Airco reparatie

Gestart door T5turbo, 23-08-2010 12:32:23

Vorige topic - Volgende topic

T5turbo

Vond laatst deze side met een hoop foto's van een Volvo airco reparatie.

http://www.kluytmans-autos.nl/website/airco2.htm
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

StefanCJ

Een lekke installatie mag toch helemaal niet gevuld worden met koudemiddel, of heb ik het mis?

Snellebaksteen

Om te zoeken waar het lek zit met behulp van fluor is dit niet ongebruikelijk hoor.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Theostek

Citaat van: StefanCJ op 23-08-2010 17:02:51
Een lekke installatie mag toch helemaal niet gevuld worden met koudemiddel, of heb ik het mis?

Dat mag idd niet en ook niet om een lek op te sporen met fluor.
Fluor mag alleen toegediend worden als het systeem lek dicht is.
Dat is gemak zucht als een garage/airco boer op deze manier te werk gaat, ze nemen daar een groot risico mee en de klant betaalt twee keer.
Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.

StefanCJ

Dat dacht ik ook, de toevoeging met fluor is enkel bedoeld voor als het systeem in de toekomst een lek mocht gaan krijgen, het lek dan snel op te sporen is.

@ Theostek, welk risico loopt een bedrijf door op deze manier te werk te gaan, los van dat het milieutechnisch natuurlijk not-done is.

Theostek

Indien een lek aanwezig is lekt niet alleen koudemiddel weg, maar ook compressorolie die mee circuleert met het koudemiddel.
Er komt tevens vocht en vuil in het circuit terecht, vocht wordt opgenomen door de compressorolie omdat deze sterk hychroscopisch is, hierdoor zal de viscositeit afnemen evenals de smering en koeling van de compressor, vocht brengt ook oxidatie teweeg van de onderdelen.

Hoe meer koudemiddel/olie weg lekt des te minder zal de compressor gesmeerd worden, hoe groter het risico wordt op vast lopen van de compressor.

Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.