tunen volvo tdi  / automaat

Gestart door Peter, 05-09-2002 21:13:05

Vorige topic - Volgende topic

Mellow_yellow

+30pk en zuiniger....  ???

Dacht het niet! Als je reclame wilt maken geef de mensen dan in ieder geval eerlijke info.

denkweb

En dat voor een nieuwprijs  ;D

Johann

Citeer+30pk en zuiniger....  ???

Dacht het niet! Als je reclame wilt maken geef de mensen dan in ieder geval eerlijke info.

Lees zuiniger bij normaal dagelijks vergelijkbaar gebruik..
Is echt waar! Hebben wij ook gewerkt met de V70 TDi.
Een zware voet verbruikt natuurlijk altijd meer.

PieT111

Ondanks het feit dat Ik Johann al eens eerder kritisch benaderd heb omtrent chiptuning en gebruik kan ik hem niet anders dan gelijk geven; bij normaal rijden verbruikt een gechipte auto minder benzine/ diesel als een standaard auto.

Vanzelfsprekend bij normaal rijgedrag!! ;D
Busje komt zo!

Gelebanaan

CiteerOndanks het feit dat Ik Johann al eens eerder kritisch benaderd heb omtrent chiptuning en gebruik kan ik hem niet anders dan gelijk geven; bij normaal rijden verbruikt een gechipte auto minder benzine/ diesel als een standaard auto.

Vanzelfsprekend bij normaal rijgedrag!! ;D
Hmm... dan zal de mijne wel niet getuned zijn dan.....

;D ;D

PieT111

Normaal rijgedrag zei ik toch! ;D
Busje komt zo!

Gelebanaan

CiteerNormaal rijgedrag zei ik toch! ;D

Woon werk verkeer met normaal rijgedrag +/- 420 km met een tank benzine  :o

Maar, gheghe, it's all in the game  :D

ed

Vandaag dus een proefrit gemaakt met een V70 TDI automaat met Rica chip erin.
Zo'n ding trekt als een beer, maar er zat een fout in de electronica. Het lampje op het dashboard kwam op toen ik vogas gaf, en is niet meer uit gegaan. Bij overschakelen viel het vermogen compleet weg. Was niet lekker mee te rijden. Het viel me op dat het gaspedaal erg nerveus was. Of dat te maken heeft met de fout in de electronica weet ik niet. Ik vond het niet relaxed rijden. Juist omdat ik een iets meer ontspannen auto zoek, voldeed dit niet aan mijn verwachtingen.

Ook vond ik dat de automaat bak een vreemd geluid maakte. Is dat normaal?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

s70tdi

Ik heb zelf ook een chip van Rica maar het gaat als een trein.
Zowel in mijn s70 tdi als mijn bestelwagens (alle vw tdi's) blijven ze als een trein lopen.
De s70 TDI vam mij zit op 180 pk.
Hij staat nou precies op de max. grens.

Ik zou het wel weten.
Gewoon een rica chip nemen.

s70tdi

Je moet gewoon je brandstofpomp op tijd laten zetten en dan ben je van alles af.
Volvo kent dat probleem al langer.
Omdat de brandstofpomp riem aan het rekken gaat verloopt de pomp.

ed

Is jouw S70 ook een automaat? Dit ding reed echt aan of uit, heel zenuwachtig.

Als je het gaspedaal wat verder intrapte begon hij er ineens als een dolle aan te trekken, tot het moment van schakelen. Dan viel het vermogen weg voor pakweg 5 seconden.
Bij heel rustig rijdne ging het wel goed, hoewel ik wel vond dat de auto wat nerveus op het gas reageerde.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Hans B6254

Voordeel chiptuning t.o.v powerbox

Bij een powerbox kan alleen maar de brandstofhoeveelheid worden aangepast. Bij een motormanagment optimalisatie (chiptuning) wordt de standaard software aangepast,en wel die parameters welke van invloed zijn op het vermogen, koppel en brandstofbesparing. wanneer het vermogen uit een diesel danwel turbodiesel motor moet worden verhoogd,zal er nlet alleen meer brandstof worden ingespoten maar ook nog andere parameters worden aangepast. wanneer er namelljk extra brandstof wordt gegeven zalook het brandstof-inspuittijdstip moeten worden vervroegd, om de hoeveelheid brandstof op tijd te verbranden. wordt dit tijdstip niet aangepast dan zal de dieselmotor geen optimale verbranding hebben wat altijd extra roetuitstoot tot gevolg heeft. Bij extra brandstof behoort natuurlljk ook extra lucht. Daardoor zalook de turbodruk tabel in de computer zorgvuldig moeten worden aangepast. Door een ideale combinatie van extra brandstof,juiste inspuittijdstip en turbodruk te programmeren,kan een vermogenstoename van 25-30% altijd gepaard gaan met een rookvrije auto en een brandstofbesparing van 5-10 %. De brandstofbesparing komt mede tot stand doordat er in een kortere periode de benodigde snelheid wordt bereikt. Door alleen de turbodruk en voorinspuiting te wijzigen kan ook al een brandstofbesparing worden verkregen. Echter alleen door het wijzigen van de standaard software is het mogelijk om een hoog koppel (trekkracht) van de dieselmotor te krijgen bij een laag toeren van bijvoorbeeld 1800- 2200 rpm, en dit geeft uiteindelijk de ideale diesel motor,welke soepel wegrijd en inmiddels sneller en veel zuiniger is dan welke benzinemotor ook.

info gevonden op: http://www.cartrend.nl/

JHH
[move]Alzheimer is not a disease, it a way of living.... Zo na 250 nuttige en minder nuttige postings hou ik het voorlopig voor gezien. Veel lol met je Rofel..........   I will be Back[/move]

Dreamer

De VW 1.9 TDI motoren zijn leverbaar/verkrijgbaar in 90, 100, 110, 130 en 150 PK als ik het wel heb. En je kunt een 90Pk laten chiptunen naar 100 of meer PK's. Maar zijn het nu echt 100% mechanisch identieke motoren of hebben de sterkere motoren ook andere krukassen, lagers oftewel mechanische aanpassingen?

Je betaalt anders wel erg veel voor een paar regels code in een chippie  ???
Alle hierboven gedane uitspraken zijn op persoonlijke titel.Gelijkenis met werkelijke personen dood of levend berust op toeval.Eventueel kwetsende uitspraken zijn niet als zodanig bedoeld.

ed

De inspuitpomp is anders, nokkenassen van bepaalde typen. De oude rode DI types hebben pompverstuivers. Nu hebben alle types dat, en wordt met de mate van rood aangegeven hoeveel vermogen de auto heeft (rode I is bijvoorbeeld 100pk).

Anders zou het mogelijk zijn een 90pk tot 180pk (max haalbaar met de 150 pk variant) te tunen alleen met chip, en dat is niet mogelijk.

Het onderblok is bij mijn weten wel gelijk.
Er is overigens ook nog een 115 pk variant geweest, de eerste met pompverstuivers.