Servicelampje blijft branden.

Gestart door Acid, 05-03-2010 12:50:45

Vorige topic - Volgende topic

Acid

Hallo,

Het gele servicelampje rechtsonder de cockpit gaat branden als ik gas geef en valt weer weg als ik stil sta. Normaliter zal dit lampje branden na elke 15000 km en dan gereset worden tijdens de onderhoudsbeurt...nou geloof ik best dat mijn roffel een servicebeurt kan gebruiken...maar ik ga hem toch niet naar dealert brengen..

De vraag is dus: hoe krijg ik dat gele lampje uit / gereset?

Alvast bedankt!

Groeten,

Remco

cas

even met zoekfunctie spelen   hierboven, 

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,13040.msg209899.html#msg209899

wat voor auto heb je precies? bouwjaar....
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Acid

Het gaat om een GLT uit 1992. Waarschijnlijk heb ik genoeg info via die link...kreeg het zelf niet gevonden met de zoekfunctie.

henry classic v70

Heb je de laatste tijd de oliepeil gecontroleerd?
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

thuur

Ja ze worden ouder ;D

Dat is wel heel bizar. Het lampje gaat dus aan bij het op contact zetten en uit als je de motor start?

Gr :eusa_think:

Acid

CiteerHeb je de laatste tijd de oliepeil gecontroleerd?

Ja, niets mee aan de hand.

CiteerHet lampje gaat dus aan bij het op contact zetten en uit als je de motor start?

Nou nee, ik heb nog een keer goed gekeken. Als ik de auto start brand het lampje nog niet, ga ik rijden begint het te branden en bij het eerste stoplicht scheid hij er weer mee uit...om dan weer aan te gaan als ik weer begin te rollen....

Resetten volgens de normale 4 - 1 - 5 - 1 methoden levert iig nog niets op.

Acid

Ik vind het bizar.

Nu gedraagt het servicelampje zich volgens het boekje, na 2 minuten gaat hij uit en blijft hij uit...tot dat ik bij een stoplicht stil sta en de snelheids aanduiding naar de 120 schiet en de temp meter maximaal uitslaat...gaat ik weer rijden herstellen de meters zich weer....en..kijk aan, daar is mijn service lampje ook weer....

thuur

Ah, er zit duidelijk een probleem in de stroomvoorziening van je klokkenwinkel. Kijk eens heel goed naar de stekkers bovenop de unit. Maak ook de betreffende zekeringen schoon en controleer de massakabels in de motorruimte en onder het dashboard aan de bestuurderskant.

Gr ;)