wat is er met mijn koppeling aan de hand

Gestart door Roger B., 27-04-2006 11:30:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roger B.

Mijn 850, 2,5i20v 430.000 km, had toen ik hem enkele weken  geleden kreeg al dat de koppeling erg hoog pas pakte (onderin grote "vrije"slag)

Gisteren zomaar ineens van de ene op de andere keer schakelen was het totaal anders

grote vrije slag bovenin, en helemaal onderaan nog net wat tegendruk en ik krijg nog net ver genoeg ontkoppeld om te schakelen.
ook als ik pomp wordt het niet beter.

in de afgelopen 3000 km heb ik twee keer gehad dat het pedaal beneden bleef hangen, het moest dan met de voet of de hand omhoog getrokken worden.

IEMAND enig idee waar ik dit moet zoeken? plaat/drukgroep of cilinder(s) of beiden?

Eugene

Koppeling ontluchten zou ik eens mee beginnen.

If it's not blown, it sucks...

italia

Samen met het remsysteem kompleet laten verversen. Er gaat een wereld voor je open denk ik....

thuur

Citaat van: italia op 27-04-2006 11:40:03
Samen met het remsysteem kompleet laten verversen. Er gaat een wereld voor je open denk ik....

Let wel goed op dat je cilinder niet al te vervuild is, anders komt je pedaal nooit meer omhoog (na het verversen)....


Gr :-\

Roger B.

NU doet ie dus bijna niets meer en kan ik nieteens meer schakelen, starten in de vrij betekend geen versnelling kunnen kiezen.

de hulpcilinder beweegt wel wat als ik het pedaal intrap, maar pas helemaal onderin.

Maar als het lucht is, waarom dan ineens van helemaal bovenin naar helemaal onderin en de keer starten erna niets meer?

(moet eventueel nog ontluchten/verversen remmen merk ik helemaal geen sponsigheid enzo in het pedaal overigens)

gaat er gewoon dot 4 in?

thuur

Ik zou eerst de koppelingscilinder ontluchten dan...


Gr :-\

Roger B.

ik krijg er met ontluchten ook niet echt meer fut in, krijg maar NET dat ik met lopende motor de een kan kiezen.

Roger B.

gvd... net mijn vorige auto (die nog onverzekerd hier op de oprit stond te wachten om nieuwe eigenaar) opnieuw in de verzekering gezet (moet van het weekend flink stuk rijden en geen koppeling werkt dan niet zo lekker)...

ik wil de volvo net stukje verplaatsen, pomp nog wat met het pedaal start, schakel wat met heen en weer rijden en wat denk je..... koppeling pakt nu ineens weer perfect, niet te laag, ook niet zo hoog als eerst....

beats me, maar vertrouw het voor geen meter. nieuwe plaat en drukgroep erin en dan verder kijken

thuur

Na ontluchten moet je zeker eerst 50x koppelen voordat je weer op het oude peil bent.


Gr 8)

Roger B.

ik hou de verzekering nog een week of twee op mijn oude auto erbij, als het in die tijd goed blijft, vinnik het prima