niet dat het er iets mee te maken heeft, ik zal idd ff kijken naar foutcodes

t5karel

heb hetzelfde probleem gehad,echter na 2 weken was het euvel geheel verdwenen, na een week of 3-4 begon het,dacht eerst versleten koppeling ofzo het was een soort slippen,maar na een week of 2 was het van de ene dag op de andere ook weer verdwenen,en heb er nu totaal geen hinder meer van,heb me trouwens kostelijk vermaakt bij die gasten van EPS,zou dus nog ff wachte met allerlei diagnoses
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

animalT5R

Gezien je turbodruk ook omhoog is gegaan,kan het er heel goed aan liggen dat ie NIET gechipped is.
De ECU krijgt nu meer druk van de turbo die die moet regelen,en heb je er best kans van dat de Ecu het niet meer snapt en daardoor de bak moeilijker laat schakelen .
Zou Rica een bellen of  European Tuning bellen om te vragen wat de mogelijkheden zijn.
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

M a r c

Ik denk dat er een ander probleem debet is aan dit verschijnsel, iets wat zich nu pas openbaart. Begin eerst eens met het opfrissen van je ontsteking:  nieuwe bougies, kabels, rotor en verdeelkap. Als het dan nog niet weg is zijn de MAF en lambdasonde verdacht. Succes.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

HaRdCoRe-WeZ

Lambdasonde zou heel goed kunnen. Is een enorm fragiel dingetje, en als die met teveel geweld (en helaas is dit heel vaak het geval) verwijderd is, kan het zijn dat ie toch niet helemaal 100% meer is.

Maar voordat je dit gaat vervangen, idd eerst doen wat Marc al aangaf. Kan er alleen maar beter van worden. Suc6.

RonnieDuck

Ik zou het eerder ook in de Lambda zoeken. Misschien is deze bij het overplaatsen in de nieuwe DP iets beschadigd  ofzo.

Ik heb ook een 3 inch DP, zonder Chip tuning, gewoon originele ECU en ondervindt geen problemen!
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

850Tim

Citaat van: RonnieDuck op 28-04-2006 01:10:44

Ik heb ook een 3 inch DP, zonder Chip tuning, gewoon originele ECU en ondervindt geen problemen!

En nog een mooie sound ook.... ;)
Simply the best.......

RonnieDuck

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Thanks  8)

Behalve Thom de Jong nog geen tweede gevonden met zo'n soundje!
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

M a r c

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl