luchtfilter

Gestart door s©ub@, 25-08-2004 20:44:03

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Citaat van: ulkeman op 25-03-2010 21:13:17
doet een open/powerfilter bij een gewone 2,5 20v echt iets meer aan vermogen?
of alleen het geluid word er wat bruter van ?

op marktplaats staan verschillende van 18 tot 50 euro
wat is jullie bevindingen?
Op die van mij zit ook een open luchtfilter.  Het is leuker qua geluid, eerlijk is eerlijk en de auto krijgt gewoon wat meer lucht wat zeker een standaard 2.5-20V N/A blok ten goede komt.  Door het open luchtfilter zijn ook de restricties weg, mits je het goed monteert, die de lucht normaliter moet afleggen in een normaal standaard luchtfilterhuis.  Dus je zult merken dat de auto iets eerder oppakt.  Maar als je dan overgaat tot het monteren van een open luchtfilter zou ik je als advies mee willen geven om dan meteen VVIS te monteren en je gasklephuis aan te passen.  Pas dan merk je echt een wezenlijk verschil met origineel.  Zie ook Blogje.

san

Project voor aankomende zaterdag...

UserID6342

Netjes Sander, mooi plaatje ook :) Wat voor rubber heb je er nu opzitten, waar heb je dat vandaan gehaald ?  heb ik evt. ook wel belang bij.

san

Gisteravond even ant klooien geweest en dit is het resultaat.
@ Dirk : zit carosserieband omheen, als ik weer in het Nijmeegse ben, neem ik wel een meter of wat mee  ;)

Op de bovenste foto zit er net onder de VPB een gat waar eerst een slang op zat,deze is nu komen te vervallen kan dit kwaad? heb er gisteravond een stuk mee gereden en loopt gewoon als vanouds.Wil alleen de witte slang (rond 76) iets verbeteren.

Ludo

Citaat van: san op 29-05-2010 11:53:54
http://img210.imageshack.us/i/imgp0410j.jpg
Op de bovenste foto zit er net onder de VPB een gat waar eerst een slang op zat,deze is nu komen te vervallen kan dit kwaad?

Nee kan geen kwaad.
De slang zorgt in de winter voor snellere opwarming van de motor, door de warme uitlaatlucht aan te zuigen.

Verder mooi gedaan.
Al zou ik wel een oplossing zoeken, voor de witte slang, het zal wel functioneel zijn, maar ziet er zo armoedig uit.  :P

Turbo-Geek

Netjes gedaan !
Idd een zwarte versie flex slang zou mooier zijn maar je vind ze vaak alleen in het wit of grijs. Spuiten is geen optie, door zijn flex constructie is dat er zo af en wordt het pas echt lelijk.
Denk dat je het het beste zo kunt houden.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

san

Die witte slang is een zgn afzuigslang gekocht bij Wildkamp ,vrij prijzig per meter.Hij is redelijk flexibel maar ook stug voor korte bochten.Wil daar wel een oplossing voor zoeken.....

Heb het maar zo gedaan.

UserID6342

Als je de aanzuigslang er op wilt laten heb ik hier wel een compleet zwart setje liggen San, heb het er toevallig van de week eraf gehaald van een gasbak en dit past er wel zo op.  Ik heb 'm dan ook achter in me eigen auto gekiept :)  Maar die van mij loopt ook goed zonder die slang erop.